2015-06-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Destiny till ps4 verkar utdömt som katastrof

Jag har länge hållit mig undan från detta spel pga allt jag hört.
Men så såg jag att retrobutiken sålde Destiny för 197kr och slog till. Jag ångrar mig inte!

Destiny är troligtvis ett tråkigt spel om man spelar ensam, men tillsammans med min kompis har vi spelat co-op och är i ungefär samma level då vi lirar och har fruktansvärt kul ihop.

Vad har jag lärt mig av detta? Jo lyssna inte på vad alla andra säger utan bilda en egen uppfattning.
Citera
2015-06-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag har länge hållit mig undan från detta spel pga allt jag hört.
Men så såg jag att retrobutiken sålde Destiny för 197kr och slog till. Jag ångrar mig inte!

Destiny är troligtvis ett tråkigt spel om man spelar ensam, men tillsammans med min kompis har vi spelat co-op och är i ungefär samma level då vi lirar och har fruktansvärt kul ihop.

Vad har jag lärt mig av detta? Jo lyssna inte på vad alla andra säger utan bilda en egen uppfattning.

Jag kan tänka mig att det är roligare att betala 197 kr och kunna spela det direkt än att förbeställa det för 700 och inte kunna spela på releasedagen eller ens en vecka senare
Citera
2015-06-30, 14:12
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hur kommer det sig att PS4 nästan är 1000kr dyrare än xbox one? Har det alltid varit så?
PS4 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
Xbox One - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2978043

Sugen på att skaffa en PS4:a nu när The Witcher 3 släpps. Anledningen till att jag tar PS4 över Xbox One är de exklusiva speltitlarna till ps4:an, Bloodborne, Uncharted, lockar mig mer än de som är exklusiva till xbox one.

Finns det något som pekar på att PS4:an kommer gå ner i pris till xbox one's nivå?
Yep http://www.pushsquare.com/news/2015/...he_near_future
Citera
2015-07-01, 17:08
Medlem
Vad ska man inhandla en ps4a eller xbox one?
som jag ser det är fördelarna med xbox one priset och kontrollerna medans fördelarna med ps4 är bättre grafik och bättre spel gratis på playstation + Vad rekommenderar ni? just nu lutar det mot en ps4a jag kommer ha maskinen till netflix och spelande
Citera
2015-07-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Vad ska man inhandla en ps4a eller xbox one?
som jag ser det är fördelarna med xbox one priset och kontrollerna medans fördelarna med ps4 är bättre grafik och bättre spel gratis på playstation + Vad rekommenderar ni? just nu lutar det mot en ps4a jag kommer ha maskinen till netflix och spelande

Den viktigaste frågan av alla (som bara du själv kans svara på):
Vilken konsol äger dina IRL vänner, eller vilken konsol planerar dina IRL vänner köpa.
Sen går du enligt det. Om du är den första av dina vänner att skaffa current gen konsol så välj efter vilka av de exklusiva spelen du är mer intresserad av.

För mer Bro-fist shooters och pang pang så är det väl X1 som gäller
För en mer blandad samling så kör på PS4.

Ps4an är den kraftigare av de 2 och endast ett lätträknat antal spel har bättre FPS på x1, dock med lägre upplösning.

Ps4an blev det självklara valet för mig just för att de flesta jag känner valde den och att jag alltid gillat sonys exklusiva spel mer än microsofts. Crackdown och Quantum Break kanske blir dom 2 spel som får mig att köpa en X1. Dock har vi inte sett något från Crackdown ännu och Quantum break hoppas jag inte blir lika enformigt som gameplay videos visat upp. Det är ju inte helt omöjligt heller att något av dessa 2 även kommer till PC.

Kontrollen är en vanesak (pga spak placeringen) men jävlar vilken förbättring DS4an är jämfört med DS3. DS4an är även betydligt bättre än x360 kontrollen.

Vill inte gå in på djupet om xbox one kontrollen då jag inte ägt nån x1 själv utan endast haft till låns en tid, men av det jag testat så är även den en rejäl uppgradring från x360 kontrollen. Föredrar ändå DS4 kontrollen mest pga vanesak, samt touchpadden och gyro är nice.
Citera
2015-07-20, 13:40
Medlem
Väljer man PS4 eller X one om man nästan uteslutande är intresserad av "Couch-co-op"/Splitscreen spel?

