2010-01-15, 21:12
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparky99
för tidigt att spekulera konsolerna är inte ens ute

Fast kan man verkligen spekulera om någonting är ute?
Citera
2010-01-15, 21:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
8/9. Ahh tråkigt. Jupp, dom hittar på egna siffror & jag vet att analytiker gör samma sak, dock framhäver VGCharts sina siffror som sanning & inte förväntade försäljningssiffror. NSMBW har bara sålt 6.7 miljoner i USA & Japan, Europa vet vi inte eftersom det inte är någon som håller redan på det. Kan vara möjligt att det sålt mer än 10 men kan också vara att det inte sålt tillräckligt mycket för att komma över 10. Jag tror att Nintendo skulle göra en pressrelease när NSMBW säljer 10 miljoner.

Du missar inte en enda tråd där Nintendo nämns.

Jag vill ha en källa på att VG Chartz framhäver sina siffror som sanning.
Citera
2010-01-15, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Precisimundu, frågan är då om det är värt att diskutera över en teknik som inte kommer att vara "brukbar" fören om 5-7 år?

(ta inte illa vid att jag är grov i mun, detta är enda chansen i livet jag får svära och spotta galla - helylle kille annars serru! )

(måste ge East Costas cred, tåget tar mig från en ort till London Kings cross på 1 timme och man får gratis wifi som är toksnabbt jämtemot SJ som är tokdyrt.)

Den är dock brukbar redan idag och här snackar vi nästa generations konsoler eller vidareutveckling av de nuvarande.

Dessutom har både MS och Sony redan demonstrerat 3D spel så klart snacket är högst relevant.

GT 5 3D ska dessutom släppas.
Citera
2010-01-15, 23:06
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Då kollar vi VGchartz träff då när NDP har släppt sina siffror:

NDP för NSMB: Nov - 1,39 miljoner - Dec - 2,82 miljoner = 4,21 miljoner
VGchartz: 4,52 miljoner. Och då räknar de in 2 veckor i Januari som inte NDP är med på.
Fast du får tänka på att du sa att sådana spel säljer som mest under sina 2 första veckor, NSMBW har varit ute i snart 2 månader & ökade försäljningen efter sina 2 första veckor.
Citat:
1. Vad dillar du om? Jag sa att HD var standard, alltså TV! har INGET med native att göra. Båda konsolerna skickar ut 720p så HD är en video standard på PS3 och 360. Du får skilja på vad en spelmotor ritar i grafik (där inga standarder finns) mot standarder för att skicka ut bilden. Och oavsett vad så är man närmare 720p än gamla 480.

3. Vad har det med saken att göra? Jag ville bara visa att samma kod kan göras till HD utan att utvecklaren behöver göra om i spelet.

4. 360 har annars bytat hårddisk. Arcade fick intern minneskort och sedan ökade från 256mb till 512mb. Man ändrade också namnen. Dessa hårdvaru uppgraderingar påverkade inte spelen. Samma uppgradering snackar jag om till Wii, släng på HDMI (som MS gjorde) och en uppskalar i maskinen, under nytt namn. Gamla spel påverkas inte och framtida spel påverkas inte. Och likt MS kan man ta ut ett lite högre pris.

PStwo hade nätverksport.

SEGA är svårt. Sega CD var en addon för att helt nytt medium på spelen, CD. 32X var en addon med helt ny CPU för nyare spel.

Jag pratar uppgraderingar likt DS som inte påverkar spelen. Spelen till Wi kommer vara som de varit utan det handlar om mindre tekniska uppgraderingar där målet är en snyggare bild anpassad till HD.

5. Jag sa inte japan var först. Jag sa Toyota var först inom sin industri. Ford hade en variant men byggde hela fortfarande på total vertikal integration. Man släppte få modeller och hade långa produktions linjer, med högt lager. Så som man alltid gjort. Toyota gick och bröt det här mönstret på hur man lanserar bilmodeller. När jag menar att japan kommer in, menar jag Toyota då de är störst. Honda kom rätt snabbt efter och lyckades bra i USA de med.

Oavsett vad, grunden är att bara för att en industri jobbat på 1 vis så betyder det inte att det tänket är det mest optimala.

Hur du får NES in i det hela fattar jag inte, det var 80-talet och har föga med att Nintendo kan ändra en affärsmodell på 10-talet, 30 år senare. En saga då är inte sann i samma industri 30 år senare.
1. HD må vara standard när man köper en TV idag men det är absolut inte standard i vardagen, än.

3. -> ->

4. 360 har inte "bytat" (bytt*) hårddisk. Hårddisken är en addon & som på inget sätt påverkar hur spelen blir, förutom i Final Fantasy som kräver en HDD. Du verkar inte förstå att "Wii" är ett fenomen idag, om Nintendo bara skulle släppa det skulle många konsumenter undra varför dom övergav "Wii" vilket direkt eller indirekt leder till sämre försäljning av nästa konsol.

5. No comments då du inte verkar vilja förstå vad jag menar.
Citera
2010-01-15, 23:18
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Den är dock brukbar redan idag och här snackar vi nästa generations konsoler eller vidareutveckling av de nuvarande.

Dessutom har både MS och Sony redan demonstrerat 3D spel så klart snacket är högst relevant.

GT 5 3D ska dessutom släppas.
Woah, källa på det? Har missat det helt!

Inte för jag följt GT5 särskilt (inte alls) men skulle vara kul att läsa om.
Citera
2010-01-15, 23:22
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Woah, källa på det? Har missat det helt!

