2014-07-18, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Nu har både Sony och Microsoft presenterat försäljningssiffror igen.

PS4: 7 miljoner
Xbox One: 5 miljoner (skeppade)

Xbox One hade vid årsskiftet skeppat 3,9 miljoner och sålt 3 miljoner så om vi ponerar att de sålt lika många som de skeppat så ligger de på ca 4,1 miljoner sålda Xbox One.

Och Wii U ligger på dryga 6 miljoner.

Värt att notera är att Xbone är betydligt populärare i USA än i Europa, och att Wii U säljer bättre än Ps4 i Japan (dock säljer båda extremt dåligt där, men Wii U drar några tusen fler i veckan.

Tycker för övrigt det är rätt sjukt hur Ps4 kan gå så bra när det knappt finns spel till den - känns som att folk bara köper för att den heter PlayStation. Finns faktiskt fler bra spel till både Xbone och Wii U, iaf just nu.

Här kommer färsk statistik från USA:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=857224

Under juni:

Ps4: 269k
Xbone: 197k
3DS: 152k
Wii U: 140k
360: 62k
Ps3: 42k
Wii: 19k
Vita: 15k

Om man räknar varje format för sig så var det bäst säljande spelet under juni Mario Kart 8 till Wii U. Däremot sålde Watch Dogs bättre om man räknar ihop dess försäljning från alla format.

Intressant:

- 360 har nästan och kommer förmodligen komma ikapp Wii i försäljning
- Wii U ökade 232 % i försäljning jämfört med juni 2013 (förmodligen tack vare Mario Kart 8 och ett bättre spelutbud)
- Ps3 och 360 tappar rejält jämfört med föregående år till förmån för Ps4 och Xbone. Den nya generationen verkar nu ta över försäljningsmässigt.
- Det tog mindre än ett halvår för Ps4 och Xbone att passera Wii Us totalförsäljning (Wii U släpptes som bekant ett helt år tidigare)
- Ps4 verkar bli den klara vinnaren denna generation i väst. I Japan är de stationära konsolerna i princip döda till förmån för mobilerna, surfplattorna och 3DS.
- Watch Dogs sålde bättre till 360 än till Xbone. Intressant.
- 360 har sålt klart bättre än Ps3 i USA. I Europa och Japan är det ombytta roller.
Senast redigerad av burst397 2014-07-18 kl. 19:06. Anledning: Ska ni skita i, moddhelveten
Citera
2014-07-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
- Det tog mindre än ett halvår för Ps4 och Xbone att passera Wii Us totalförsäljning (Wii U släpptes som bekant ett helt år tidigare)

Har Xbox One verkligen passerat Wii U?
Citera
2014-07-18, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Har Xbox One verkligen passerat Wii U?
I USA. Inte globalt.
Citera
2014-07-19, 10:25
Medlem
Citat:
Tycker för övrigt det är rätt sjukt hur Ps4 kan gå så bra när det knappt finns spel till den - känns som att folk bara köper för att den heter PlayStation. Finns faktiskt fler bra spel till både Xbone och Wii U, iaf just nu.

What? finns knappt spel till den? Det finns ju mindre antal spel släppta till x1
http://www.listwar.com/

Och vilken konsol som du tycker har bättre spel säger ju absolut ingenting eftersom dina åsikter inte är fakta. Själv tycker jag att Ps4an har mer intressanta spel än x1, både i nuläget och kommande.

Och egentligen är det inget sjukt med att ps4an säljer så bra. Med tanke på bättre hårdvara, lägre pris och fler spel.

Väntar förövrigt fortfarande på åtminstone 1 spel som skulle få mig att köpa en x1. Skulle vilja ha även en x1 hemma som sekundär konsol men eftersom den bara skulle användas till x1 exklusiva spel så finns det ingen orsak för mig att köpa ännu. Bara att vänta nu.
Citera
2014-07-19, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
What? finns knappt spel till den? Det finns ju mindre antal spel släppta till x1

Och vilken konsol som du tycker har bättre spel säger ju absolut ingenting eftersom dina åsikter inte är fakta. Själv tycker jag att Ps4an har mer intressanta spel än x1, både i nuläget och kommande.

