Citat:
Ursprungligen postat av
Ringo Lam
Hur många använder fortfarande sin Kinect regelbundet? Kommer det ens några spel till den längre?
Självklart kommer det spel till den, men det är inte direkt så många stora titlar kvar i år. Just Dance 2014 kommer om en knapp månad till 360 och senare till Xbox One. Zumba Fitness World Party kommer om en dryg månad till 360 och senare till Xbox One.
Dock verkar det komma få nya spel till Xbox One. Zumba FWP och Just Dance 2014 kommer till den, men då har de redan funnits ute ett tag på marknaden.
Det enda nya spelet i år verkar vara The Fighter Within och jag hoppas verkligen att jag har fel, men det verkar inte direkt vara ett spel som kommer att göra så att alla inser att Kinect är ett måste...
Att inte ha en starkare lineup till Kinect, när det är ett högst ifrågasatt verktyg, tycker jag verkar aningen konstigt.
Nu
kan givetvis något av de spel som inte kräver Kinect, men som har Kinect-funktioner, nyttja den på ett bra sätt, fast jag är helt klart tveksam till det.
Spel att se fram emot är Kinect Sports Rivals, men det är uppskjutet till senvåren (One) och Disney's Fantasia, som kommer någon gång under 2014 (360 och One).
(Jag är en av de som gillar Kinect, och jag skulle inte ha köpt vare sig någon 360 eller One om det inte vore för Kinect. Till 360 har jag 23 spel. 21 av dem måste man ha Kinect till, och de två sista spelen var spel jag fick med när jag köpte konsollen.)