Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-20, 23:55
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Enligt min mening och många andras kommer Microsoft och Sony att börja bli större på spelmarknaden i år och Nintendo kommer att sjunka plötsligt. Nintendo borde verkligen komma upp med en Wii HD mycket snart (jag menar 2010/2011 snart) att förbli konkurrenskraftiga, men antagligen inte eftersom de är avslappnad med sin Wii framgång.
Det skulle vara EXTREMT plötsligt och oväntat - har du kollat på Nintendos försäljningssiffror under sista kvartalet av 2009?
Citera
2010-01-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Det skulle vara EXTREMT plötsligt och oväntat - har du kollat på Nintendos försäljningssiffror under sista kvartalet av 2009?

Ja, http://gamerinvestments.com

Det är detta som kommer slå ut wii, http://www.youtube.com/watch?v=1vpfXMt4KOo

Så det är ett tecken på ett Wii2 och många säger även DS2 men i år kommer ju Dsi XL i mars detta år, så det är mest logiskt med Wii2 eftersom den stationära världen är som berörs. Eftersom Nintendo har väl inget nytt koncept som lockar folk att köpa Wii?
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-21 kl. 01:32.
Citera
2010-01-21, 01:31
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ja, http://gamerinvestments.com

Det är detta som kommer slå ut wii, http://www.youtube.com/watch?v=1vpfXMt4KOo
Så när du pratar om att Nintendo kommer sjunka under 2010 samtidigt som Sony och MS stiger så syftar du på aktiekurser, och inte på försäljning av konsolenheter?

Ingen vet hur Natal och Arc kommer gå.. Det kan bli succé, eller så kan det bli totala floppar. Och hur bra tekniken i sig funkar och vilka spel som kan implementera den på ett bra sätt är inte ens de enda faktorerna som går in i ekvationen. Tänk till exempel på att de som kanske är mest extatiska över motion-controllers kan vara familjer som har andra saker att lägga sina pengar på: tror du då att de kommer köpa en PS3a (3000+ SEK) istället för en Wii (under 2000 SEK), även om den förra på senare tid börjar kunna erbjuda motion sensing och spel som utnyttjar det?
Förstår inte hur du kan vara så fruktansvärt säker, det är allt jag säger..
Citera
2010-01-21, 01:45
Medlem
Citat:
Så när du pratar om att Nintendo kommer sjunka under 2010 samtidigt som Sony och MS stiger så syftar du på aktiekurser, och inte på försäljning av konsolenheter?

Ingen vet hur Natal och Arc kommer gå.. Det kan bli succé, eller så kan det bli totala floppar. Och hur bra tekniken i sig funkar och vilka spel som kan implementera den på ett bra sätt är inte ens de enda faktorerna som går in i ekvationen. Tänk till exempel på att de som kanske är mest extatiska över motion-controllers kan vara familjer som har andra saker att lägga sina pengar på: tror du då att de kommer köpa en PS3a (3000+ SEK) istället för en Wii (under 2000 SEK), även om den förra på senare tid börjar kunna erbjuda motion sensing och spel som utnyttjar det?
Förstår inte hur du kan vara så fruktansvärt säker, det är allt jag säger..

Själv tror jag på folk satsar stort. Och de flest har nog inskaffat de flesta konsolerna förutom visa, och Nintendo har inget nytt att erbjuda och då väljer konsumenterna det nya. Och Rykten sprider sig snabbt och de flesta tänker Wii2 kommer snart, och standarden skall vara HD i alla hem, fast det inte är så. Och det senaste är 3D, jag tror wii2 kommer ha det, för de sa wii2 kommer vara så mycket mer än bara HD, så tror jag även på blue-ray för det är billigare än HVD för konsolen.

Men frågan är bara när den kommer. Troligen 2010 Q3, fast det känns svårt att tro det, och Nintendo gör allt för att hålla det hemligt, och då kommer folk vara som hökar på den konsolen och köpa just den för vi alla vet, det är en slags barn-konsol, ni vet Mario-spelen, det anses vara vänligt för barn.
Citera
2010-01-21, 02:04
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Och de nämner:
Kommer Nintendo att hotas av Microsoft, Sony Motion Controll?
Och kommer Nintendo att överleva. Och det verkar som Nintendo inte bryr sig i motion control längre. Och det skulle vara kul att se Nintendo tillkännage en Wii 2 Och att 3D-TV ska vara i vardagsrummet detta år 2010.
Microsoft Project Natal lovat att finnas tillgängliga semester 2010,
men för oss blir det under julen vad jag hade säker källa sist på.

