2013-09-21, 12:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Min gissning är att de inte kommer ha några problem att sälja flesta konsoler de tillverkar fram till och över jul, kanske ända fram till Mars så de kommer säkert inte sänka priset tills dess.
det är bra pr igall folk står och köar en vecka innan och att konsollen säljer slut första dagen, dessutom ser det illa ut att dumpa priset med 600kr en månad efter att konsollen har släppts, de som köper prismbox på release kan känna sig blåsta då.
Citera
2013-09-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Imponerande att MS inte går back.

Samtidigt visar det ju hur mycket de skulle kunna dumpa priserna om de känner för det eller behöver det.

Min gissning är att de inte kommer ha några problem att sälja flesta konsoler de tillverkar fram till och över jul, kanske ända fram till Mars så de kommer säkert inte sänka priset tills dess.
Det låter ju på både Sony och MS som att de kommer sälja allt de kan tillverka till en början. Så inget utav företagen har anledning att sänka priset på ett bra tag.

Så länge inte PS4 utskåpar Xbox One totalt i USA, 3:1 eller värre, tror jag inte det kommer någon prissänkning på ett bra tag. Men jag har svårt att se att skillnaden kommer vara så stor. Har inte hört något om några siffror från USA på länge heller så vet inte riktigt hur det ser ut.
VGChartz har en artikel där de säger att PS4 har 600k förhandsbokningar i USA och Xbox One 350k. Dessa siffror är från före det att Xbox Ones releasedatum annonserades.

Senaste siffrorna från NeoGAF-tråden i UK, gäller en retailer i en region, leder PS4 förhandsbokningar med en ratio på 3:2 launch to date.
En annan användare i tråden hävdar att en retailer har en ratio på 5:1 till fördel för PS4 i deras flagship store och 4:1 sett till hela kedjan. Kan dock inte se att hans siffror blivit bekfäftade av någon mod.
Om nu dessa siffror stämmer så låter inte $60 förlust så farligt. Borde vara relativt snabbt återhämtat via försäljning av spel, tillbehör och PS+.

Som sagt är detta förhandsbokningar så man får ta dem med en nypa salt då förhandsbokning=/=såld konsoll.
Citera
2013-09-21, 15:32
Medlem
Sony vill tjäna pengar långsiktigt.
Microsoft vill tjäna pengar från allra första början.
Citera
2013-09-21, 15:46
Medlem
XBOX ONE skulle ju lite bättre om de släppt den Engelska eller franska versionen av Xboxen i Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige, Schweiz eventuellt i Ryssland. Eftersom alla dessa länder har väldigt goda kunskaper i engelska. Vist det kan bli lite problem med visa uttal tror det är något de flesta kan leva med ett halv år eller så. När de har en fungerade språkstöd så kan byta programvaran.

Viktigaste är ju att kunna spela
Citera
2013-09-21, 16:38
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Sony vill tjäna pengar långsiktigt.
Microsoft vill tjäna pengar från allra första början.

Det är självklart att MS vill tjäna pengar redan vid launch. Är det fel tycker du? Jag räknar med att dom kommer sälja väldigt många konsoler vid release och efter release. XBOX ONE är en väldigt kompetent spelkonsol, Kinect är 30 gånger bättre än den första kameran. Jag var på E3 och Gamescom och testade både PS4 och XBOX ONE och båda maskinerna var riktigt snabba jämfört med dagens konsoller. Jag testade Watch_dogs på båda konsollerna och jag kan ärligt talat inte säga vilken version som såg eller spelades bäst då det inte fanns någon märkbar skillnad. Grafiken är identisk på båda maskinerna, laddningstiderna är också identiska. Det ända som skiljer maskinerna åt är exklusivitet.
Citera
2013-09-22, 11:11
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas87
Haha, tack för att du påpekade min poäng trots att du inte kunde slita dig ifrån att försöka racka ner på mig på samma gång. Min ålder är oväsentlig för frågan.
Jag "påpekade" inte din poäng. Däremot var det löjligt av dig att be om en källa. Om jag säger att det fanns dinosaurier på 90-talet, skulle du svara "källa?" på det också och tro att du hade knäckt mig? Slående retorik.
Citera
2013-09-24, 21:56
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Inget utannonserat om vita versioner, tyvärr. One kommer finnas i vitt men dock enbart för Xbox-anställda. LÄNK. Kommer säkert dyka upp på Ebay, om man är beredd att slanta upp.
Här finns en vit PS4 mock-up. Hade själv valt en vit konsoll alla dagar i veckan framför en svart.

