Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Så när du pratar om att Nintendo kommer sjunka under 2010 samtidigt som Sony och MS stiger så syftar du på aktiekurser, och inte på försäljning av konsolenheter?
Ingen vet hur Natal och Arc kommer gå.. Det kan bli succé, eller så kan det bli totala floppar. Och hur bra tekniken i sig funkar och vilka spel som kan implementera den på ett bra sätt är inte ens de enda faktorerna som går in i ekvationen. Tänk till exempel på att de som kanske är mest extatiska över motion-controllers kan vara familjer som har andra saker att lägga sina pengar på: tror du då att de kommer köpa en PS3a (3000+ SEK) istället för en Wii (under 2000 SEK), även om den förra på senare tid börjar kunna erbjuda motion sensing och spel som utnyttjar det?
Förstår inte hur du kan vara så fruktansvärt säker, det är allt jag säger..

Själv tror jag på folk satsar stort. Och de flest har nog inskaffat de flesta konsolerna förutom visa, och Nintendo har inget nytt att erbjuda och då väljer konsumenterna det nya. Och Rykten sprider sig snabbt och de flesta tänker Wii2 kommer snart, och standarden skall vara HD i alla hem, fast det inte är så. Och det senaste är 3D, jag tror wii2 kommer ha det, för de sa wii2 kommer vara så mycket mer än bara HD, så tror jag även på blue-ray för det är billigare än HVD för konsolen.
Men frågan är bara när den kommer. Troligen 2010 Q3, fast det känns svårt att tro det, och Nintendo gör allt för att hålla det hemligt, och då kommer folk vara som hökar på den konsolen och köpa just den för vi alla vet, det är en slags barn-konsol, ni vet Mario-spelen, det anses vara vänligt för barn.