Enligt min mening och många andras kommer Microsoft och Sony att börja bli större på spelmarknaden i år och Nintendo kommer att sjunka plötsligt. Nintendo borde verkligen komma upp med en Wii HD mycket snart (jag menar 2010/2011 snart) att förbli konkurrenskraftiga, men antagligen inte eftersom de är avslappnad med sin Wii framgång.
Du är lika rolig som alltid med dina rykten. Självklart att Wii kommer hotas av Natal/SONY Dildo, det förstår vem som helst, men hur stort hotet blir beror på många faktorer, främst på vilka spel dessa kontroller erbjuder som inte finns till Wii. Hur menar du att Nintendo inte bryr sig om Loco-Motion? Har du helt glömt bort att dom släppte Motion+ i somras? Det har bara gått lite mer än 6 månader sen släppet & du säger att dom inte bryr sig om det, för att inte tala om att nästa Zelda titel kommer använda sig av Motion+.

Det fetmarkerade: x 1000! Är det vad du drömmer om eller bara något du fått för dig genom ryktesväg & förhoppningar som tidningar skriver om? För senaste trenden visar att det är Nintendo som drar det längsta stråt även detta året. Nintendo Wii är den mest konkurrenskraftiga konsolen idag, PS360 är ljusår efter (ptja, inte bokstavligt talat men väldigt långt efter är dom trots allt) & kommer inte ha en enda chans att toppa Wii-försäljningen, aldrig. Det min herre är fakta. Såvida inte något osannolikt händer som att en meteor förstör Nintendos högkvarter & tillverkningsfabrik.
Citera
2010-01-21, 10:31
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du är lika rolig som alltid med dina rykten. Självklart att Wii kommer hotas av Natal/SONY Dildo, det förstår vem som helst, men hur stort hotet blir beror på många faktorer, främst på vilka spel dessa kontroller erbjuder som inte finns till Wii. Hur menar du att Nintendo inte bryr sig om Loco-Motion? Har du helt glömt bort att dom släppte Motion+ i somras? Det har bara gått lite mer än 6 månader sen släppet & du säger att dom inte bryr sig om det, för att inte tala om att nästa Zelda titel kommer använda sig av Motion+.

Det fetmarkerade: x 1000! Är det vad du drömmer om eller bara något du fått för dig genom ryktesväg & förhoppningar som tidningar skriver om? För senaste trenden visar att det är Nintendo som drar det längsta stråt även detta året. Nintendo Wii är den mest konkurrenskraftiga konsolen idag, PS360 är ljusår efter (ptja, inte bokstavligt talat men väldigt långt efter är dom trots allt) & kommer inte ha en enda chans att toppa Wii-försäljningen, aldrig. Det min herre är fakta. Såvida inte något osannolikt händer som att en meteor förstör Nintendos högkvarter & tillverkningsfabrik.
Pachter håller ju med om att Wii kommer gå neråt under 2010
Citat:
"We believe that industry sales will rebound in 2010 and that GameStop is well-positioned to reap the rewards," states the silver-tongued lemur. "... The company's appeal to hardware gamers will become increasingly important as Wii sales stagnate and Q1's long-awaited slate of games (Army of Two: The 40th Day, BioShock 2, Gran Turismo 5 and Splinter Cell Conviction etc) comes to market."
http://www.destructoid.com/pachter-industry-sales-to-rebound-in-2010-159576.phtml (skön bild förresten)

Måste applådera dig för det fetmarkerade argumentet. Det går ju inte att säga emot.

Sen tycker jag att det är riktigt ruttet att Nintendo inte har sett till att MotionPlus har fått något mjukvarustöd. Hur många spel är det som är gjorda med den i åtanke och som verkligen drar nytta av det? Ett?
Citera
2010-01-21, 12:33
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
text
Gubbens argumentationsteknik är ju som vanligt lite dubiös, men ta nu ett steg tillbaka och kolla på vad liraren han bemöter kastar ur sig: under 2010 kommer Nintendo tappa så mycket så plötsligt gentemot PS360 att de i ren desperation kommer tvingas att pressa ut en WiiHD för att inte "bli utslagna". Kom igen! Jag tror iofs också att trenden under 2010 (liksom den var under 2009) kommer vara fallande för Nintendo, relativt deras egna tidigare siffror, men de smiskar fortfarande konkurrenterna så hårt i ren försäljning - och det utan att ens förtjäna det - att de kan spela spelet lugnt och metodiskt på precis sina villkor. Och detta beaktar inte ens att de liksom 2009 kommer få en rejäl boost kring jul med stora spelsläpp i nostalgiklassen och kanske någon bundling/ny färg/prissänkning..

Och Pachter.. "Silver tongued lemur"? "Appeal to hardware gamers"? Oh mercy..
Citera
2010-01-21, 13:28
Medlem
Ja, men Gubbens motpart är ju även helt övertygad om att Super Wii kommer redan Q3 2010, trots att de inte ens visat upp lite alpha-grejer.

Dessutom pratar han om "ryckten" från tyska sidor och allt annat skit. Hade det varit fakta hade det stått i alla jävla tidningar och sidor - Svenska också!

Kanske att man börjar prata om nästa generation redan i år, men för mig känns det som att det finns extremt mycket kvar att hämta ur 360 och PS3, de är riktigt starka maskiner. Tror ju heller inte Nintendo vill släppa något nytt innan man ens pratat om PS4 och 720.

