2013-09-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Så lite som jag litar på MS nuförtiden så vet jag inte om jag kommer kunna tro deras siffror de kommer ut med.

Det lär säkert finnas någon som kan få fram dom rätta siffrorna, men jag kan nog garantera att Sony lär sälja mer enheter denna generation, så länge dom inte skjuter sig i foten som Microsoft har gjort typ 20 ggr redan.

Sen har jag hört att PS4 dosan ska vara väldigt skön att hålla i, så den ser jag verkligen fram emot, Microsofts kontroller ser ju i princip lika dan ut, Sonys kontroller har ju utseendemässigt ändrats mest.
Citera
2013-09-07, 15:00
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Tog bort punkter som konsumenter inte bryr sig om och lät dom punkterna som säljer konsoler vara kvar.
gillar att du tog bort kinect 2.0 och jag tror du har rätt i att de flesta konsumenter inte bryr sig jättemycket om hårdvara i sig(spelar viss roll PR mässigt) men däremot så är det inte lyckat att göra konsollen såpass svag att multiplattformsspel blir lidande likt wii och wiiU, tex finns det många titlar som inte kommer till wiiU pga svag hårdvara och samma sak drabbades wii av.

ifall man verkligen bryr sig mycket om hårdvara så är det PC som gäller, om man vill spela crysis maxat i 1440p 100fps+ så bör man inte spela på konsoll. personer som köper gtx titan och uppåt är nog inte den målgruppen som sony och microsoft riktar in sig på, där handlar det snarare om att erbjuda en konsoll som inte är märkbart sämre en konkurrenternas och också lyssna på spelutvecklare, detta är någon sony har gjort mycket när de valde hårdvaran till ps4 och jag tror att det kommer löna sig.

jag tror inte xbone är lika anpassad efter de krav spelutvecklare har, fast fortfarande bättre än pc marknaden där utvecklarna istället måste anpassa sig efter vad folk har för grejer normalt sätt, ett undantag är crysis 1 från 2007(!) och det är fortfarande få som har dator som kan maxa det spelet.

just att hårdvaran anpassas efter de krav spelutvecklare har inte varit någon som normalt har skett innan men jag tror att de måste gå tillväga på detta sätt för att konsollen skall ha excistensberättigande i dagens marknad med allt frånmaxade speldatorer, datorer i mineformat, android baserade enheter, linux baserade enheter, etc.
Citera
2013-09-07, 15:33
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Siffrorna är alltid korrekta men inlindade i osanna ord - alltså, siffrorna vi får är korrekta, men i 99.99% av fallen försöker dom beskriva försäljningen på så vis att det är positivt, oavsett om siffrorna är positiva eller negativa. Tänker man lite kritiskt så är det inga problem att se ifall siffrorna är bra eller dåliga.

Tog bort punkter som konsumenter inte bryr sig om och lät dom punkterna som säljer konsoler vara kvar.

För tidigt för att säga. Men runt miljonen är en rimlig gissning.

Sony r tydligen i gasen ordentligt, fortfarande någon som tycker 2-3 miljoner från ms respektive Sony är orimligt?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=671749
Citera
2013-09-07, 17:08
Medlem
Citat:

Lite naivt att ta bort Kinect och det tyder på att du inte är insatt och bara ser till vad du vill ha - dvs du är en värdelös analytiker.

Kinect sålde som tusan när det kom till Xbox 360 och många av kunderna var såna som aldrig köpt spelkonsoler innan.

Ett Xbox One med ett Kinect-demo på olika ställen där det passerar många familjer kommer sälja många konsoler.
Citera
2013-09-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kinect sålde som tusan när det kom till Xbox 360 och många av kunderna var såna som aldrig köpt spelkonsoler innan.

Ett Xbox One med ett Kinect-demo på olika ställen där det passerar många familjer kommer sälja många konsoler.

Hur många använder fortfarande sin Kinect regelbundet? Kommer det ens några spel till den längre?
Citera
2013-09-07, 17:17
Medlem
Citat:
Lite naivt att ta bort Kinect och det tyder på att du inte är insatt och bara ser till vad du vill ha - dvs du är en värdelös analytiker.

