Citat:
Ursprungligen postat av
sexbox
Det som dessutom är fördelen med x1:
Molnet
Xbox live, 300 000 servrar
twitch tv, inspelning och streaming av det du spelar
Ni som hackar på kinect.... Kinect 2.0 kommer vara många gånger bättre. Den kommer inte vara en onödig pryl som bara åker fram på partyn.
Kinect 2.0 får vara precis hur bra det vill jag föredrar likt förbannat att slippa sitta och vifta framför tvn som ett mongo. Jag är inte det minsta imponerad av röststyrning och jag tycker inte om att den måste vara inkopplad för att jag ska få spela mina spel. Resten av sakerna du tar upp väger inte heller de upp.
Molnet, vi vet fortfarande inte exakt hur detta kommer att fungera, i marknadsföringen har det framförts som någonting helt magiskt.
300.000 servrar spelar inte mig någon större roll då jag extremt sällan spelar någonting i multiplayer-läge.
Twitch, inspelning osv skulle väl sony ha någonting liknande. Inte heller det är jag speciellt lockad av på något som helst plan.
Skype använder jag datorn till men eftersom microsoft köpt upp skype så skulle det ju se jävligt lustigt ut om X0 använde någon annan tjänst för att sköta kommunikation.
För mig kommer det i slutändan handla om vilka exklusiva spel som kommer till vardera maskin. Tittar man tillbaka på den förra generationen är det i stort sett bara Gears of War som gör att jag är något sugen på en X-360 medan PS har Uncharted, God of War, Heavy Rain och The Last of Us.
Microsoft hade Mass Effect till det att EA köpte upp bioware och gjorde serien till en multiplattform.