Spelar i princip bara split screen Co-op nuförtiden. En Xbox 360 har jag just nu och har lirat mestadels FPS online tidigare. Men eftersom onlinebiten är mindre viktig för mig nu så har jag inget emot att testa PS4.

På Xbox 360 just nu har vi hittat en hel del Co-op spel på Xbox Arcade. Hur är motsvarigheten på PS4?

Målgrupp för spelen: 25-30år. Att den ena konsolen är bättre på dansspel väger inte tungt men i övrigt spelar vi allt co-op vi får tag på.

Ser fram emot tips då just denna fråga är svårbesvarad via google.
Citera
2015-07-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
Väljer man PS4 eller X one om man nästan uteslutande är intresserad av "Couch-co-op"/Splitscreen spel?

Spelar i princip bara split screen Co-op nuförtiden. En Xbox 360 har jag just nu och har lirat mestadels FPS online tidigare. Men eftersom onlinebiten är mindre viktig för mig nu så har jag inget emot att testa PS4.

På Xbox 360 just nu har vi hittat en hel del Co-op spel på Xbox Arcade. Hur är motsvarigheten på PS4?

Målgrupp för spelen: 25-30år. Att den ena konsolen är bättre på dansspel väger inte tungt men i övrigt spelar vi allt co-op vi får tag på.

Den här siten verkar ha gjort en ansats att försöka sammanställa vilka spel som finns till respektive system, hur många som kan spela i soffan eller online etc...
http://www.co-optimus.com/games.php?...ion=at%20least

Spontant ser jag att xbox one kommer att ha ett spel på gång, knight squad, som pallar 8 i soffan, vilket (förutom jackbox) verkar vara det mesta möjliga.

store.playstation.com kan man ju titta in på.. nu verkar det inte lika lätt som på konsolen att navigera till local multiplayer-kategorin, men under discover-competitive
fanns några.

Jag gillar också att köra spel med en polare hemma i vardagsrummet, inte nödvändigtvis co-op, men tetris och pure pool har gått åt många timmar
Hur är det med xbox one och möjligheten att köra två konsoller på ett onlinekonto och en digital spellicens?
Jag kan köra polaren inloggad på min primary ps4 och själv vara inloggad på en till så kör vi samma spel online utan att trassla med game sharing och streaming.
Citera
2015-07-20, 15:28
Bannlyst
Jag äger ingen konsol av dagens generation, men antingen Xbox One eller Playstation 4 är det som jag väljer.
Citera
2015-07-20, 15:49
Medlem
Jaha.. först tyckte du ps4:an var ful och skulle bara ha en xbox one
(FB) Xbox One vs PS4 vs Wii U - Tråden (//Mod fixat rubrik)

Sedan började det luta lite åt en Wii U också

sedan skulle du ha xbox one och började känna starkare för Wii U..

...och nu har det svängt igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag äger ingen konsol av dagens generation, men antingen Xbox One eller Playstation 4 är det som jag väljer.

Det är bra att du uppdaterar oss om dina väl genomtänkta planer innan du slår till iallafall.
Citera
2015-07-20, 21:30
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welde

Är det couch-co-op du är ute efter är alltid Nintendo bästa valet. Finns grymt många spel man kan spela allt från 2-5 spelare i. (8 om man vill banka varandra i smash)
Citera
2015-07-21, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedo
Är det couch-co-op du är ute efter är alltid Nintendo bästa valet. Finns grymt många spel man kan spela allt från 2-5 spelare i. (8 om man vill banka varandra i smash)

Fast det var väl det där med målgruppen 25-30

Diablo 3 och liknande kommer aldrig till ett system vars primära målgrupp är under 12 år.
Citera
2015-07-21, 11:50
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Fast det var väl det där med målgruppen 25-30

Diablo 3 och liknande kommer aldrig till ett system vars primära målgrupp är under 12 år.

Jag och väldigt många andra som äger nintendo är just mellan 25-30 och även äldre. Det måste inte vara blod och våld för att någon i den åldern ska gilla spelen. Mario, Zelda, Donkey Kong med fler har ingen åldersgrupp. Är det skjutspel som CS, CoD, BF så är det nog snarare där 12-åringarna hänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in