2014-04-13, 22:03
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escada2
Va e det för skitsnack, nästan alla butiker har Xbox one exempel, siba, mediamarkt, elgiganten, electro world, webbhallen, dustin och ett par till. Och det är EU version o inte America. Prisjakt är en av källorna
+ har själv vatt i butik o sett med egna ögon så september kan du glömma. Ps4an e en annan story då den e fortfarande slutsåld överallt så one har ingen chans mot ps4an änsålänge i försäljnings siffror

Godmorgon yxskaft!

Officiell release och import är två helt olika saker. Har haft en xbox one sedan ett par månader tillbaka. Men det ändrar inte faktumet att den officiellt lanseras här i september, vilket MS själva har utannonserat.

Först i september får vi stöd för svenska digitalboxar, viaplay, hbo m.m

Kolla gärna upp vad officiell release betyder innan du öppnar käften nästa gång.
Citera
2014-04-15, 10:52
Medlem
Shotgun92s avatar
Hallå damer och herrar!

Sitter just nu och lirar på xbox360 och ska snart köpa in min nästa konsol!
Har sedan dag ett velat ha XONE pga kontrollen som sitter så fint i handen.

Har spelat med polarnas Ps3 några ggr och gillar inte alls kontrollen då den ej fyller ut handen lika väl som xbox kontrollen.

Men alla mina polare ska införskaffa sig ett ps4 så hur kul är det att vara ensam med att ha one?

Frågan lyder, hur svårt är det att börja vänja sig vid ps4:a kontrollen om man lirat xbox i 4 år?
Citera
2014-04-15, 19:56
Medlem
Är det värt att köpa PS4 än eller? Finns det några bra spel? Annars väntar jag till dom bra spelen kommer!
Citera
2014-04-15, 20:52
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun92
Hallå damer och herrar!

Har spelat med polarnas Ps3 några ggr och gillar inte alls kontrollen då den ej fyller ut handen lika väl som xbox kontrollen.

Men alla mina polare ska införskaffa sig ett ps4 så hur kul är det att vara ensam med att ha one?

Frågan lyder, hur svårt är det att börja vänja sig vid ps4:a kontrollen om man lirat xbox i 4 år?

PS3 kontrollen är skitkass det är allmänt känt. Men PS4 kontrollen är inte alls likadan. Den är skönare att hålla, bättre triggers, bättre spakar. Rakt igenom en riktigt bekväm kontroll
Citera
2014-04-16, 11:32
Medlem
Citat:
Hallå damer och herrar!

För mig var valet enkelt. Har Ps3 och 360 från tidigare generation. Och även en gaming PC. Min 360 ligger någonstans i en skrubb eftersom den aldrig används.

Att vänja sig med Sonys kontroller är inga problem. Hade 360 först flera år före jag skaffade ps3an och att gå över till Ps3ans kontroller var inga problem alls.

- Mer exklusvia spel som intresserar mig från Sony än MS
- Bättre Hårdvara (Vilket vi har sett är en stor skillnad i alla multiplats hittills. X1 klarar inte ens av 1080p i det nya trials)
- Lägre pris
- Mina polare har köpt/kommer att köpa (Väldigt viktigt imo)
- pSN+ på både ps3an och ps4an ger väldigt mycket tillbaks. Även om man bara har ps4 är det värt det(Fick 6 spel till ps4an kostnadsfritt före jag ens hade den)
- Har alltid gillat Sonys kontroller mer (efter att jag skaffade ps3an. 360 kontrollen känns väldigt klumpig)
- Inget tvång på kamera (samt röst kommandon kräver inte kamera heller)
- Många trevliga free 2 play spel (War thunder och warframe för att nämna 2, Sen kommer även Planetside 2 och det nya MMO zombie spelet H1Z1 i något skede)

Dessutom har jag aldrig gillat MS paywall.
Att det enda du kan göra på konsolen utan Gold är i princip att spela Singleplayer spel.
Citera
2014-04-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
- pSN+ på både ps3an och ps4an ger väldigt mycket tillbaks. Även om man bara har ps4 är det värt det(Fick 6 spel till ps4an kostnadsfritt före jag ens hade den)

En nackdel med spelen till PSN+ jämfört med spelen man får till Xbox Live Gold är att spelen till PSN+ får man bara låna. Man kan alltså bara spela dem så länge man betalar.

Spelen man får till Xbox Live Gold äger man och behöver inte betala löpande för att spela.

Har själv PSN+ och en ganska imponerande spelsamling där men ibland känns det som att man måste fortsätta betala. Ibland kan det gå några månader utan att det kommer ett spel man är intresserad av men man måste ändå betala varje månad för att kunna spela de spelen man "fått" innan.
Citera
2014-04-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
En nackdel med spelen till PSN+ jämfört med spelen man får till Xbox Live Gold är att spelen till PSN+ får man bara låna. Man kan alltså bara spela dem så länge man betalar.

Spelen man får till Xbox Live Gold äger man och behöver inte betala löpande för att spela.

Har själv PSN+ och en ganska imponerande spelsamling där men ibland känns det som att man måste fortsätta betala. Ibland kan det gå några månader utan att det kommer ett spel man är intresserad av men man måste ändå betala varje månad för att kunna spela de spelen man "fått" innan.

