2013-07-04, 23:00
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
PS3 var också "bevisligen" kraftigare än Xbox 360 men det betydde inte så mycket - snarare var det så att spel som kom till båda konsolerna såg bättre ut på 360 än på PS3.

Minnet som många hänger upp sig på har bättre bandbredd men högre latency. Sen har ju X1 sitt eSRAM inbakat direkt på CPU:n.

Det kommer knappt skilja något mellan spelen på PS4 och X1.

Om det inte skiljer något, varför skulle man då välja xbox som kostar 100$ mer. För de exklusiva titlarna isåfall antar jag. Ser ingen annan fördel.

Sen att microsoft har skött hela spektaklet på ett vidrigt sätt, visat 0% respekt för sina lojala användare men vänt tillbaka. Det ska dom ha en eloge för även om det hade med sviktade förhandsbokningar att göra. Allt detta har det dock redan skrivits nog om i denna tråden.

Personligen hoppas jag att detta kommer svida riktigt hårt i plånboken för MS och att både Sony och MS förstår att gamers inte sover på sån här skit.
Citera
2013-07-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkcrate
Om det inte skiljer något, varför skulle man då välja xbox som kostar 100$ mer.

Det finns säkert dem som gillar Kinect.
Citera
2013-07-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian

Och en sån pryl är väldigt lätt att lura på dumma amerikaner också med lite roliga reklamfilmer på familjer som låtsas ha roligt. Dom flesta som sedan har köpt det kommer säkert att ångra sig..vi har sett det förr, eller wii har sett det förr kanske jag ska skriva.
Citera
2013-07-05, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Och en sån pryl är väldigt lätt att lura på dumma amerikaner också med lite roliga reklamfilmer på familjer som låtsas ha roligt. Dom flesta som sedan har köpt det kommer säkert att ångra sig..vi har sett det förr, eller wii har sett det förr kanske jag ska skriva.

Känns dock som att nintendo Wii remote kom längre än vad en Kinect kommer göra.
Men vi får väl se.
Citera
2013-07-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD

Ja, det känns som om många som inte i vanliga fall spelar köpte sig en Wii eller Xbox/Kinect för att det såg roligt ut att "vifta". Majoriteten upptäckte nog att de inte tyckte att det var så roligt i verkligheten och köper inga fler konsoler.

De flesta "gamers" som köper ny hårdvara verkar snarare se påtvingad Kinect som ännu en nackdel för Xbox One.
Citera
2013-07-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkcrate
Om det inte skiljer något, varför skulle man då välja xbox som kostar 100$ mer. För de exklusiva titlarna isåfall antar jag. Ser ingen annan fördel.

Det verkar som att skillnaden i Sverige blir så låg som 600-800 kr i Sverige och anledningarna till att jag skulle kunna tänka mig X1 istället för PS4:

Kinect.
Exklusiva spel
TV/Film-tjänsten.
HDMI IN
Ryktet att den kan ersätta kabeltv-boxen.
Bättre integration men andra datorer och surfplattor man har hemma.
Skönare handkontroll (jag har ägt både PS3 och Xbox 360).

Innan MS vände helt i online-frågan så tilltalades jag också av möjligheten att köpa billiga spel i butik som sedan gick att överföra till min digitala samling utan att ha skivan i för varje spel man vill spela, möjlighet att dela spel över nätet osv.

Det som tilltalar mig hos PS4 är egentligen inget hårdvarumässigt. Det finns exklusiva spel som lockar. Priset är givetvis "bättre" på PS4 men då man köper konsol en gång var 4-5:e år så är de där hundralapparna en droppe i havet.
Citera
2013-07-05, 11:41
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Det verkar som att skillnaden i Sverige blir så låg som 600-800 kr i Sverige och anledningarna till att jag skulle kunna tänka mig X1 istället för PS4:

Kinect.
Exklusiva spel
TV/Film-tjänsten.
HDMI IN

Det verkar som det handlar om huruvida man tycker att Kinect + tv-tjänster är värt de extra pengarna.

Personligen tyckte jag att det enda intressanta xbox-spelet de visade upp var Dead Rising. PS4ans spel som jag gillade var väl främst InFamous samt Killzone. Att indie-utvecklare har fått friare händer och att andra halvan av Naughty Dog förmodligen kommer släppa ett riktigt bra spel ger ju inte xbox en fördel direkt.

