Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-04, 00:13
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommie
Har bara fått höra från dem att det var ganska bra så jag antog att konsolen var bra, men tydligen hade jag helt fel .

Han syftade nog på att det är vida känt att Sony inte direkt gör någon större profit på konsollerna
Citera
2010-01-04, 18:49
Medlem
Sett till Nintendos historia och då främst konsollnamnen; nes -> snes, gb -> gba så tippar jag ett nytt namn i stil med Super Wii eller varför inte Twiio - en integration av two och wii. Dock skulle jag gärna se ett lite mera japanskt namn för deras nästa. Nintendo Roku (sex på jp).
Citera
2010-01-04, 18:58
Medlem
Kanot-Klass avatar
Super Wii, haha skrattade irl

Skulle inte förvåna mig om dom körde på en annan bokstav bara, tex Bii, Gii, Rii, Sii, Dii. Bara för att dom er gey!
Citera
2010-01-04, 19:05
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas
Super Wii, haha skrattade irl

Skulle inte förvåna mig om dom körde på en annan bokstav bara, tex Bii, Gii, Rii, Sii, Dii. Bara för att dom er gey!

Haha, Swii
Som sagt, skulle inte vara allt för förvånande.
Citera
2010-01-04, 19:26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag funderar lite över namnen på konsolerna, där känns det väl bara klart att det blir PS4 och inget annat för Sonys del. Men Nintendo har ju nytt namn varenda gång och slopade tom Game Boy trots det starka varunamnet. Så Wii 2 är inget jag tar som givet iaf. Och vad microsoft ska hitta på står ju skrivet i stjärnorna då jag inte tror på "Xbox 720"..däremot lär den ju heta något med Xbox
Xbox Reality! Har insider information från VDn..
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Vilken meningslös jävla tråd. Namnet på den är bara jobbigt att läsa också.

Fet jävla OT-tråd kommer detta bli.
Håller med. Tror TS bara var ute efter att starta nästa VS-tråd först.

Till TS. Nästa Xbox kommer lanserar rätt snart då Microsoft förmodligen kommer släppa 360 igen som en ny konsol med Project Natal inbyggt. En Re-release helt enkelt för att försöka fånga in "casuals". När nästa riktiga konsol kommer kan jag också säga, men lova att inte vidarebefodra det till dina 3 kompisar som äger en PS3a för dom kommer skita sig i brallan när dom får se specsen på nya Xbox.
2011-04-01 är släppdatumet för nästa Xbox.

Angående nästa konsol från Nintendo.. skulle bli väldigt kul om Nintendo förbluffade alla genom att släppa den som "Wii HD".

SONY är däremot lite svårare att läsa av. PS1->PS2->PS3 har varit samma sak helt tiden, bara bättre hårdvara. Denna generationen har SONY (förhoppningsvis) insett att det inte funkar & med tanke på att PSP GO storfloppade så vet man inte riktigt vilken väg dom kommer ta. Personligen tror jag PSP GO var ett litet test av SONY för att se om spelarna är redo att gå över till digital distribution. Så, antigen fortsätter dom med PS4 eller PS GO.. eller PSii.
Citera
2010-01-04, 19:30
Jag tror att alla kommer gå ihop under namnet:

WiiStationBox-X

Vad i helvete spelar det för roll, det är för tidigt att börja tänka på detta. Kan ju åtminstonde låta en artikel dyka upp som ens spånar om ämnet. Men för att vara lite snäll tror jag att Wii kommer komma med något först Jag känner det på mig!
Citera
2010-01-04, 19:37
Medlem
Ett litet djurs avatar
Ja det var första gången jag lade någon på ignorelistan

Om tråden ska utvecklas någorlunda kan vi väl faktiskt ta och vara lite seriösa?

Citat:
According to insider info (along with some speculation!), Japanese website PC Watch is reporting that Sony is looking to alternatives to the PS3's Cell architecture, which some developers have found to be challenging. One early alternative include Cell and Intel's Larrabee. Wanting a bit more horsepower, Sony has apparently abandoned this plan. Sony was also apparently considering a modified version of the Synergistic Processor Unit, but is now supposedly working on designs that include a mulit-core CPU.
http://kotaku.com/5435384/report-sony-working-on-multi+core-design-for-ps4

Någon som kanske motsäger ovan tes skulle vara följande:
Citat:
Intel Abandons Consumer Graphics Chip, the "Larrabee"

http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/2704235/?relatestories=1

Vidare tror jag att Nintendo kommer fortsätta vara AMD (ATi) troget för grafikkortet enbart pga bakåtkompabiliteten, att byta till
Citera
2010-01-04, 20:02
Medlem
Jo, Larrabee sågs av många som enda vettiga alternativet för Sony när IBM började härja om att kancellera delar av Cellens utvecklingslinje. Att Intel lagt konsument-Larrabeen på hyllan behöver väl inte betyda så mycket egentligen, Sony brukar ju inte handla sina komponenter i butik ändå. Är man beredda att betala för sig så är jag övertygad om att Intel gladeligen kan plocka fram något som båda parter skulle bli nöjda med.

Man har satt sig i en rätt märklig situation. Cellen har i mångt och mycket floppat; IBM skiter i den, Hitachi skiter i den. Inte ens Sony själva har längre någon fabrik som tillverkar den. Men skulle man välja att byta arkitektur är bakåtkompabilitet förmodligen bara att glömma nästa generation, för man lär ju inte slänga med en Cell för den sakens skull den här gången. Och alla verktyg som utvecklats den här generationen blir mer eller mindre värdelösa. Samtidigt har man sprängt ner en del pengar i att utveckla den...

Personligen hoppas jag dock att Sony tar sitt förnuft till fånga och väljer en design där processorn är av mindre vikt och inte behöver kompensera för ett värdelöst grafikkort hela tiden.
Citera
2010-01-04, 20:04
Medlem
roflmao123s avatar
Vi ska alltså låta flashbacksucks få trådskaparcredz?
Citera
2010-01-04, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123
Vi ska alltså låta flashbacksucks få trådskaparcredz?

Jag håller med rolf här. Jag tycker vi låter tråden dö ut så att en mer värdig och trogen konsollfredlig fbanvändare kan göra tråden bättre och seriösare! Finns ju inte speciellt mycket att diskutera förutom ett fåtal rykten och spekulationer, men kanske det tråden är till för.
Citera
2010-01-04, 20:55
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag vill bara säga att dels håller jag med ovan talare och dels så fick jag det omniösa meddelandet "din dator kommer startas om om 10 sek" när jag skrev mitt förra inlägg, därav att det är lite lätt obegripligt. Men eftersom vi ska låta tråden självdö så låter jag det var
Citera
2010-01-04, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag vill bara säga att dels håller jag med ovan talare och dels så fick jag det omniösa meddelandet "din dator kommer startas om om 10 sek" när jag skrev mitt förra inlägg, därav att det är lite lätt obegripligt. Men eftersom vi ska låta tråden självdö så låter jag det var

Annars får vi smöra för mondo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in