Det är sant. Men sen så är spelen man får på psn+ väldigt mycket bättre och nyare än dom man får med live gold. Samt att MS inte kört igång Gold spelen för x1 ännu heller. Även också om man skaffar en ps4a ser jag ingen orsak till att inte ha psn+ tjänsten. Bara moln lagringen av savegames gör nästan psn+ värt det. Vill jag forsätta spela t.ex gta v från min egen save på min brorsas ps3a så loggar jag bara in på mitt konto på hans konsol och får mina savegames automatiskt

Och att betala 50€ / år för 2-3 ps3 spel, 1-2 ps4 spel och 2 ps vita spel per månad är inte helt fy skam.
Äger inte en PS Vita i dagsläget ännu, men redeemar alla som kommer varje månad eftersom jag med största sannolikhet kommer att skaffa en inom snar framtid. Tror jag har 10 spel till Vitan redan
Citera
2014-04-16, 13:03
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Det är sant. Men sen så är spelen man får på psn+ väldigt mycket bättre och nyare än dom man får med live gold. Samt att MS inte kört igång Gold spelen för x1 ännu heller. Även också om man skaffar en ps4a ser jag ingen orsak till att inte ha psn+ tjänsten. Bara moln lagringen av savegames gör nästan psn+ värt det. Vill jag forsätta spela t.ex gta v från min egen save på min brorsas ps3a så loggar jag bara in på mitt konto på hans konsol och får mina savegames automatiskt

Och att betala 50€ / år för 2-3 ps3 spel, 1-2 ps4 spel och 2 ps vita spel per månad är inte helt fy skam.
Äger inte en PS Vita i dagsläget ännu, men redeemar alla som kommer varje månad eftersom jag med största sannolikhet kommer att skaffa en inom snar framtid. Tror jag har 10 spel till Vitan redan

Det som PS+ erbjuder PS4 ägarna är inget vidare i dagsläget. Några halvtaskiga indiespel gratis och i princip inga rabatter alls. T.o.m. Wii-U har en bättre onlinestore i nuläget

PS3 ägarna däremot får massor av bra titlar gratis och tonvis av bra erbjudanden och rabatter på PS store. Kommer dröja innan PS+ blir prisvärt för PS4 ägare känns det som
Citera
2014-04-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det som PS+ erbjuder PS4 ägarna är inget vidare i dagsläget. Några halvtaskiga indiespel gratis och i princip inga rabatter alls. T.o.m. Wii-U har en bättre onlinestore i nuläget

PS3 ägarna däremot får massor av bra titlar gratis och tonvis av bra erbjudanden och rabatter på PS store. Kommer dröja innan PS+ blir prisvärt för PS4 ägare känns det som

Gör mig inte så mycket att det är indiespel. Det är bättre än ingenting. Och skulle inte kalla dom halvtaskiga heller. Sen måste du ju också tänka på att Wii-U varit ute på marknaden ganska mycket längre än ps4an vilket möjligör bättre rabatter på spel och dylikt.

Även om det inte är några direkta AAA titlar som kommer till ps4an så är de spel som kommit hittills väldigt trevliga.. Förutom Outlast som är allt annat än trevligt. bra men otrevligt på ett extremt skrämmande sätt.
Citera
2014-04-16, 16:31
Medlem
Shotgun92s avatar
Citat:
För mig var valet enkelt. Har Ps3 och 360 från tidigare generation. Och även en gaming PC. Min 360 ligger någonstans i en skrubb eftersom den aldrig används.

Att vänja sig med Sonys kontroller är inga problem. Hade 360 först flera år före jag skaffade ps3an och att gå över till Ps3ans kontroller var inga problem alls.

- Mer exklusvia spel som intresserar mig från Sony än MS
- Bättre Hårdvara (Vilket vi har sett är en stor skillnad i alla multiplats hittills. X1 klarar inte ens av 1080p i det nya trials)
- Lägre pris
- Mina polare har köpt/kommer att köpa (Väldigt viktigt imo)
- Har alltid gillat Sonys kontroller mer (efter att jag skaffade ps3an. 360 kontrollen känns väldigt klumpig)
- Inget tvång på kamera (samt röst kommandon kräver inte kamera heller)
- Många trevliga free 2 play spel (War thunder och warframe för att nämna 2, Sen kommer även Planetside 2 och det nya MMO zombie spelet H1Z1 i något skede)

Att det enda du kan göra på konsolen utan Gold är i princip att spela Singleplayer spel.

Tack för svaret!

Ser att du lirat på både ps3 samt xbox, jag är dock 100% bara på xbox och min största oro är när man kör FPS spel då den vänstra "thumb sticken" är nerdragen in i mitten och "styrkorset" upp till vänster.

Kan tänka mig att detta har en stor påverkan på spelandet när man ska "reviva" folk eller kasta medic bags (BF4).

Sitter i en riktig ond cirkel mellan valet av konsollerna, ska köpa en efter löning
Citera
2014-04-17, 06:19
Medlem
Citat:
Tack för svaret!

Ser att du lirat på både ps3 samt xbox, jag är dock 100% bara på xbox och min största oro är när man kör FPS spel då den vänstra "thumb sticken" är nerdragen in i mitten och "styrkorset" upp till vänster.

Kan tänka mig att detta har en stor påverkan på spelandet när man ska "reviva" folk eller kasta medic bags (BF4).

Sitter i en riktig ond cirkel mellan valet av konsollerna, ska köpa en efter löning

Du skrev tidigare att alla dina polare ska skaffa ps4an. Då borde valet vara enkelt.
Visst kan man ha kul med randoms i multiplayer, men det är alltid roligare att spela med personer som man känner IRL.
Citera
2014-04-17, 11:44
Medlem
Citat:
Tack för svaret!

Sorry för dubbelpost men glömde nämna att jag tidigare hade xboxen i ca 3½ år före jag skaffade ps3an. Och för mig var det i alla fall inga problem att byta över till sonys kontroll (vilken jag har föredragit över xbox kontrollen ända sedan jag skaffade ps3an)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in