2010-01-07, 10:48
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Blåmärken? Tips: Det är ingen slagpåse, man ska hålla den i handen och trycka på knapparna.
Hur många struntinlägg ska du posta idag?
Citera
2010-01-07, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Hur många struntinlägg ska du posta idag?

Är rätt lugnt på jobbet så måste fördriva tiden...
Citera
2010-01-07, 11:06
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Är rätt lugnt på jobbet så måste fördriva tiden...
Måste vara ett tråkigt jobb
Citera
2010-01-07, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Måste vara ett tråkigt jobb

Fakturahanterare.

Aka. ekonomiassisten-light. Snart är det dock lunch, längtar.
Citera
2010-01-07, 11:47
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Blåmärken? Tips: Det är ingen slagpåse, man ska hålla den i handen och trycka på knapparna.

Jag har också tråkigt på jobbet, därav svarar jag på struntinlägget

Ja, på vänster långfinger får jag blåmärken efter hela sidan samt så domnar fingret bort i flera veckor mest troligt är det pågrund av små händer, att vänster styrspak sitter för högt upp och en skarp kant bakom vänster tryckknapp som gör att jag håller fingret mot just den kanten vilket ger mig blåmärken
Citera
2010-01-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas

Ja, på vänster långfinger får jag blåmärken efter hela sidan samt så domnar fingret bort i flera veckor mest troligt är det pågrund av små händer, att vänster styrspak sitter för högt upp och en skarp kant bakom vänster tryckknapp som gör att jag håller fingret mot just den kanten vilket ger mig blåmärken

Bra man vet hur folk känner angående handkontrollerna nu, då måste det nog bli bättre kontroller när de kommande konsolerna kommer, för blåmärken är det ingen som vill ha Så Natal måste nog vara en bra grej för dem som får ont i fingrarna sen.

Men jag vill även till-läga de som vet någe mer om Xbox 720 som är dels Natal. Och Nintendo Wii2 Eller PS4 är varmt välkomma att berätta secrets om de kommande konsolerna, de som har missat denna länk om PS4 få se den nu igen: http://www.edepot.com/playstation4.html

Sedan detta om Nintendo Wii, de som har hört om Zii det bygger på felstavningar av konsolen wii som sagt :
http://www.nintendo-nyheter.se/2009/...esskyddar-zii/
Fast det är inte fel och hoppas att nya Wii kommer heta Zii
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-07 kl. 13:04.
Citera
2010-01-07, 15:36
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Bra man vet hur folk känner angående handkontrollerna nu, då måste det nog bli bättre kontroller när de kommande konsolerna kommer, för blåmärken är det ingen som vill ha Så Natal måste nog vara en bra grej för dem som får ont i fingrarna sen.
Ja eller hur. Jag får alltid ont i tummarna efter bara några minuters spelande med DS2-dosan om man måste använda dom analoga spakarna. Nae, DS är utformad efter ett 10-åring vidunder händer eftersom en normal karl inte ens får plats med alla fingrar. Bevis på varför DS-kontrollen inte är anpassad efter människohänder finns i den andra VS-tråden för den som är intresserad av det.
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Sedan detta om Nintendo Wii, de som har hört om Zii det bygger på felstavningar av konsolen wii som sagt :
http://www.nintendo-nyheter.se/2009/12/15/nintendo-varumrkesskyddar-zii/
Fast det är inte fel och hoppas att nya Wii kommer heta Zii
Zii är troligast, om det ens kommer något sådant, Nintendos nästa bärbara.
Citera
2010-01-07, 15:43
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Bevis på varför DS-kontrollen inte är anpassad efter människohänder finns i den andra VS-tråden för den som är intresserad av det.
Ja, du får ju ont i handen av DS-kontrollen efter "10 min spelande", och vilka bevis är det du talar om - bilderna av dina kvinnohänder? Varje onaturlig handrörelse måste ju vara för dig som heligt vatten för nosferatu om du är en sån käring, men det är ju föga förvånande. Alternativ 2 är att du trollar men jag har gett upp hoppet för att du skulle tillhöra någon annan kategori än Alternativ 1: Att du är en idiot.
Citera
2010-01-07, 16:09
Medlem
Fina Gubbens avatar
Sektmedlemmen måste förstå att DS är gjord för japaner, alltså kvinnliga händer här i vänsterland. Det är manliga händer som har svårt för kontrollen, fast denna diskussionen har redan tagits upp & dom enda som inte ville erkänna faktumet att DS är en 90-tals kontroll som är sämre än nuvarande 00-tals kontroller var 2-3 stycken sektmedlemmar, resten var tysta & höll med mig. Om sektmedlemmen vill ta upp diskussionen igen föreslår jag att vi startar en tråd om ämnet (kanske även lägger in en poll?), det finns säkert en hel del som skulle vilja få säga sitt.

Hur som borde SONY skita i sonyisterna & gå vidare. Skapa en ny, mer ergonomisk kontroll, till nästa generation. Hur lata kan dom vara egentligen? Lata konsoltillverkare haha.
Citera
2010-01-07, 16:13
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas

Jag får alltid ont mellan tummen och pekfingret.

Det är dagens I-landsproblem, eller hur?
Citera
2010-01-07, 17:57
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
http://ps3.ign.com/articles/105/1057525p1.html

Tack för pärlorna.
Ursäkta, jag var väldigt otydlig med vad jag ville du skulle utveckla:
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
PS3 verkar vara på en rejäl uppgång så skulle bli förvånad om PS4 kommer innan 2013. Sony verkar ju dock ha börjat jobba på PS4 då jag läste någonstans att de letar fram teknik till en uppföljare till PS3.
Det var vad jag var intresserad av. Passar dock bättre i den andra tråden. Ursäkta min purkenhet och att jag var väldigt vag.
Citera
2010-01-07, 18:25
Medlem
teowinds avatar
Men vad läser jag? Hur mjäkiga är ni egentligen? Får blåmärken av handkontroller och gud vet vad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in