2010-01-05, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Nej, man väljer inte det bästa i den bemärkelse bästa prestanda. Valet för företag står för är att få en bra ting för ett bra pris. Så fort "pris" kommer in i bilden så kommer de aldrig att välja det bästa om inte fördelarna med detta är så fruktansvärt stora.
Om bästa prestanda alltid var Prio.1 så skulle väl du ha väl att köpa en Ferrari som första bil, eller hur?
Varför i hela friden skulle någon vilja trycka in HVD? Bara för att det är bättre betyder det inte att det behövs.. Det första man får lära sig när man börjar studera innovation är att bara för att något är bättre så betyder det inte att det kommer att användas.
Som det är i nuläget täcker Blu-ray de krav som finns med gooooda marginaler, MS kommer själva med stor sannolikhet trycka ut något nytt till deras nya konsol då de, med stor sannolikhet, inte vill förlita sig på en konkurrents teknik.
HVD kommer inte bli aktuellt fören om flera flera år, den dagen då vi är i behov av att lagra över 100 gb, bara ta din härliga wikilänk:
Behovet finns inte och kommer något behov kommer inte att finnas (inom konsolvärlden) fören om ~15 år. Sedan, nu gissar jag men med lite sunt bonnförnuft kommer nog alla fram till detta, ny teknik betyder ny typ av produktion vilket betyder höga kostnader vilket betyder mindre marginaler vilket betyder mindre $$$ för företagen. Företagen är vinstsökande och kommer således söka det som kommer ge dem antingen hög marginal eller eller något som är tvingar konkurrenter till att dra på sig mer kostnader (se PS3 - Blu-ray) etc.
Såååååå, HVD - Nej, kanske näst-nästa generation kommer att ha det, kanske.
Om bästa prestanda alltid var Prio.1 så skulle väl du ha väl att köpa en Ferrari som första bil, eller hur?
Varför i hela friden skulle någon vilja trycka in HVD? Bara för att det är bättre betyder det inte att det behövs.. Det första man får lära sig när man börjar studera innovation är att bara för att något är bättre så betyder det inte att det kommer att användas.
Som det är i nuläget täcker Blu-ray de krav som finns med gooooda marginaler, MS kommer själva med stor sannolikhet trycka ut något nytt till deras nya konsol då de, med stor sannolikhet, inte vill förlita sig på en konkurrents teknik.
HVD kommer inte bli aktuellt fören om flera flera år, den dagen då vi är i behov av att lagra över 100 gb, bara ta din härliga wikilänk:
Behovet finns inte och kommer något behov kommer inte att finnas (inom konsolvärlden) fören om ~15 år. Sedan, nu gissar jag men med lite sunt bonnförnuft kommer nog alla fram till detta, ny teknik betyder ny typ av produktion vilket betyder höga kostnader vilket betyder mindre marginaler vilket betyder mindre $$$ för företagen. Företagen är vinstsökande och kommer således söka det som kommer ge dem antingen hög marginal eller eller något som är tvingar konkurrenter till att dra på sig mer kostnader (se PS3 - Blu-ray) etc.
Såååååå, HVD - Nej, kanske näst-nästa generation kommer att ha det, kanske.
ja men jag menade inte så överdriftigt utan tänkbara lösningar. Som man kan ta vem i sannolikhet köper en sprillans ny konsol när man vet den kommer bli gammal sen? I regel så vet jag det finns personer som är störst först och vackrast och vill glänsa. Ja när det gäller länken ville jag bara visa vad HVD var någorlunda. Sen kan jag säga dig det finns HVD-skivor man kan lagra 10TB på, men det är ett maximum, så cirka 3.9 TB kan vara lagomt , alltså dessa skivor finns men inte för allmänheten. Alltså vi är nu inne i detta stadie när vi gick över från MB till GB och var så glada, nu är det GB till TB. Filerna kommer bara bli större helt enkelt och kräva mera för bättre kvalitet. En tabell då för de som vill lära sig något nygammalt då: http://sv.wikipedia.org/wiki/Yotta
Som sagt jag tror det krävs mer för våra nya kommande konsoler.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-05 kl. 19:59.
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2010-01-05 kl. 19:59.