Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Fast du får tänka på att du sa att sådana spel säljer som mest under sina 2 första veckor, NSMBW har varit ute i snart 2 månader & ökade försäljningen efter sina 2 första veckor.

1. HD må vara standard när man köper en TV idag men det är absolut inte standard i vardagen, än.
3.

->

->
4. 360 har inte "bytat" (bytt*) hårddisk. Hårddisken är en addon & som på inget sätt påverkar hur spelen blir, förutom i Final Fantasy som kräver en HDD. Du verkar inte förstå att "Wii" är ett fenomen idag, om Nintendo bara skulle släppa det skulle många konsumenter undra varför dom övergav "Wii" vilket direkt eller indirekt leder till sämre försäljning av nästa konsol.
5. No comments då du inte verkar vilja förstå vad jag menar.
Dina svar blir kortare och kortare. Det gillar vi. Hoppar över fler o fler punkter. Antar du har gett upp hoppet om att tro att NSMB inte nått 10 mille. Med senaste Dengeki Sales från Japan (fram till den 10:e) har man nu nått 2,874,771. VGChartz skriver 2,91 idag den 15:e så man måste säga att de träffar bra.
Annars har du rätt. Dock så blir spel som släpps strax innan julhandeln väldigft speciella. Får nästan säga att alla utom Nintendos spel når 40-90 % första 2 veckorna
Men oavsett vad så var det aldrig grunden till varför du argumenterade mot. Var trots allt att du skrattade åt att jag kallade NSMB en miljonsäljare år 2008 och att jag sa den nu passerat 10 miljoner.
1. Standard i vardagen? Vad fan ylar du om? vad som är standard är vad som finns i affären, inte vad din mormor har låtit stå kvar i vardagsrummet. Ingen jävel tillverkar för vad som har sparat hemma. HD är standard, finns väl fan ingen TV som produceras idag som inte är det, eller någon DVD/PC/media spelare/BluRay med mera som inte har HDMI?
4. Jag är väl medveten om att Wii är ett fenomen

skrev en uppsats om fenomenet med just fenomen i titeln. Men vad har det med saken att göra? Sålänge de håller Wii i namnet så kommer kunden förstå. Wii Plus är ett enkelt namn och eftersom man använt det i andra produkter så skulle det underlätta insteget.
PS3 har bytt hårddisk, det är inte en addon, om du nu ska vara petig. Där kräver dessutom många spel en hel del hårddiskutrymme. För övrigt så kräver fullt NXE på Xbox en hårddisk eller minneskort, därför de körde igång sin kampanj förra året för Core ägare.
Oavsett vad, nu har du fått se hur andra har gjort ändringar i namnet och ändrat hårdvaran utan att gå under. Varför envisas du om att det skulle vara dåligt?
När man nu dessutom börjar flörta med filmbranschen iom Netflix på Wii så blir steget till HDMI ännu mer logiskt. Maskinen är kraftig nog för 720p men inte för 1080p och en lite uppgradering på grafikchipet hade gett dem möjligheten att enkelt stödja HD film så som 360 o PS3 gör idag.