2010-01-03, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Måste alla köpa ny tv nu igen? *groan*

Kanske, men jag tror många har fortfarande tjocktv när dom spelar på ps eller xbox.
Citera
2010-01-03, 21:27
Medlem
isbjoerns avatar
8mbit om 5-10år? Skulle inte tro det, i sådana fall 8mbit om du kör med mobilbredband över 4g nätet, tror de flesta sitter på fin fina nätverkslinor vid den tidpunkten, iaf de som är såpass intresserad så det köper de senaste konsollerna.

3D apparaterna kommer komma mer och mer om några år, det är klart att någon möjlighet att spela spelen ändå fast de kommer se förjävliga ut precis som PS3 och 360 spel ser ut på en SDTV, tror stenhårt på 3D tekniken från Sony, inte en chans att de släpper det ut slumpen eftersom de ligger såpass långt fram med deras 3D apparater.

Den som lever får se
Citera
2010-01-03, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Som i tråden läste man att blue-ray skulle vara ute,och tanken på HVD http://sv.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Disc

Kan vara en möjlighet till dessa 25GB-spel som skulle kunna laddas ned via
100 Mbit bredband i kommande framtid, som hittels så har man 8mbit ute i skogen och 2mbit trådlöst, och 4G-nätet byggs ut allt mer.

som tanken är att det kommer lugnt vara mpeg4-stöd i alla nya kommande konsolerna är garanterat =)

Japp. Grabbar, vi pratar om en ny revolution om faktiskt, det vi har spelat hittills har inte skilljt sig anmärkningsvärt från sett grafik.
Man jobbar på att karaktärerna ska vara som det säger sig 3D kanske tom 4D, det ska kännas som att karaktärerna är levande.
JAg är beredd på en ny om det blir så.
Citera
2010-01-03, 21:28
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Kanske, men jag tror många har fortfarande tjocktv när dom spelar på ps eller xbox.
Och du tror att de kommer slå?
Citera
2010-01-03, 21:29
Medlem
isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
I Sverige, ja. Tänk till nu för fan.
Men vadå, jag tankar 1-100gb filer på mitt nuvarande 8mbit, låt det stå på några nätter så är det nere sen. De som inte har möjligheten till snabbare får väl gå den vägen eller så kanske det kommer en möjlighet att ladda hem spelen på internetcaféer och ta över på en hårddisk som har någon sort kod på sig så de bara funkar på just ens egen konsol, något som även förhindrar piratkopiering. Har VÄLDIGT svårt att se att Nintendo Sony och MS kommer lägga pengar på att trycka upp skivor nu när nätverkstekniken är så utvecklad.,
Citera
2010-01-03, 21:37
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Men vadå, jag tankar 1-100gb filer på mitt nuvarande 8mbit, låt det stå på några nätter så är det nere sen. De som inte har möjligheten till snabbare får väl gå den vägen eller så kanske det kommer en möjlighet att ladda hem spelen på internetcaféer och ta över på en hårddisk som har någon sort kod på sig så de bara funkar på just ens egen konsol, något som även förhindrar piratkopiering. Har VÄLDIGT svårt att se att Nintendo Sony och MS kommer lägga pengar på att trycka upp skivor nu när nätverkstekniken är så utvecklad.,
Och exakt hur många av alla de konsumenter som så ofta hånas på detta forum tror du är villiga att göra det? Alla de som älskar Wii Fit, eller alla de som endast spelar FIFA 10 en gång i veckan och inte kunde bry sig mindre om allt annat?

Du tänker liksom att de ba ska gå till internetcaféer och tanka hem spel i några timmar?
Citera
2010-01-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern

Varför skulle Sony vilja satsa på digital distribuering? Ta en allvarlig funderare över anledningarna till att Sony över huvud taget tillverkar konsoler är.

Vad du tycks ha jävligt svårt att greppa är för övrigt att det finns en jävla massa människor i världen som sitter på cable eller ännu sämre. Varför i hela helvete skulle de människorna köpa ett system som kräver att de tankar ett spel i en jävla vecka innan de kan börja spela det? Och dessutom förmodligen betala lika mycket för spelet som det hade kostat om det sålts i butik?
Citera
2010-01-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Varför skulle Sony vilja satsa på digital distribuering? Ta en allvarlig funderare över anledningarna till att Sony över huvud taget tillverkar konsoler är.

Vad du tycks ha jävligt svårt att greppa är för övrigt att det finns en jävla massa människor i världen som sitter på cable eller ännu sämre. Varför i hela helvete skulle de människorna köpa ett system som kräver att de tankar ett spel i en jävla vecka innan de kan börja spela det? Och dessutom förmodligen betala lika mycket för spelet som det hade kostat om det sålts i butik?

