2015-12-07, 01:03
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
Godafton.
Nu när jag har ärvt en liten summa pengar så kommer en del att gå till att uppgradera mitt kära Xbox 360, men jag står verkligen i valet och kvalet mellan PS4 och Xbox One.
Jag har läst på lite grann och vad jag förstår så är hårdvaran bättre i PS4an. Detta är väl ingen jätte big deal dock. Hur tycker ni konsollerna fungerar annars?
Är båda bakåtkompitabla? (360 / ps3 spel), Hur ser spelutbuden ut? jag är sjukt taggad på Until dawn, last uf us men även Halo 5 Som jag har sett på youtube så ser xbox one ut som en stor klump, men har dock aldrig sett någon av dem irl. Jag betalar gärna för att spela online, så den delen är inga problem. Hur känns kontrollerna? Jag har spelat både PS1, PS2 samt PS3, men även Xbox och nu har jag ägt ett 360 sedan 2008. Jag gillar verkligen båda märkerna xD
What to do, what to do....

Har båda konsollerna. Säger PS4 alla dagar i veckan, mycket bättre spel och skönare konsol och menyer.
Citera
2015-12-07, 01:05
Medlem
dovAkins avatar
Spelen är ju mycket dyrare på Xbox one när man köper via affären på konsollen jämfört med Playstation
Citera
2015-12-07, 10:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Hej spelnördar

Jag funderar på att köpa en julklapp till mig själv i form av en konsol. Undrar dock vilken jag ska införskaffa. Är inte så sugen på att spela online med andra, är heller inte intresserad utan krigsspel. Gillar mer guitar hero, sing star och enklare plattformsspel.

Så rent logiskt borde det väl luta åt ett wii. Men vad har xbox one och ps4 att erbjuda mig för simpla och lite enklare spel?
Citera
2015-12-07, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hej spelnördar

Jag funderar på att köpa en julklapp till mig själv i form av en konsol. Undrar dock vilken jag ska införskaffa. Är inte så sugen på att spela online med andra, är heller inte intresserad utan krigsspel. Gillar mer guitar hero, sing star och enklare plattformsspel.

Så rent logiskt borde det väl luta åt ett wii. Men vad har xbox one och ps4 att erbjuda mig för simpla och lite enklare spel?
Då är WII din konsol, ingen har så roliga och underhållande spel som Nintendo
Citera
2015-12-07, 16:26
Medlem
Perfectscores avatar
Ska man köpa en xbox one, PS4 eller wii u. Är inte så spel intresserad men kan vara roligt att lira.
Citera
2015-12-07, 17:39
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Då är WII din konsol, ingen har så roliga och underhållande spel som Nintendo

Tack. Ja det lutar nog åt ett wii om det blir ett köp. Spel som halo och gta är inget som lockar som sagt och eftersom jag inte är intresserad eller lockad av att spela online så lär deras baskonsol duga. Har väl inget behov av att lagra så mycket om jag enbart spelar plattformsspel och guitar hero i min ensamhet eller tvåsamhet.

Har du några spel att tipsa om?
Citera
2015-12-07, 17:43
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Hej spelnördar

Jag känner att jag måste påpeka att "Wii" och "Wii U" är två olika konsoler. Wii släpptes 2006, varvid Wii U släpptes 2012 och är den senaste konsolen från Nintendo. (Ja, det var ett stort misstag av Nintendo att namnge konsolerna med så snarlika namn)

Med det sagt kan jag varmt rekommendera ett Wii U!
Citera
2015-12-07, 18:18
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag känner att jag måste påpeka att "Wii" och "Wii U" är två olika konsoler. Wii släpptes 2006, varvid Wii U släpptes 2012 och är den senaste konsolen från Nintendo. (Ja, det var ett stort misstag av Nintendo att namnge konsolerna med så snarlika namn)

Med det sagt kan jag varmt rekommendera ett Wii U!

Tack, råkade skriva fel där.
Citera
2015-12-07, 22:22
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Har du några spel att tipsa om?

2D Plattform:
Donkey Kong Tropical Freeze
Rayman Legends
New Super Mario Bros U
New Luigi U
Super Mario Maker
Yoshis Woolly World
Shovel Knight

3D Plattform:
Super Mario 3D World

Open World:
Lego City Undercover
Xenoblade Chronicles X

Racing:
Mario Kart 8

Fighting:
Smash Bros Wii U

Shooter:
Splatoon

Action:
Bayonetta 2
Hyrule Warriors
Wonderful 101

Strategi:
Pikmin 3

Puzzle:
Captain Toad

Äventyr:
Wind Waker HD

Party:
Nintendo Land
Wii Sports
Wii Party U

Alla spel utom Shovel Knight och Rayman är exklusiva. Sen finns ju eShop och Wii-spel.
Citera
2015-12-16, 12:59
Bannlyst
Jag betala förra året för ps+ 1år gick ut 2december i år. Nu helt plötsligt funkar inte vissa spel längre, ska det vara så här? Sen undrar jag om spel som Rainbow Seige, The Devision som släpss nästa år funkar att spela utan ps+ konto. Jag pratar om Playstation 4 nu

Varför jag undrar är att jag knappt utnyttjade ps+ under ett år.. Måste man ha PS+ för att kunna lira online?
Citera
2015-12-17, 07:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
Jag betala förra året för ps+ 1år gick ut 2december i år. Nu helt plötsligt funkar inte vissa spel längre, ska det vara så här? Sen undrar jag om spel som Rainbow Seige, The Devision som släpss nästa år funkar att spela utan ps+ konto. Jag pratar om Playstation 4 nu

Varför jag undrar är att jag knappt utnyttjade ps+ under ett år.. Måste man ha PS+ för att kunna lira online?
De spel som inte fungerar alls kan vara de du laddat ner gratis när du haft PS+ och dessa kräver abonnemang för att spelas.
De allra flesta spelen kräver PS+ för att spela online. Det är bara Wii U som inte har en kostnad för att spela online.
Citera
2015-12-27, 15:30
Medlem
orvarens avatar
XBOX ONE eller PS4?

Har en PS3a nu,med SONY's headset,som är sjuuukt bra och passar till PS4an,det och att många av min första klan har sedan länge gått över till PS4a talar för PS4an.

Båda XBOX ONE och PS4 kostar att spela online.
(jag kommer troligtvis mest köra BF4,kanske Star Wars battlefront och World of tanks.)

Grabben har redan en XBOX ONE och sånt "online konto",vad det nu heter..

Köper vi spel på skiva,så kan vi ju låna spelen av varandra om vi vill.

Kan vi även dela på "onlinet" då jag jobbar kväll och spelar sent om kvällarna,men jag vill ha ett eget namn när jag spelar,inte bara för att ha egna "stats",utan även för att jag just nu ligger på top 2% och inte vill att någon skulle "dra ner" mig..,eller måste vi ha två "abonnemang" då?

Kan man dela på spelen och "onlinet",så talar ju det för XBOX ONE.

Priset på konsolerna är ju ganska lika,dock måste jag ju ha ett bra headset till XBOXen..fördel PS4an..

Så! XBOX eller PS??

Tack på förhand för all (eventuell) input!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in