2014-10-05, 20:17
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Om du är rädd för att missa ett exkuksivt "superspel" skulle jag definitvit köpa en PS4 om jag bara kunde köpa 1 av konsolerna. Rent "historiskt" har Sony dominerat den exklusiva marknaden i det långa loppet. ND, Santa Monica studios, m.fl. Som jag förstått det så är även indie-marknaden i något bättre läge för sony än för ms.

Jag förstår hur du menar men är ändå inte helt såld. På 360 var jag hemskt nöjd med bl.a. Witcher 2 och Super Meat Boy i kontrast till Journey och Demon's Souls som jag gärna hade spelat på PS3.

Men ja Sony är har helt klart varit snäppet vassare. Är bara rädd för att man sitter där med en PS4 och så släpps Fallout 4 och Half-Life 3 enbart till Xbox. Inte så troligt men det är så jag tänker.
Citera
2014-10-07, 18:59
Bannlyst
Så hur ligger det till egentligen? Hittade en bra Xbox vs Ps guide men de kunde inte förutspå framtiden då inga next-gen spel kunnat få ut mer av prestandan!
Ps4 vann den guiden men jag vill veta hur det ligger till nu!
Citera
2014-10-10, 08:46
Medlem
Pletheneiss avatar
Hur ser säljarsiffrorna mellan konsolerna ut i Europa?

Vet att PS4 sålt nästan dubbelt så mer konsoler jämfört med xbox one. Däremot kan man fråga sig hur mkt japanerna och andra östasiatiska länder väger upp säljarsiffrorna? Eftersom PS4 är som starkast i Japan medan Xbox One är som starkast i USA.
Citera
2014-10-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis

Vet att PS4 sålt nästan dubbelt så mer konsoler jämfört med xbox one. Däremot kan man fråga sig hur mkt japanerna och andra östasiatiska länder väger upp säljarsiffrorna? Eftersom PS4 är som starkast i Japan medan Xbox One är som starkast i USA.

Ps4an säljer bättre överallt. Även i USA.
Bara i Kina som X1 säljer bättre än ps4an... Det beror ju förståss på att ps4an inte är släppt där.

Vissa nyheter säger att sony har sålt dubbelt så många enheter än vad MS har och vissa säger trippla.
Antar att det korrekta ligger där nånstans mitt mellan dessa två. så typ 2.5 gånger fler sålda ps4or är x1.

Dock är inget skrivet i sten heller pga att Sony släpper siffror över sålda till slutanvändare och MS släpper siffror över hur många dom skickat iväg till butik för försäljning.
Under våren var det också tal om att MS blev tvunga att dra ner på antal enheter som skulle tillverkas eftersom så många butiker hade överfulla lager och inte kunde sälja tillräckligt många för att köpa in nya hela tiden.

Från att båda konsolerna släpptes så har Ps4an sålt bättre varje månad än x1 worldwide / land
Och ta då även i beaktande att även om X1 inte har varit officiellt tillgänglig lika länge i lika många länder som ps4an så räknas ju även t.ex en importerade konsol till Sverige från Tyskland som en såld konsol i Tyskland
Citera
2014-10-10, 14:08
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis

Hej, DrAg00nEn har delvis rätt men inte helt. Xbox one tar igen mer och mer. Xbox one sålde väldigt mycket mer än ps4 i storbritanien senaste månaden och närmar sig ps4as försäljning på många andra marknader också. Vi kan nog se en utjämning mellan båda konsolernas försäljning i framtiden, PS4 var bara lite före.
Senast redigerad av P1ngvin 2014-10-10 kl. 14:10.
Citera
2014-10-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ngvin

Hej, DrAg00nEn har delvis rätt men inte helt. Xbox one tar igen mer och mer. Xbox one sålde väldigt mycket mer än ps4 i storbritanien senaste månaden och närmar sig ps4as försäljning på många andra marknader också. Vi kan nog se en utjämning mellan båda konsolernas försäljning i framtiden, PS4 var bara lite före.

