Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
Problemet med ms cash är att de använder dem för att köpa tidsexklusivt material, Sony har egna studios. X1 kan inte spela vissa spel i 1080p där PS4 kan, det är i sig ett bevis på att X1 inte klarar av saker PS4 klarar av.
Att X0 är stort i USA är det väl ingen som blir förvånad över? MS har alltid varit starka där och ser man på amerikanska tv-sändningar så är det betydligt fler X0 reklamer än PS4.
Redan förra generationen hade MS mer pengar att spendera än Sony, men lik förbannat så är det bara HALO, Gears of War och Forza som jag kan komma ihåg var exklusiva (jag har då inte räknat med de spel man kan spela på PC). Detta kan man då jämföra med:
Uncharted, TLoU, God of War, Heavy Rain, Demon Souls (inte uppföljaren dock), Infamous och jag har säkerligen missat något.
Vad får dig att tro att MS skulle lägga ner pengar på riktig exklusivitet när de bara kan se till att få spelen släppta först på sin konsol? Hur kommer det att stå sig mot Naughty Dog och Santa Monica studios spel?
Hade MS varit smarta förra generationen hade de sett till att köpa Mass Effect IPt av bioware, nu gjorde de inte det och spelet förblev således inte exklusivt till Xbox/PC.
Du tror: "Xbox one kan inte spela vissa spel i 1080p".
Jag tror: "Microsoft prioriterar fps före upplösning".
Jag väljer: "Att slippa fps drops".
Självklart hade Microsoft mer pengar förra generationen. Du vet, dom har alltid haft mer pengar än Sony så jag är inte förvånad haha.. Att börja jämföra exklusiva spel är dock imbecillt då det är subjektivt. Vad som får mig att tro att dom skulle köpa "riktig exklusivitet"(exklusiva spel utan tidsbegränsing antar jag att du menar)?, frågan är vad får dig att tro att jag tror det? Jag sa att om Microsoft skulle känna sig hotade så har dom cashen och göra det. Oavsett vilka licenser och dylikt du rabblar upp så kommer dom se till att få vad du kallar "riktig exklusivitet". Har man lite entreprenör känsla förstår man det.
Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Skulle PS4 spelen ha exakt samma detaljnivå/upplösning som X1 versionerna skulle PS4 versionerna garanterat kunna hålla en högre stabil fps än X1 versionerna. Försäljning/vem som vinner i slutändan vet ingen av oss, men att PS4 versionerna av olika spel kommer generellt sett hålla en högre grafisk kvalitet är fakta. Och nej, ps4 är inte svår att utveckla till, snarare lättare än X1 vilket också diskuterats på diverse siter som t.ex. gamereactor som du länkar.
Och btw, det har sålts fler ps3 än xbox360....
Kommer vara detaljrikare? svar ja
Kommer ha högre fps? svar nej
Varför? X1 har högre fps även om det är samma upplösning på båda konsolerna.
Du kanske har rätt, har bara hittat gamla källor och vet inte vilken du refererar ifrån, enligt sv och eng wikipedia har 360 sålt mest, men vart ouppdaterad några månader..
Känns som dags att signa ut då det är mycket upprepningar. Vi får se hur det utvecklar sig. Jag håller fast vid X1 tills det kommer ett spel till PS4 jag bara måste ha. Jag ser inte ner på PS4 om någon missförstått mig, men X1 har så måååånga funktioner jag värdesätter ijämförelse med PS4 och då är X1 helt klart bäst enligt mig. Bryr man sig mycket om upplösning och inte störs av fps drops ja då är ju självklart PS4 bäst.