Inte för jag följt GT5 särskilt (inte alls) men skulle vara kul att läsa om.

http://www.gtplanet.net/gran-turismo...-3d-confirmed/
Citera
2010-01-15, 23:29
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo...-3d-confirmed/
Cool, thanks
Citera
2010-01-15, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Fast du får tänka på att du sa att sådana spel säljer som mest under sina 2 första veckor, NSMBW har varit ute i snart 2 månader & ökade försäljningen efter sina 2 första veckor.
1. HD må vara standard när man köper en TV idag men det är absolut inte standard i vardagen, än.

3. -> ->

4. 360 har inte "bytat" (bytt*) hårddisk. Hårddisken är en addon & som på inget sätt påverkar hur spelen blir, förutom i Final Fantasy som kräver en HDD. Du verkar inte förstå att "Wii" är ett fenomen idag, om Nintendo bara skulle släppa det skulle många konsumenter undra varför dom övergav "Wii" vilket direkt eller indirekt leder till sämre försäljning av nästa konsol.

5. No comments då du inte verkar vilja förstå vad jag menar.

Dina svar blir kortare och kortare. Det gillar vi. Hoppar över fler o fler punkter. Antar du har gett upp hoppet om att tro att NSMB inte nått 10 mille. Med senaste Dengeki Sales från Japan (fram till den 10:e) har man nu nått 2,874,771. VGChartz skriver 2,91 idag den 15:e så man måste säga att de träffar bra.

Annars har du rätt. Dock så blir spel som släpps strax innan julhandeln väldigft speciella. Får nästan säga att alla utom Nintendos spel når 40-90 % första 2 veckorna

Men oavsett vad så var det aldrig grunden till varför du argumenterade mot. Var trots allt att du skrattade åt att jag kallade NSMB en miljonsäljare år 2008 och att jag sa den nu passerat 10 miljoner.

1. Standard i vardagen? Vad fan ylar du om? vad som är standard är vad som finns i affären, inte vad din mormor har låtit stå kvar i vardagsrummet. Ingen jävel tillverkar för vad som har sparat hemma. HD är standard, finns väl fan ingen TV som produceras idag som inte är det, eller någon DVD/PC/media spelare/BluRay med mera som inte har HDMI?

4. Jag är väl medveten om att Wii är ett fenomen skrev en uppsats om fenomenet med just fenomen i titeln. Men vad har det med saken att göra? Sålänge de håller Wii i namnet så kommer kunden förstå. Wii Plus är ett enkelt namn och eftersom man använt det i andra produkter så skulle det underlätta insteget.

PS3 har bytt hårddisk, det är inte en addon, om du nu ska vara petig. Där kräver dessutom många spel en hel del hårddiskutrymme. För övrigt så kräver fullt NXE på Xbox en hårddisk eller minneskort, därför de körde igång sin kampanj förra året för Core ägare.

Oavsett vad, nu har du fått se hur andra har gjort ändringar i namnet och ändrat hårdvaran utan att gå under. Varför envisas du om att det skulle vara dåligt?

När man nu dessutom börjar flörta med filmbranschen iom Netflix på Wii så blir steget till HDMI ännu mer logiskt. Maskinen är kraftig nog för 720p men inte för 1080p och en lite uppgradering på grafikchipet hade gett dem möjligheten att enkelt stödja HD film så som 360 o PS3 gör idag.
Citera
2010-01-15, 23:37
Medlem
swebarbs avatar
det lär inte kommer varken någon ny xbox, ps4 eller nåt den närmsta tiden, sony ska väl ha bablat nåt om att ps3 ska ha en livslängd på 10 år eller iaf minst like lång som ps2.
Citera
2010-01-15, 23:42
OT.

Min dröm hade varit om Nintendo teamar upp med Google.

Låter google ta hand om mjukvaran och tjänster utöver spelet samt online delen. Nintendo är ju sämsta av alla 3 på online delen, mjukvaran och övriga tjänster. Google hade kunnat fixa detta galant och sen kunnat dra in på en % av det som tjänsterna genererar.

Så kan Nintendo fortsätta att vara Awsome på spel o hårdvara
Citera
2010-01-16, 00:19
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det lär inte kommer varken någon ny xbox, ps4 eller nåt den närmsta tiden, sony ska väl ha bablat nåt om att ps3 ska ha en livslängd på 10 år eller iaf minst like lång som ps2.
...och ps2 lever vidare trots att ps3 kommit ut, så vad hindrar ps4 att komma ut?
Citera
2010-01-16, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Såhär ligger det till PS2 har licens till 2010, PS2 kom 2000.
PS3 kom 2006, vad förväntar vi oss då? Joe spelen slutar att tillverkas 2016.
Men eftersom alt håller på och bryter trender så är vi alla osäkra. men vad vi vet. Sista PS1 spel kom 2004 och var ett fotbolls spel Fifa 2005 om jag mins rätt. Och PS1 kom 1994. Och det är vad de menas med 10års cykeln.
Hittills om man tittare på detta:
PS1 1994-95 hösten för oss.
PS2 2000
PS3 2006-07 hösten för oss
PS4 Ja 6år tar det väl som vi ser.

Och vad jag lyckades nysta fram mera är att japanerna får det sent 2011 och vi 2012 påsk eller höst via rykten, men det är rykten trots allt.

Men eftersom vi är mer nät-anpassade kan det hända vi får det samtidigt, som det ryktas om att Nintendo wii2 skall komma 2010 Q3 för alla i hela världen.

Men om den kommer heta
A) Wii+
B) Super Wii
C) WiiHD
D) Super WiiHD

Då är det bara frågan, eller någe annat som Mega eller Ultra Wii.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-16 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in