2010-01-09, 00:43
Medlem
Ett litet djurs avatar
Tror Nintendo kommer försöka knyta samman DS2 och Super Wii, gemensamt lagringsmedia vore riktigt coolt.

Låt oss kolla på en sexig reklamfilm med en sexig berättarröst som förför oss med häpnadsväckande tekniska termer:

InPhase Technologies/Nintendo holographic disc and reader

Knyt samman detta med Iwata och co uttalanden om att försöka hitta ett verktyg för att kunna utveckla till SD och HD samtidigt och ni har min våta dröm. Tänk er, kunna spela samma spel hemma i soffan och kunna plocka med sig det på semester, bussresan etc.

Jag förstår inte hur det skulle vara möjligt men det skulle vara ofantligt smidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Ja, det skulle nog sabba möjligheten att spela PS3-spel. Detsamma har ju skett den här generationen också dock, när de droppade PS2-kompatibiliteten för att det blev för kostsamt. Jag tror hur det beror mycket på hur det går med hela den där "Intelaffären". Läste någonstans att de skulle försöka satsa på en mer användarvänlig utvecklarmiljö i nästa generation. Ska se om jag kan hitta länken.
Du läste det i den här tråden - https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=55
Senast redigerad av Ett litet djur 2010-01-09 kl. 00:46.
Citera
2010-01-09, 00:49
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Tror Nintendo kommer försöka knyta samman DS2 och Super Wii, gemensamt lagringsmedia vore riktigt coolt.

Låt oss kolla på en sexig reklamfilm med en sexig berättarröst som förför oss med häpnadsväckande tekniska termer:

InPhase Technologies/Nintendo holographic disc and reader

Knyt samman detta med Iwata och co uttalanden om att försöka hitta ett verktyg för att kunna utveckla till SD och HD samtidigt och ni har min våta dröm. Tänk er, kunna spela samma spel hemma i soffan och kunna plocka med sig det på semester, bussresan etc.

Jag förstår inte hur det skulle vara möjligt men det skulle vara ofantligt smidigt.
Wow, teknikporr. Påminner mig om: http://colinschroder.com/gallery/images/zipdisk.jpg

Så du är inne på, eller iaf hoppas, linjen om att de kommer ha ännu ett eget format? Det vore väldigt smidigt, och kanske inte så långt borta. Jag såg en artikel tidigare idag (på reddit där det är omöjligt att hitta samma post igen) om Intels nya chip för mobiltelefoner som påstods kunna köra UE3.
Citera
2010-01-09, 01:03
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Wow, teknikporr. Påminner mig om: http://colinschroder.com/gallery/images/zipdisk.jpg

Så du är inne på, eller iaf hoppas, linjen om att de kommer ha ännu ett eget format? Det vore väldigt smidigt, och kanske inte så långt borta. Jag såg en artikel tidigare idag (på reddit där det är omöjligt att hitta samma post igen) om Intels nya chip för mobiltelefoner som påstods kunna köra UE3.
Fördelen med eget format: piratkopiering blir extremt svår

Nackdel: svårmoddad och blir därför inte lika populär på forum, dyrare media (förmodligen)

Nya chipet låter spännande, minns du om det var baserat på Larrabee?
Citera
2010-01-09, 01:08
Medlem
sebbex2xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommie
Känner 3 personer som fick ett PS3 i julklapp.

Ja? Har för mig att julafton var senaste månaden...
Citera
2010-01-09, 01:09
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Fördelen med eget format: piratkopiering blir extremt svår

Nackdel: svårmoddad och blir därför inte lika populär på forum, dyrare media (förmodligen)

Nya chipet låter spännande, minns du om det var baserat på Larrabee?
Hittade det tillslut. Tegra 2 heter processorn och den verkar inte vara tillräckligt långt i utvecklingen för att få plats i mobiltelefoner, men i bärbara tablets finns den.
Citat:
Forget everything you knew about mobile graphics – Nvidia’s Tegra 2 chip runs the Unreal Engine 3 with ease, delivers 3D performance of today’s high-end consoles, and enables days of battery life.

The Tegra 2 chip owes its processing performance to the use of ARM’s Cortex-A9 CPU, the latest and greatest in a series. Note that most smartphones run the Cortex-A8 chip, including Palm’s Pre, Apple’s iPhone 3GS, and Motorola’s Droid.

What blew us away was ARM’s recent performance video pitting a netbook with an Intel 1.6GHz Atom processor and a GPU versus a development board running only a 500MHz Cortex-A9 processor. The Cortex-A9 machine matched the Atom chip in browser rendering, even though it had no GPU and was clocked three times slower.
http://www.geek.com/articles/mobile/...ocket-2010018/

UE3 på Tegra2: http://www.youtube.com/watch?v=xCTWk...ayer_embedded#

Det verkar riktigt imponerande! Processorkraft som spöar Wii med hästlängder + skärm i formatet av ett vanligt kuvert.
Citera
2010-01-09, 01:13
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Hittade det tillslut. Tegra 2 heter processorn och den verkar inte vara tillräckligt långt i utvecklingen för att få plats i mobiltelefoner, men i bärbara tablets finns den.

http://www.geek.com/articles/mobile/...ocket-2010018/

UE3 på Tegra2: http://www.youtube.com/watch?v=xCTWk...ayer_embedded#

Det verkar riktigt imponerande! Processorkraft som spöar Wii med hästlängder + skärm i formatet av ett vanligt kuvert.
Oh shit!

