Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
Jag hoppas på det du skriver men jag är skeptisk. Det får nog vara rätt så enkla tweaks för att en utvecklare ska orka lägga ner tid på 2 olika versioner men vissa skillnader kommer man nog kunna se (exempel ifrån denna generation är RDR, inga jätteskillnader men ändå skillnader). Men snackar vi ordentliga skillnader så tror jag att det blir 1st party titlarna man får kolla på, dessutom får vi inte glömma att det kommer ta minst 1 spelrelease period innan vi kan förvänta oss att se spel som på allvar är anpassade efter konsolernas kapacitet.
Något förenklat så gäller uppdateringsfrekvens = prestanda/grafik/upplösning
så om uppdaringsfrekvensen är 30 fps på xbone så borde ps4 klara 42fps med samma grafik och upplösning, nu sätter doci processorn en övre gräns och skärmar klarar normalt sätt inte över 60fps, men även ifall ett prismbox spel körs i 60 fps och grafiken, upplösningen är samma på ps4 så kan ps4 ändå erbjuda bättre spelupplevelse genom att hålla 60 fps stabilt.
Jag tvivlar på att speciellt många prismbox spel kommer att hålla 1080p60 stabilt, om några. Ifall sony klockar APU:n likq mycket som pyttemjuk har klockat prismbox APU:n så blir gapet ännu större.