Han är rolig, det måste ni hålla med om!
Citera
2010-01-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja, men Gubbens motpart är ju även helt övertygad om att Super Wii kommer redan Q3 2010, trots att de inte ens visat upp lite alpha-grejer.

Citat:
Gubbens argumentationsteknik är ju som vanligt lite dubiös, men ta nu ett steg tillbaka och kolla på vad liraren han bemöter kastar ur sig: under 2010 kommer Nintendo tappa så mycket så plötsligt gentemot PS360 att de i ren desperation kommer tvingas att pressa ut en WiiHD för att inte "bli utslagna". Kom igen! Jag tror iofs också att trenden under 2010 (liksom den var under 2009) kommer vara fallande för Nintendo,
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Pachter håller ju med om att Wii kommer gå neråt under 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du är lika rolig som alltid med dina rykten. Självklart att Wii kommer hotas av Natal/SONY Dildo, det förstår vem som helst,

Vi kan ta det såhär har inte X-box360 och PS3 HD-stöd och Wii saknar?
Xbox-360 körde med sin HD DVD-skiva och PS3 med Blue-ray och den vann.
Och X-box 360 är på smärtgränsen och de släpper Blue-ray spelare som tillbehör som är mer eller mindre bekräftat som jag tolkar det.
http://www.nordichardware.se/nyhet,16649.html

Där har vi Blue-ray och HD som vi saknar i Wii.
Och när det gäller Wii Motion Plus är kort och gott saken som gör Wii till vad det borde varit från början. Och tanke på att Motion Plus är en liten plastkub som man enkelt fäster längst ner på sin Wiimote. Detta tillbehör ska sedan göra att Wii:et kan känna av Wiimotens rörelser 1:1 helt i 3D. Den visades upp för första gången på E3-mässan i juli 2008 och landades förra året i sommaren i butiker tillsammans med spelet Wii Sports Resort vad jag minns.

Så det är inget märkvärdigt vad jag ser det som. Så Nintendo måste satsa större. Och en blue-ray-spelare kan jag få löst lätt för 1500-2000kr nu. Och den lär sjunka i pris med. Och jag tror även 3.0 USB uttag på wii2 och det kan hända den får sig en Hårddisk istället för flashminne som är 512 MiB i dagens wii. Och Nintendo sa de skulle satsa hårt på wii2 och det lär bli mer än bara HD som var klart sagt.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-21 kl. 14:14.
Citera
2010-01-21, 14:21
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Så det är inget märkvärdigt vad jag ser det som. Så Nintendo måste satsa större. Och en blue-ray-spelare kan jag få löst lätt för 1500-2000kr nu. Och den lär sjunka i pris med. Och jag tror även 3.0 USB uttag på wii2 och det kan hända den får sig en Hårddisk istället för flashminne som är 512 MiB i dagens wii. Och Nintendo sa de skulle satsa hårt på wii2 och det lär bli mer än bara HD som var klart sagt.
Nintendo kommer inte att släppa någon ny konsol så länge de går plus på varenda såld Wii-enhet. Det vore bara dumt. När de måste sänka priset så pass att de börjar närma sig att gå jämnt ut gällande vad konsolen kostar att göra/priset de får in så kommer de börja överväga Wii 2.

Sen skulle jag knappast tro att det kommer bli någon form av multimediamaskin, utan de kommer försöka ha kvar samma kundgrupp som de hittat med Wii, utan att slänga in sådana onödiga saker som hårddisk och Blu-Ray (om de gör bedömningen att de klarar sig utan den). De har ju klarat sig utmärkt med förra generationens hårdvara denna generation, så det är inte omöjligt att de använder denna generations hårdvara i nästa.
Citera
2010-01-21, 14:57
Medlem
Nintendo är inte så brydda om filmuppslening osv. Varken GC eller Wii har haft stöd för detta.

Nintendo gör spelkonsoller. Inget annat. De behöver inte göra något nytt än, det går så sjukt bra med Wii, utan HD, utan filmuppspelning osv.
Citera
2010-01-21, 14:58
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Vi kan ta det såhär har inte X-box360 och PS3 HD-stöd och Wii saknar?
Xbox-360 körde med sin HD DVD-skiva och PS3 med Blue-ray och den vann.
Och X-box 360 är på smärtgränsen och de släpper Blue-ray spelare som tillbehör som är mer eller mindre bekräftat som jag tolkar det.
http://www.nordichardware.se/nyhet,16649.html
Om det hade varit "mer eller mindre bekräftat", tror du då inte det hade varit uppe i mer centrala spelmedia än "nordichardware.se"? Det där citatet är gammalt och dementerades kvickt av Major Nelson:

http://majornelson.com/archive/2009/10/22/we-have-no-plans-for-blu-ray-on-xbox-360.aspx
Citat:
During an interview yesterday, Steve Ballmer was asked about Blu-Ray and the Xbox 360. I wanted to clear something up. Steve was referring to Blu-Ray accessories for the PC. As we have said in the past, we have no plans to introduce a Blu-Ray drive for the Xbox 360.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in