Så vitt jag vet så var det bara under 1 vecka som x1 lyckades sälja mer än ps4an i Storbritannien. Har inte sett något annat som skulle tyda på att x1 skulle närma sig ps4 försäljningen i dagsläget. Vad som händer i framtiden låter jag vara osagt eftersom ingen vet hur försäljningen kommer att bli. Dessutom var detta ett rykte som kom från en anonym och obekräftbar källa.

Som jag ser det så har jag helt rätt i vad jag sa eftersom jag inte spekulerar över framtiden utan endast går enligt nuvarande rapporter över sålda enheter och gav info på försäljningen basert på månadsvis info.

Och så länge som ms bara ger ut till butik skickade enheter så är det omöjligt att säga hur många slutanvändare som faktiskt har en x1
Citera
2014-10-10, 17:17
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Så vitt jag vet så var det bara under 1 vecka som x1 lyckades sälja mer än ps4an i Storbritannien. Har inte sett något annat som skulle tyda på att x1 skulle närma sig ps4 försäljningen i dagsläget. Vad som händer i framtiden låter jag vara osagt eftersom ingen vet hur försäljningen kommer att bli. Dessutom var detta ett rykte som kom från en anonym och obekräftbar källa.

Som jag ser det så har jag helt rätt i vad jag sa eftersom jag inte spekulerar över framtiden utan endast går enligt nuvarande rapporter över sålda enheter och gav info på försäljningen basert på månadsvis info.

Och så länge som ms bara ger ut till butik skickade enheter så är det omöjligt att säga hur många slutanvändare som faktiskt har en x1

Ursäkta mig, senaste veckan var det, jag som läst fel. Dock så har x1 försäljning ökat och ps4 minskat, även om ps4 still äger x1 i försäljning men statistiken ser ljus ut för x1 atm. Tror ändå starkt på att det kommer jämna ut sig.
Citera
2014-10-10, 17:19
Bannlyst
Xbox One är utan tvekan bäst och snyggast. PS4 ser riktigt ful ut tycker jag då.
Xbox får Halo 5 och det får inte PS4. Vilket i slutändan slutar med att jag väljer Xbox One.
Citera
2014-10-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Xbox One är utan tvekan bäst och snyggast. PS4 ser riktigt ful ut tycker jag då.
Xbox får Halo 5 och det får inte PS4. Vilket i slutändan slutar med att jag väljer Xbox One.

PS4 är utan tvekan bäst och snyggast. Xbox One ser riktigt ful ut tycker jag då.
PS4 får Uncharted 4 och det får inte Xbox One. Vilket i slutändan slutar med att jag väljer PS4.

^^Ser du vad jag gjorde där?

Skämt åsido så skulle jag jätte gärna vilja ha en Xbox One vid sidan om min Ps4, men i dagsläget så finns det tyvärr inga x1 exklusiva spel som tilltalar mig så pass mycket att det skulle berättiga ett köp för mig. Jag hoppas starkt på att MS släpper något helt underbart som jag inte kan vara utan så att jag med gott samvete kan köpa mig en.
Citera
2014-10-10, 17:47
Medlem
Jag gick över till Playstation denna generation har annars alltid spelat Xbox och Nintendo. Tycker inte Xbox erbjuder några intressanta titlar längre det brukar ju vara Halo men jag tycker det första Halo var det enda bra faktiskt. Inte bara bra det var helt revolutionerande sen tycker jag det bara blev samma repetiva skit i serien. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag kan förvänta mig av Playstation men det är såklart roligt att pröva nåt helt nytt!

Nintendo är lite av en annan liga enligt mig, oftast köper jag Xbox/PS + Nintendo mest pga Zelda som jag är en eminent spelare av sedan barnsben!
Citera
2014-10-10, 18:06
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Då har du dålig smak, helt enkelt. Xbox:et ser fruktansvärd ut, som en mega-stor VHS-spelare. PS4:an är betydligt sexigare.
Citera
2014-10-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Då har du dålig smak, helt enkelt. Xbox:et ser fruktansvärd ut, som en mega-stor VHS-spelare. PS4:an är betydligt sexigare.
Jaha, är det du som bestämmer vad som är rätt?

Senast redigerad av AntzPantz 2014-10-10 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in