Att PS+ verkar vara en riktigt bra deal & att man i Sverige kommer få ett PS4 +1 spel för samma pris är andra anledningar till ps4ans fördel.

Förövrigt håller jag med dig om priset, om pris-skillnaden hade varit den motsatta hade jag antagligen ändå köpt ps4.
Citera
2013-07-05, 12:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian

Nej.
Citera
2013-07-05, 15:29
Medlem
sexboxs avatar
Citat:

Kinect.
Exklusiva spel
TV/Film-tjänsten.
HDMI IN

Innan MS vände helt i online-frågan så tilltalades jag också av möjligheten att köpa billiga spel i butik som sedan gick att överföra till min digitala samling utan att ha skivan i för varje spel man vill spela, möjlighet att dela spel över nätet osv.

Det som tilltalar mig hos PS4 är egentligen inget hårdvarumässigt. Det finns exklusiva spel som lockar. Priset är givetvis "bättre" på PS4 men då man köper konsol en gång var 4-5:e år så är de där hundralapparna en droppe i havet.

Det som dessutom är fördelen med x1:
Molnet
Xbox live, 300 000 servrar
twitch tv, inspelning och streaming av det du spelar

Ni som hackar på kinect.... Kinect 2.0 kommer vara många gånger bättre. Den kommer inte vara en onödig pryl som bara åker fram på partyn.

Ni som gnatar om prisskillnaden är antagligen fattiga, jättefattiga. 4500 spänn för den senaste hårdvaran är ju rena rama superdealen, och skillnaden på 700 spänn är ju som sagt en droppe i havet.
Senast redigerad av sexbox 2013-07-05 kl. 15:32.
Citera
2013-07-05, 15:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Det som dessutom är fördelen med x1:
Molnet
Xbox live, 300 000 servrar
twitch tv, inspelning och streaming av det du spelar

Ni som hackar på kinect.... Kinect 2.0 kommer vara många gånger bättre. Den kommer inte vara en onödig pryl som bara åker fram på partyn.
Kinect 2.0 får vara precis hur bra det vill jag föredrar likt förbannat att slippa sitta och vifta framför tvn som ett mongo. Jag är inte det minsta imponerad av röststyrning och jag tycker inte om att den måste vara inkopplad för att jag ska få spela mina spel. Resten av sakerna du tar upp väger inte heller de upp.
Molnet, vi vet fortfarande inte exakt hur detta kommer att fungera, i marknadsföringen har det framförts som någonting helt magiskt.
300.000 servrar spelar inte mig någon större roll då jag extremt sällan spelar någonting i multiplayer-läge.
Twitch, inspelning osv skulle väl sony ha någonting liknande. Inte heller det är jag speciellt lockad av på något som helst plan.
Skype använder jag datorn till men eftersom microsoft köpt upp skype så skulle det ju se jävligt lustigt ut om X0 använde någon annan tjänst för att sköta kommunikation.

För mig kommer det i slutändan handla om vilka exklusiva spel som kommer till vardera maskin. Tittar man tillbaka på den förra generationen är det i stort sett bara Gears of War som gör att jag är något sugen på en X-360 medan PS har Uncharted, God of War, Heavy Rain och The Last of Us.
Microsoft hade Mass Effect till det att EA köpte upp bioware och gjorde serien till en multiplattform.
Citera
2013-07-05, 15:45
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Tydligen så ska reklam på XB1 vara en naturlig del av upplevelsen

Citat:
Kinect-tekniken kommer vara en avgörande faktor i strategin, och ska känna igen våra ansikten och röster för att skräddarsy reklambudskapen. Kameran ska även känna av om man spelar själv eller i grupp och anpassa därefter.
Vi kan också räkna med mer Nuads – Microsofts koncept med interaktiv reklam. Det går ut på att spelaren aktivt deltar i reklamen genom att till exempel rösta på olika frågeställningar, och på så vis tar till sig budskapet bättre.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...a-fungerar-det
Citera
2013-07-05, 15:49
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Tydligen så ska reklam på XB1 vara en naturlig del av upplevelsen

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...a-fungerar-det

Inget nytt under solen.. Det här är ju hela poängen med att tvinga på folk en Kinect.

Tur att MS har så många fanboys som bara måste ha skräpet för att kunna överleva..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in