I feel you, man får väl köpa en svart till att börja med och införskaffa en vit senare om det kommer för oss dödliga konsumenter.
Citera
2013-09-24, 22:53
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Det är självklart att MS vill tjäna pengar redan vid launch. Är det fel tycker du? Jag räknar med att dom kommer sälja väldigt många konsoler vid release och efter release. XBOX ONE är en väldigt kompetent spelkonsol, Kinect är 30 gånger bättre än den första kameran. Jag var på E3 och Gamescom och testade både PS4 och XBOX ONE och båda maskinerna var riktigt snabba jämfört med dagens konsoller. Jag testade Watch_dogs på båda konsollerna och jag kan ärligt talat inte säga vilken version som såg eller spelades bäst då det inte fanns någon märkbar skillnad. Grafiken är identisk på båda maskinerna, laddningstiderna är också identiska. Det ända som skiljer maskinerna åt är exklusivitet.
Just att det inte var någon skillnad är faktisiskt imponerande http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Games-E3-Were-Running-Windows-7-With-Nvidia-GTX-Cards-56737.html givetvis kommer nya kinect vara bättre men knappast något som duger i mer seriösa sammangang, 60ms responstid är för mycket.

Angående 1080p: http://www.geek.com/games/john-carmack-coded-quake-on-a-28-inch-169-1080p-monitor-in-1995-1422971/ detta borde vara minimum 2014 och det vore ytterst pinsamt ifall merparten av alla stora xbone spel kördes i betydligt lägre upplösning.
Senast redigerad av adolf512 2013-09-24 kl. 23:13.
Citera
2013-09-26, 17:12
Medlem
snelhestens avatar
Kommer PSN/XBLA dela internetaffär med den nya generationens konsoller så att allt som finns nu även går att köpa (och vice versa)? Om ja, kommer man även att kunna spela med varandra över generationerna?
Citera
2013-09-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Kommer PSN/XBLA dela internetaffär med den nya generationens konsoller så att allt som finns nu även går att köpa (och vice versa)? Om ja, kommer man även att kunna spela med varandra över generationerna?

Nej och nej, så vitt jag vet. Kanske kan det komma crossplay i något spel framöver, inget jag vet i nuläget.
Citera
2013-09-26, 20:15
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Just att det inte var någon skillnad är faktisiskt imponerande http://www.cinemablend.com/games/Xbox-One-Games-E3-Were-Running-Windows-7-With-Nvidia-GTX-Cards-56737.html givetvis kommer nya kinect vara bättre men knappast något som duger i mer seriösa sammangang, 60ms responstid är för mycket.

Angående 1080p: http://www.geek.com/games/john-carmack-coded-quake-on-a-28-inch-169-1080p-monitor-in-1995-1422971/ detta borde vara minimum 2014 och det vore ytterst pinsamt ifall merparten av alla stora xbone spel kördes i betydligt lägre upplösning.

På E3 var spelen emulerade på PC och Windows 7, men på Gamescom så var det på konsollerna. Det var inga devkits på Gamescom. Battlefield 4 demot spelade jag på PC på Gamescom och det var riktigt coolt att se byggnade rasa. Jag kommer ihåg att demot till Assassin's Creed: Black Flag hängde sig ett par gånger, det var för att Grafikkortet överhettades så att personalen fick montera in ett nytt grafikkort i datorn. Nästan alla datorer på E3 var vattenkylda.
Citera
2013-09-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten

Säkerligen kommer Sony ha sin psn store där du kan browsa efter ps1, psp, vita, minis, ps3 och ps4 spel. Du kan dock inte spela vita,psp eller ps3 spelen på ps4.
Du kommer dock säkert kunna köpa spel över ps4a som du sedan laddar ner på din andra konsol. Det går även på en pc att nå samma butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in