Citat:
Ursprungligen postat av
Shotgun92
Hallå damer och herrar!
Sitter just nu och lirar på xbox360 och ska snart köpa in min nästa konsol!
Har sedan dag ett velat ha XONE pga kontrollen som sitter så fint i handen.
Har spelat med polarnas Ps3 några ggr och gillar inte alls kontrollen då den ej fyller ut handen lika väl som xbox kontrollen.
Men alla mina polare ska införskaffa sig ett ps4 så hur kul är det att vara ensam med att ha one?
Frågan lyder, hur svårt är det att börja vänja sig vid ps4:a kontrollen om man lirat xbox i 4 år?
För mig var valet enkelt. Har Ps3 och 360 från tidigare generation. Och även en gaming PC. Min 360 ligger någonstans i en skrubb eftersom den aldrig används.
Att vänja sig med Sonys kontroller är inga problem. Hade 360 först flera år före jag skaffade ps3an och att gå över till Ps3ans kontroller var inga problem alls.
- Mer exklusvia spel som intresserar mig från Sony än MS
- Bättre Hårdvara (Vilket vi har sett är en stor skillnad i alla multiplats hittills. X1 klarar inte ens av 1080p i det nya trials)
- Lägre pris
-
Mina polare har köpt/kommer att köpa (Väldigt viktigt imo)
- pSN+ på både ps3an och ps4an ger väldigt mycket tillbaks. Även om man bara har ps4 är det värt det(Fick 6 spel till ps4an kostnadsfritt före jag ens hade den)
- Har alltid gillat Sonys kontroller mer (efter att jag skaffade ps3an. 360 kontrollen känns väldigt klumpig)
- Inget tvång på kamera (samt röst kommandon kräver inte kamera heller)
- Många trevliga free 2 play spel (War thunder och warframe för att nämna 2, Sen kommer även Planetside 2 och det nya MMO zombie spelet H1Z1 i något skede)
Dessutom har jag aldrig gillat MS paywall.
Att det enda du kan göra på konsolen utan Gold är i princip att spela Singleplayer spel.