76 miljoner sålda X360, 24 miljoner sålda Kinect. En dryg tredjedel av 360-ägare har en Kinect med andra ord.
Den stora frågan blir väl om de som redan köpt Kinect en gång kommer/vill köpa en till.

Men eftersom Kinect 2.0 är en så pass stor del utav konsollen är det väl inget man ska plocka bort.
En del vill ha den, en del inte. Precis som med allt annat.
Citera
2013-09-07, 17:50
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
76 miljoner sålda X360, 24 miljoner sålda Kinect. En dryg tredjedel av 360-ägare har en Kinect med andra ord.
Den stora frågan blir väl om de som redan köpt Kinect en gång kommer/vill köpa en till.

Men eftersom Kinect 2.0 är en så pass stor del utav konsollen är det väl inget man ska plocka bort.
kinectversionen kom precis när mängder av användare som körde brända spel blev bannade och jag har för mig att dom versioner som kom då även var dom första med inbyggd wifi men är inte helt säker på det.. av dom jag spelar med är det då ca 10st som fick bannade boxar och köpte då.. jag köpte dock utan kinect och av dom som gjorde det är det ingen som använder den, inte ens deras barn gör det.
Citera
2013-09-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Hur många använder fortfarande sin Kinect regelbundet? Kommer det ens några spel till den längre?

Självklart kommer det spel till den, men det är inte direkt så många stora titlar kvar i år. Just Dance 2014 kommer om en knapp månad till 360 och senare till Xbox One. Zumba Fitness World Party kommer om en dryg månad till 360 och senare till Xbox One.

Dock verkar det komma få nya spel till Xbox One. Zumba FWP och Just Dance 2014 kommer till den, men då har de redan funnits ute ett tag på marknaden.
Det enda nya spelet i år verkar vara The Fighter Within och jag hoppas verkligen att jag har fel, men det verkar inte direkt vara ett spel som kommer att göra så att alla inser att Kinect är ett måste...
Att inte ha en starkare lineup till Kinect, när det är ett högst ifrågasatt verktyg, tycker jag verkar aningen konstigt.

Nu kan givetvis något av de spel som inte kräver Kinect, men som har Kinect-funktioner, nyttja den på ett bra sätt, fast jag är helt klart tveksam till det.

Spel att se fram emot är Kinect Sports Rivals, men det är uppskjutet till senvåren (One) och Disney's Fantasia, som kommer någon gång under 2014 (360 och One).

(Jag är en av de som gillar Kinect, och jag skulle inte ha köpt vare sig någon 360 eller One om det inte vore för Kinect. Till 360 har jag 23 spel. 21 av dem måste man ha Kinect till, och de två sista spelen var spel jag fick med när jag köpte konsollen.)
Citera
2013-09-07, 20:08
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3

Lägg därtill att det förmodligen är 24 miljoner kunder som köpt kinect. Många har köpt minst 2 konsoler så man får dra bort lite från 76 milj
Citera
2013-09-07, 20:44
Medlem
Tror att xboxone skulle bli mer hypad om första Kinect aldrig släppts. Folk har testat Kinect 1 och är inte imponerad, varpå 2an blir svårare säljargument nu då 360 ägare redan har Kinect än hur mycket bättre 2an är. Själv har jag aldrig fått chansen att testa Kinect, så det hade ju vart en upplevelse.
Citera
2013-09-07, 21:03
Medlem
Citat:

Det är fullt möjligt att du har rätt, men utbudet kommer ju att vara extremt begränsat innan Kinect Sports Rivals släpps.
Citera
2013-09-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Tror att xboxone skulle bli mer hypad om första Kinect aldrig släppts. Folk har testat Kinect 1 och är inte imponerad, varpå 2an blir svårare säljargument nu då 360 ägare redan har Kinect än hur mycket bättre 2an är. Själv har jag aldrig fått chansen att testa Kinect, så det hade ju vart en upplevelse.

Utan försäljningssuccén med första Kinect så hade MS aldrig bundlat det med konsolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in