Citat:
Ursprungligen postat av
TheSwedishEmpire
snabb fråga, vad skall man köpa? PS4 eller Xbox är ute efter att spela GTA och Fallout 4.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drev
Jag äger ett Xbox ONE och är helnöjd, köpte det mest pga att spela Forza. Konsolerna är faktiskt ganska lika och de flesta köper efter vilken konsoll deras vänner äger. Men om du är ute efter att bara spela spel är nog faktiskt PS4 snäppet bättre, grafiken brukar att vara bättre på spelen om man jämför sida vid sida.
Men jag tror nog att du kommer bli nöjd oavsett vilken konsoll du köper, det lättaste är ju att åka till en butik och prova dem lite

Svaret ovan är ett bra svar för för de flesta handlar det nog om vad deras vänner har och vad de kan spela med dem på, vare sig det är PC, Xbox One eller Playstation 4.
Har du inte folk att spela med och det inte är avgörande så är det så att grafiken är kraftfullare i Playstation 4 och det är ett faktum och inget att diskutera, Xbox One kör processorn lite högre klockad, IMHO är Xbox One handkontrollen mer ergonomisk och har en bättre kvalitetskänsla men JAG tycker de analoga stickorna på DS4 har ett tydligare nolläge, men jag är ingen konsollspelare och är grymt ovan med sådana överhuvudtaget och jag märker ju att om man spelar ett FPS med dem så vänjer man sig inom några minuter så det behöver inte vara så avgörande.
Jag vet inte hur online och spelsidan fungerar, att spela online kostar väl på båda och båda ger gratisspel till dem som skriver upp sig för det?
Rubriken på Flashback täcker ju inte in PC men egentligen tycker jag ju att en PC med i3 + GTX 750Ti/GTX 950 + den handkontroll du föredrar (360? One?) normalt hade varit att rekommendera över konsollerna, varför går jag in på snart. GTX 750Ti har gått att köpa för ner till 1000 kr, kostar minst 1150 kr nu, GTX 950 som är bättre än vad konsollerna har finns för från 1500 kr men för 1800 kr får man ett R9 380 som är bättre än ett GTX 960 i många titlar (och GTX 960 är 33% eller om det är 25% bättre än ett GTX 950) så det är ett prisvärt alternativ även om det är en bit rätt bra bit bättre än konsollerna. Nästa steg GTX 970 kostar minst 3000 kr så det är en bit upp till det.
En i3 6100 kostar runt 1300 kr, moderkort 700 kr, 8 GB RAM 600 kr, GTX 750Ti ovan 1150 kr, låda 500, nätagg från typ 500 om man köper skit, handkontroll 500, 1 TB hdd 600 = 5850 kr, så det blev ju minst 50% och kanske dubbelt så dyrt som en spelkonsoll... Så det är ju helt klart det emot PCn. Har man redan låda, nätagg och hårddisk (och kanske handkontroll / tangentbord och mus) så talar vi ju för själva prestandagrejerna 3750 kr och det är ju mer jämförbart med en spelkonsoll.
Fördelen med PCn förutsatt att man spelar legalt (då kanske man borde lägga på Windows för 1200 kr med, men är man student kan man kanske få det gratis) är att spelen är billigare, det finns spelbundles, onlinespel är gratis, moddar till spel, bakåt- och framåtkompatibelt (om nu Windows kommer finnas kvar och vara det som används iaf..) och ja, givetvis går det att ha en fetare PC än konsoll men det ovan är ju inte så jättefett bara tillräckligt för konsollspel/-prestanda.
Vill man ha ett gäng spel i månaden kan man ju skriva upp sig på Humble Bundle Monthly för $12 och få sex spel i månaden eller köpa deras vanliga bundles.
Exklusiva titlar finns ju på alla plattformar men finns inte titeln man vill spela eller ens vänner på en viss plattform så är det ju dumt att välja den..
Enda vettiga kritiken mot PC kanske skulle vara att köper man spel på Steam så är de låsta till ens konto och man kan inte sälja dem begagnat medan man väl på konsollerna fortfarande kan sälja och köpa begagnade spel kanske? Det var väl någon som drev en process i typ Holland eller om det var Tyskland eller så om det där, hade ju blivit intressant och väldigt annorlunda om det togs ett beslut om att man hade rätt att sälja sina Steamspel begagnat med .. Högre priser då och olika prissättning på bundles efter region?
Processorn är klen i båda konsollerna så att den är något högre klockad i Xbox One om det nu fortfarande är så är ju en liten fördel där, men fler spel ser ju snyggare ut på PS4. Dock är det ju massa brister på båda två vad gäller beräkningskraft men ute i verkligheten verkar folk inte bry sig så mycket om det utan har koll på dem ändå även om det inte är perfekt. Typ Starwars Battlefront exempelvis går väl att köra i bra frame-rate i 1080p på ett GTX 970 medan PS4-ägare får nöja sig med 900p om jag minns rätt och Xbox One-ägare med 720p, den som har två 980Ti kan väl köra i 4K.
Just det spelet tyckte jag väl inte var så kul dock så .. det är väl ett större problem =P
Fallout 4 hade ju rört sig bättre på en i3a med R9 380 än på någon av konsollerna och du hade kunnat köra moddar (vet inte hur det blir på konsoll där?), GTA V hade ju varit snyggare med, Rockstar bannar väl folk som moddar överhuvudtaget nu tror jag så .. det är väl inte att rekommendera i GTA V längre (görs för att hantera fuskare men det är ju trist att inte få köra några moddar alls då.)
PS4 säljer bäst globalt och är kraftfullast men en del verkar ju gilla Xbox med (kanske har med historisk prestanda att göra? Eller att det kopierades friskt på original-Xbox?)
Även om PCn är dyrare så över några år med guld/plus-abbonemang så har ju konsollen kostat likvärdigt ändå, dock får man ju med en del spel där med så det är ju inte helt meningslöst (och kanske kul att ha, men spelen är ju billigare på PC.)
Citat:
Ursprungligen postat av
orvaren
Tack!
Shit!
Fuck!
Shit-fuck!!
Hade nästan bestämt mig för en PS4,så läser jag det här...
(min gamla klan,mitt otroligt gosiga headset t.ex.)
Så då grabben har ett "guld konto",så kan jag haka på där?
(well.. Det är ju iofs jag som betalar dock..

)
Dock är ju frågan om jag får heta "gäst" eller annat,man kan ju undra varför,men det är för att jag vill ha MITT namn,då jag liggger ganska "topp" på BF3-4.
När man haft EA-access för 259kr måste man fortsätta då,eller kan man bara "lira på" som innan på t.ex BF4?
(jag känner mig sjukt obildad i det här alltså,men PS3 har ju hittills varit fritt att vara online på..)
På PC hade onlinespelandet varit gratis i största allmänhet och med Steam hade man kunnat låna ut sitt bibliotek till 10 "familjemedlemmar" (men bara en kan spela i taget ifrån det.)