Visst, det är ju en extremt nedbantad version (kolla blodet) men ändå. Tack för länken!

Och det var nVidia som utvecklade den, höjde på ögonbrynen när du sa att det var Intel!

Efter att ha sett den där känns min teori ovan om DS2 <-> Super Wii kopplingen inte lika långsökt längre...

-ELDaramus
Citera
2010-01-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Fuck you, jag är handikappad [är dyslexi en ursäkt att inte stava rätt?]

Personligen skulle jag tro att alla konsoler kommer rätta nära varandra. Mina gissningar är följande;
"Xbox Vision" - November 2012
"Playstation 4 Us" - Oktober/November 2012
"Super Wii" - November 2012 (alternativt November 2013)

Jag förstår inte japanska, kan du översätta? Visste inte ens att det fanns TV-apparater med "HVD-teknik".

Det är lite mer kinesiska. Konka LC40GS60DC heter TV:n
Och de pratar hur mkt det skulle bli bättre för familjer underhållningen.
Och hur maskinen skulle konkurrera kraftigt, och hur man inte ska känna sig bunden med små-screen display. Och det skulle finnas en mängd funktioner i maskinen. Och att den känner av färg skiftning.

Och Tv:n skulle kosta kring 参考价格: ¥3899 [北京]bejing ¥3990 [上海] shanghai ¥4999 [广州]Guangzhou

Och av nån anledning så har vi nästan samma värde på vår valuta som Yangen, så priset på den dyra blir 5198,96kr iaf när man kollar på valuta.se

Sen vill jag även tillägga eftersom det är så tidigt stadie så måste det var dålig service samt är märket okänt för mig här i Sverige iaf. Är inte ute så mkt och kollar på tv-apparater i butiker direkt, men de kanske är kända i Asia.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-09 kl. 07:50.
Citera
2010-01-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
@Teowind, du bör räkna med att samtliga nästa konsoller kommer att vara mediemaskiner som stödjer online köp av filmer och musik. PS4 kommer att vara som en PS3 med lite bättre hårdvara, ett hopp större än Wii-Gamecube men mindre än PS2-PS1 och den kommer nog att konkurrera hårt med nästa Nintendokonsoll.

Påtal av känslor, människans 5st stora sinnen, någon som vet om det kommer en luktgenerator-grej till PS4? lät roligt när jag hörde det förut :P hehe
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.101546
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-09 kl. 08:48.
Citera
2010-01-09, 09:23
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Påtal av känslor, människans 5st stora sinnen, någon som vet om det kommer en luktgenerator-grej till PS4? lät roligt när jag hörde det förut :P hehe
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.101546

Haha, så PS4:an kan alltså generera lukt? Du är över 18 va?
Citera
2010-01-09, 09:37
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium

Kan tänka mig när alla kommer rusha till RUSTA för att köpa den nya doftkapseln till PS4!

"Ta bort ungkarlsdoften! - Köp den nya doften 'Vanilla Crush' till din PS4. Flickvännen kommer aldrig mer tro du spenderat helgen tillsammans med din spelkonsol!"

När han pratar om doft till PS4 tänker jag mest på dom hära "one touch" man använder på dass efter nr.2.
Citera
2010-01-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium

Det var ett april-skämt sen 2007, om man läser artikeln noggrant
Kan vara bra att folk tar lite själv-kontroll och är själva lite medvetna vad som är kommande, som en sa det är spekulationer. Så man ska inte tro helt på ryckte spridning d.v.s sånt som står på nätet, men man kan alltid hoppas.
Vi har hittills sett att Natal ska komma 2010 Nov, och det stämmer.

Men sen är det frågan om det skall dröja 10år, alltså 6år till cirka innan sony tänker satsa på en ny konsol som 2006 var året för PS3, men jag tror PS4 kommer tidigare(Ryckte spridning, eller Insider-jobb)
http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=21775

Men det här att man skulle kunna stöld-märka sina konsoler, det är något jag tror på T.ex om man skulle få sin konsol stulen, då vet man att de inte får någon användning av den sen. Det skulle vara fränt iaf.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-09 kl. 09:51.
Citera
2010-01-09, 11:30
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Oh shit!

Visst, det är ju en extremt nedbantad version (kolla blodet) men ändå. Tack för länken!

Och det var nVidia som utvecklade den, höjde på ögonbrynen när du sa att det var Intel!
Ja, givetvis är det nVidia. Har ingen aning om varför jag skrev Intel när jag kollade på artikeln... Skyller på trötthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in