2014-12-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Så xbox största fanboy har talat ut.

Ok. X1 är bättre säger du. Kan "göra allt som ps4 kan och mycket mycket mer" då kan fortfarande ps4 mer än så eftersom ps4 har överlägensen hårdvara och kommer rent av vara en bättre investering i längden då den inte blir omodern lilasnabbt som PS. Så jävla trött på xbox fanboys, ni är helt otroliga.

Äh. Mata inte trollet. Låt han sitta med sin x1 och köra remoteplay, shareplay eller ta screenshots. Eller vänta nu... Dessa är ju några saker som bara finns på ps4an. Kan ergodic ha fel? Hemska tanke.

Jag orkar inte längre svara på hans inlägg, och jag skulle rekommendera att ingen annan gör det heller. Tror även han har signat ut från den här tråden snart 10 gånger nu så man vet ju egentligen inte heller om han någonsin kommer svara heller.
Citera
2014-12-23, 15:56
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Äsch! Gör som jag istället, köp båda så slipper man argumentera för den ena =)

Båda är riktigt bra konsoler, finns fler smarta funktioner på X1 enligt mig och kinect är riktigt smidigt att använda och jag använder det betydligt mer än vad jag trodde.

Gällande grafik, flyt etc så ser jag faktiskt ingen skillnad om man inte sätter dom side by side, vissa spel ser lite vassare ut på ps4 men det är inte märkbart om man inte kör dom side by side.

Kontrollen tycker jag även är till x1 fördel, men det är en smaksak. Men båda två är två riktigt trevliga konsoler och jag gillar båda starkt.

Jag håller helt med. Så mycket kostar det inte att köpa två konsoler. Om man arbetar heltid så har man rimligtvis råd. Då får man även möjlighet att spela alla bra exklusiva spel. Själv har jag mest exklusiva spel hittills, inte så många multiplatform-titlar. Om jag skaffar några såna så får jag väl helt enkelt läsa jämförande recensioner för att avgöra vilken version man skall köpa. Jag tycker att handkontrollerna är ungefär lika ergonomiska den här generationen, till skillnad från förra generationen då 360 enligt min åsikt hade ett ganska rejält övertag på den punkten.
Citera
2014-12-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag håller helt med. Så mycket kostar det inte att köpa två konsoler. Om man arbetar heltid så har man rimligtvis råd. Då får man även möjlighet att spela alla bra exklusiva spel. Själv har jag mest exklusiva spel hittills, inte så många multiplatform-titlar. Om jag skaffar några såna så får jag väl helt enkelt läsa jämförande recensioner för att avgöra vilken version man skall köpa. Jag tycker att handkontrollerna är ungefär lika ergonomiska den här generationen, till skillnad från förra generationen då 360 enligt min åsikt hade ett ganska rejält övertag på den punkten.

Absolut. Att skaffa båda konsolerna är klart det bästa alternativet. Dock så avvaktar jag ännu med x1 köp då de spel som jag testat eller sett inte har väckt något riktigt"måste-ha" begär för mig personligen. Men förhoppningsvis så kommer det snart något exklusivt spel till den så jag blir "tvungen" att köpa en Då återstår ju förstås bara frågan vad den bättre hälften tycker när man sitter med ps3, ps4, vita, Xbox 360 och Xbox one samt en gaming pc.
Citera
2014-12-25, 20:12
Medlem
En konsoll som kommer i skymundan hela tiden är Nintendo wii u.
Köpte den själv nu och jäklar så kul man har med den..
Kolla youtube på mario kart 8 och super mario 3D world och känn spelsuget!
Kika även på Bayonetta 2.
Citera
2014-12-25, 22:19
Medlem
bigangrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
En konsoll som kommer i skymundan hela tiden är Nintendo wii u.
Köpte den själv nu och jäklar så kul man har med den..
Kolla youtube på mario kart 8 och super mario 3D world och känn spelsuget!
Kika även på Bayonetta 2.

Håller med dig. Har wii u och ps4, änsålänge levererar wii u mest spelglädje.
Citera
2014-12-26, 02:46
Medlem
dovAkins avatar
Har Wii U och älskar den men ska köpa Xbone eller PS4 i morgon men kan inte bestämma mig.. Jag är ingen fanboy av någon av spelen som släpps exklusivt till någon av dem. Men känns som det kommer komma mer spel till PS4 än xbox?
Citera
2014-12-26, 22:25
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Har Wii U och älskar den men ska köpa Xbone eller PS4 i morgon men kan inte bestämma mig.. Jag är ingen fanboy av någon av spelen som släpps exklusivt till någon av dem. Men känns som det kommer komma mer spel till PS4 än xbox?