Och egentligen är det inget sjukt med att ps4an säljer så bra. Med tanke på bättre hårdvara, lägre pris och fler spel.

Väntar förövrigt fortfarande på åtminstone 1 spel som skulle få mig att köpa en x1. Skulle vilja ha även en x1 hemma som sekundär konsol men eftersom den bara skulle användas till x1 exklusiva spel så finns det ingen orsak för mig att köpa ännu. Bara att vänta nu.

LOL, vad är det där för skitsida? Och visst är det subjektivt, men som sagt, det känns verkligen som att Ps4 inte ens skulle behöva spel - folk skulle köpa den iaf bara pga namnet. Ungefär som att folk köper iPhone bara pga namnet fast Samsung är så mycket bättre.
Citera
2014-07-19, 15:56
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:

Nej det finns knappt spel. kolla vilka spel de visar... 60% är ngt sport spel sen killzone? resten är skit bara massa indiespel. Hur fan kan du säga att det finns mkt spel
Citera
2014-07-20, 07:34
Medlem
Citat:
LOL, vad är det där för skitsida? Och visst är det subjektivt, men som sagt, det känns verkligen som att Ps4 inte ens skulle behöva spel - folk skulle köpa den iaf bara pga namnet. Ungefär som att folk köper iPhone bara pga namnet fast Samsung är så mycket bättre.

En sida som visar att det finns fler släppta spel till ps4 än x1.
Tror även att du blandat ihop konsolerna i din jämförelse. Bara blinda fanboys som köper x1 före ps4 och dessutom inte kan ta till sig fakta i form av diverse sidor som visar hur många spel som blivit släppta..
Varför betala mer för en sämre och svagare konsol med färre spel?
Citera
2014-07-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Nej det finns knappt spel. kolla vilka spel de visar... 60% är ngt sport spel sen killzone? resten är skit bara massa indiespel. Hur fan kan du säga att det finns mkt spel

82 spel till ps4 mot 48 spel till x1.
Att räkna procent verkar inte heller va din starka sida. Gick inte så bra i matte för dig i skolan eller?
Citera
2014-07-20, 14:35
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
82 spel till ps4 mot 48 spel till x1.
Att räkna procent verkar inte heller va din starka sida. Gick inte så bra i matte för dig i skolan eller?

Forsätt att försvara ps4's spel fanboy.

Tror du jag satt å gjorde en exakt uträkning på hur många av spelen var sportspel är du blåst

Ha så kul med din indie ps4:a för 4k

/allt för mig
Citera
2014-07-20, 15:14
Medlem
RagGAnoFs avatar
Fan, vill microsoft forlora denna generation? hur många kulor ryms det i foten?

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/5...ios_laeggs_ner
Citera
2014-07-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Forsätt att försvara ps4's spel fanboy.

Tror du jag satt å gjorde en exakt uträkning på hur många av spelen var sportspel är du blåst

Ha så kul med din indie ps4:a för 4k

/allt för mig

Haha. Tror nån tog illa upp over lite fakta. Visar ju bara vem den riktiga fanboyen ät
Om du läser mitt tidigare inlägg så ser du att jag även tänker skaffa mig en x1. När det kommer ett eller flera exklusiva x1 spel som intresserar mig.

Och jo. Jag har kul med min ps4, både med indie och icke-indie spel. Hoppas du har det också med din x1.

Låt mig gissa. I ditt nästa inlägg kommer du även nämna ps3.5 i sann x1 fanboy anda.
Citera
2014-07-20, 18:21
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Haha. Tror nån tog illa upp over lite fakta. Visar ju bara vem den riktiga fanboyen ät
Om du läser mitt tidigare inlägg så ser du att jag även tänker skaffa mig en x1. När det kommer ett eller flera exklusiva x1 spel som intresserar mig.

Och jo. Jag har kul med min ps4, både med indie och icke-indie spel. Hoppas du har det också med din x1.

Låt mig gissa. I ditt nästa inlägg kommer du även nämna ps3.5 i sann x1 fanboy anda.

jag har inte ens pratat xbox?

Båda sidorna har minimalt med spel, så vars får du xbox one ifrån vet jag ej, då jag aldrig pratat om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in