Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Eftersom du så gladeligen ignorerade min post ovan får jag angripa ditt senaste svar i ämnet om glaciärer, borrkärnor och den okunnighet som kreationister har i ämnet.
Det är inte djupet av is/snö som är avgörande hur länge det existerat. Det är lagren i isen, och dessa lager är olika tjocka beroende på var man betraktar dessa. Jämför med att en björk i Centraleuropa är tjockare än en björk, av samma ålder, i karg miljö i norra Europa. Dock har dessa lika många årsringar. Detsamma gäller vig datering med borrkärnor. Det är inte "antalet meter" som spelar roll, utan antalet "årsringar".
Fattar du nu varför svamlet med plan på 50m djup, eller på ytan, inte på något vis falsifierar (slå upp ordet "falsifierar" - jag antar du inte vet vad det betyder) de mätmetoder som används för att fastställa glaciärers ålder?
Kan du bemöta detta utan att dra in hur "bin fick vingar och skapar hexagoner i kupan" eller annat för saken oväsentligt copypaste-skit från passagen.se, eller inser du att kreationisterna har helt fel i denna sak?
Vad säger du, "kårschspindälln den XVI Rättstavande"?
Svarta lager i isen – hur många
Bob Cardin har ett museum i Middleboro Kentucky tel. (606) -248 1149. Han var med om att gräva upp och återställa P-38 planet.
På fråga om han sett dessa “årsringar” vid utgrävningen, säger han att där var hundratals på de 86 meter de grävde sig ned. Dessa ringar är inga årsringar utan smältringar - varmt/kallt. Man kan få upp till 10 st på en DAG!
De kallades fortfarande årsringar 1998 i februarinumret av Scientific American, s 82.
Skolböcker försöker sälja evolutionsläran i stället för att hålla sig till vad som är vetenskapliga fakta.
2.3.27 Lite matte på 3 000 meter iskärna
Om dessa 86 meter is bildats på 48 år, hur lång tid kan det ha tagit för en 3 km tjock is att bildas?
SVAR: 3 000/86 x 48 = 1 674 år
Om vi är generösa och säger att de undre lagren pressats ihop så är tiden kanske 2 000-4 000 år, men långt ifrån de 100 000-tals år som man talar om att iskärnan representerar.
För den som vill läsa mer om ”The Lost Squadron” hänvisas till
http://thelostsquadron.com där alla fakta kring händelsen finns.