Citat:
Ursprungligen postat av
Tessx
Vad ska man inhandla en ps4a eller xbox one?
som jag ser det är fördelarna med xbox one priset och kontrollerna medans fördelarna med ps4 är bättre grafik och bättre spel gratis på playstation + Vad rekommenderar ni? just nu lutar det mot en ps4a jag kommer ha maskinen till netflix och spelande
Den viktigaste frågan av alla (som bara du själv kans svara på):
Vilken konsol äger dina IRL vänner, eller vilken konsol planerar dina IRL vänner köpa.
Sen går du enligt det. Om du är den första av dina vänner att skaffa current gen konsol så välj efter vilka av de exklusiva spelen du är mer intresserad av.
För mer Bro-fist shooters och pang pang så är det väl X1 som gäller
För en mer blandad samling så kör på PS4.
Ps4an är den kraftigare av de 2 och endast ett lätträknat antal spel har bättre FPS på x1, dock med lägre upplösning.
Ps4an blev det självklara valet för mig just för att de flesta jag känner valde den och att jag alltid gillat sonys exklusiva spel mer än microsofts. Crackdown och Quantum Break kanske blir dom 2 spel som får mig att köpa en X1. Dock har vi inte sett något från Crackdown ännu och Quantum break hoppas jag inte blir lika enformigt som gameplay videos visat upp. Det är ju inte helt omöjligt heller att något av dessa 2 även kommer till PC.
Kontrollen är en vanesak (pga spak placeringen) men jävlar vilken förbättring DS4an är jämfört med DS3. DS4an är även betydligt bättre än x360 kontrollen.
Vill inte gå in på djupet om xbox one kontrollen då jag inte ägt nån x1 själv utan endast haft till låns en tid, men av det jag testat så är även den en rejäl uppgradring från x360 kontrollen. Föredrar ändå DS4 kontrollen mest pga vanesak, samt touchpadden och gyro är nice.