Jag sitter i samma situation! Har sedan tidigare 360. Tycker att handkontrollen till 360 är otroligt mycket skönare än ps3. Just nu är jag dock mer sugen på ps4 men jag är orolig att jag inte kommer att gilla handkontrollen. Ska dra förbi Siba imorgon och känna lite på den. Vad gäller exklusiva titlar är det enligt personlig åsikt solskensseger vad gäller ps4.

Vad tycker ni om handkontrollerna? Jag har läst att ps4:ans handkontroll är ganska förändrad från ps3.
Citera
2014-12-26, 23:29
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Jag sitter i samma situation! Har sedan tidigare 360. Tycker att handkontrollen till 360 är otroligt mycket skönare än ps3. Just nu är jag dock mer sugen på ps4 men jag är orolig att jag inte kommer att gilla handkontrollen. Ska dra förbi Siba imorgon och känna lite på den. Vad gäller exklusiva titlar är det enligt personlig åsikt solskensseger vad gäller ps4.

Vad tycker ni om handkontrollerna? Jag har läst att ps4:ans handkontroll är ganska förändrad från ps3.

Jag tycker att PS4 och Xbone har väldigt likvärdiga handkontroller ur ergonomiperspektiv, och jag håller till 100% med dig om att 360-kontrollen var mycket bättre än PS3-kontrollen i det avseendet.

"Handtagen" på PS4-kontrollen är längre och mindre kantiga än på PS3-kontrollen. Det är den huvudsakliga skillnaden som gör att PS4-kontrollen är så mycket bättre än PS3-kontrollen.
Citera
2014-12-26, 23:37
Medlem
dovAkins avatar
Citat:

Köpte mig ett PS4 för alla polare har det. Dock så är ju PSN nere vilket suger
Citera
2014-12-26, 23:40
Medlem
Citat:

Köp den som dina vänner lirar på. Har själv haft båda men sålde av PS4an då majoriteten av mitt umgänge har One, skillnaden mellan själva konsollerna är inte stor alls, men om jag får säga min åsikt utan att få hat () så föredrar jag även One pga att UI:t är bättre samt att handkontrollen passar mig bättre. Sedan så är ju Halo en favorit
Citera
2015-01-02, 15:58
Medlem
Hej!

Sitter just nu och funderar på om det ska bli en Xbox One eller PS4. Jag har lite funderingar angående spelen. Det verkar som att det går att finna ganska billiga Xbox One spel online och bara köpa själva cdkeyn, hur är det egentligen med PS4, går det att göra samma sak? Går det fortfarande att regga sig i USA med de svensk köpta konsolerna och få tillgång till den något billigare dollarn?

Mvh Dunder
Citera
2015-01-02, 23:48
Medlem
das.hammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFarmor
Hej!

Sitter just nu och funderar på om det ska bli en Xbox One eller PS4. Jag har lite funderingar angående spelen. Det verkar som att det går att finna ganska billiga Xbox One spel online och bara köpa själva cdkeyn, hur är det egentligen med PS4, går det att göra samma sak? Går det fortfarande att regga sig i USA med de svensk köpta konsolerna och få tillgång till den något billigare dollarn?

Mvh Dunder

Jag kör XB1, är jäkligt nöjd.
Men precis som AntzPantz skrev, köp den konsol som dina polare har så att ni kan lira tillsammans. Jag gjorde inte det och ångrar mig till och från, när jag inte har någon att lira med.
Men å andra sidan så har jag alltid gillat xbox och Titanfall finns inte till PS4:n än, så jag är hyfsat nöjd ändå.

Billiga spel vet jag inte så mycket om, tycker att de jag hittat på tradera drar iväg så att det nästan inte är lönt att köpa dem. Finns dock ett hyfsat utbud med spel på ebay.eu, till bra priser.

Jag körde min reggad i USA till att börja med, men det fungerar inte längre. Var dock skitnöjd med att pröjsa 60-70$ per spel istället för 600-700sek.
Undrar när de ska lära sig att ha en basvaluta och låta priserna flyta mellan länderna, baserad på denna. De hade ju blivit av med allt sånt här då. (gäller alla tjänster Netflix, HBO t.o.m. Spotify)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in