Om man ser det såhär, det kan vara en funktion, som i dagens kan man koppla upp sig till online och möta andra spelare via en vanlig-konsol.
Som mario kart wii supportrar 8player battle och det är knappast troligen att det sker en splittscreen på 8-rutor.

Som sagt det är en funktion och wii är det som gamla nes-roms man ska betala för att få spela, inget jag gör direkt.

Så det är fullt möjligt med nedladdning av spel som är 25GB-stora som ligger på en 3,9 TB-skiva. Fast dessa skivor skall inte komma först 2014 vad jag har hört så det lär spricka.

Som vi fick se denna övergång från VHS direkt till DVD.
Men då är frågan DVD till HVD, det kan hända BlueRay-en klarar sig.
Och tanke på allt 25GB klarar de av, då fås det plats bara med 1st spel skivan. Men då kommer man även in på biten det finns minneskort, kanske en såndär smart flashkort-lösning?
Citera
2010-01-03, 22:41
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Om man ser det såhär, det kan vara en funktion, som i dagens kan man koppla upp sig till online och möta andra spelare via en vanlig-konsol.
Som mario kart wii supportrar 8player battle och det är knappast troligen att det sker en splittscreen på 8-rutor.

Som sagt det är en funktion och wii är det som gamla nes-roms man ska betala för att få spela, inget jag gör direkt.

Så det är fullt möjligt med nedladdning av spel som är 25GB-stora som ligger på en 3,9 TB-skiva. Fast dessa skivor skall inte komma först 2014 vad jag har hört så det lär spricka.

Som vi fick se denna övergång från VHS direkt till DVD.
Men då är frågan DVD till HVD, det kan hända BlueRay-en klarar sig.
Och tanke på allt 25GB klarar de av, då fås det plats bara med 1st spel skivan. Men då kommer man även in på biten det finns minneskort, kanske en såndär smart flashkort-lösning?
Du måste bli bättre på att skriva, jag får ont i huvudet av att försöka förstå vad du vill ha sagt.

Att man skulle kunna ladda ned samma spel som finns att köpa är givetvis ett tänkbart scenario, att enbart kunna tanka hem spel till en konsol är dock en befängd tanke inom de närmsta åren.
Citera
2010-01-03, 22:53
Medlem
Citat:
Du måste bli bättre på att skriva, jag får ont i huvudet av att försöka förstå vad du vill ha sagt.

Att man skulle kunna ladda ned samma spel som finns att köpa är givetvis ett tänkbart scenario, att enbart kunna tanka hem spel till en konsol är dock en befängd tanke inom de närmsta åren.

Beklagar mitt skrivade är en dyslektiker som har blitt bättre på att skriva, skulle ha sett innan. Själv tror jag mer på att konsolerna håller på och utvecklas mer till dataliknade, maskiner, bara se vi har mobiltelefoner, de har Windows i sig, så varför inte en konsol, fast då ser jag det mer som ett gränssnitt som konsolens eget OS. Bara ta wii som exempel då har man en springbana framför tv man står och trampar på. bara se Xbox Project Natal, som ett exempel. Personligen tror jag även man kan börja spela spel med elektronmössa på huvudet och man är i spelet i en virtuell-värld(4D).
Citera
2010-01-03, 23:00
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Beklagar mitt skrivade är en dyslektiker som har blitt bättre på att skriva, skulle ha sett innan. Själv tror jag mer på att konsolerna håller på och utvecklas mer till dataliknade, maskiner, bara se vi har mobiltelefoner, de har Windows i sig, så varför inte en konsol, fast då ser jag det mer som ett gränssnitt som konsolens eget OS. Bara ta wii som exempel då har man en springbana framför tv man står och trampar på. bara se Xbox Project Natal, som ett exempel. Personligen tror jag även man kan börja spela spel med elektronmössa på huvudet och man är i spelet i en virtuell-värld(4D).
Det är ok att ha dyslexsi men gör oss andra en tjänst i sånt fall och läs igenom vad du skrivit några gånger, långsamt och gärna högt för dig själv, innan du postar. I all välmening, diskussionen blir så mycket lättare i sånt fall

Du får gärna brodera ut dina exempel ovan, det är lite svårt att ge några reflektioner på dessa då de är väldigt vaga. Sista exemplet, det om en virituell värld i 4D (vad nu det betyder?), lär dock inte finnas tillgänglig i nästa generation konsoler.
Citera
2010-01-03, 23:40
Medlem
Pommies avatar
Citat:
Vad fan pratar du om? Pratar vi försäljning så får du nog hosta upp mer än personliga anekdoter för att försöka bevisa någon sorts tes, eller vad du nu försöker driva här.
Har bara fått höra från dem att det var ganska bra så jag antog att konsolen var bra, men tydligen hade jag helt fel .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in