Citat:
Läs då en biologibok, eller gå på ett museum, där finns de. Problemet är ju att du inte vet hur vi förväntar oss att hitta fossil och du kan därför inte bedöma dessa bevis på egen hand. Men det handlar (bl.a.) om att vi hittar olika typer av fossil i olika typer av berggrund som är av olika ålder. De fossil vi hittar stämmer alltid, helt utan undantag, överens med den typ av fossil vi förväntar oss att hitta i berggrund av just den åldern. Om vi hittade ett fossil av fel sorts djur i fel typ av berggrund från fel ålder - så skulle evolutionsteorin omedelbart motbevisas. Att det aldrig har skett talar starkt för evolutionen - evolutionen är faktiskt det enda som kan förklara detta.
Ursprungligen postat av korsspindeln
Men ni har ju inga bevis. På min tidigare fråga
Kan du ge några exempel på, VAD GER OSS FOSSILEN EXAKT VAD VI FÖRVÄNTAR OSS ENLIGT EVOLUTIONSTEORIN? Svar från kmer blev då följande.
Va? Fossilen visar exakt den utveckling som evolutionsteorin förutser. Och exakt samma utveckling som vi också kan spåra i våra (och alla andra organismers) DNA. Dessa båda olika metoder att rita upp det fylogenetiska trädet bekräftar alltså varandra.
Jag skulle väldigt gärna vilja se detta fylogenetiska träd. Som jag har visat på tidigare så blir det bara ette enda kaos när man ska sätta upp släkträd med hjälp av DNA.
Kan du ge några exempel på, VAD GER OSS FOSSILEN EXAKT VAD VI FÖRVÄNTAR OSS ENLIGT EVOLUTIONSTEORIN? Svar från kmer blev då följande.
Va? Fossilen visar exakt den utveckling som evolutionsteorin förutser. Och exakt samma utveckling som vi också kan spåra i våra (och alla andra organismers) DNA. Dessa båda olika metoder att rita upp det fylogenetiska trädet bekräftar alltså varandra.
Jag skulle väldigt gärna vilja se detta fylogenetiska träd. Som jag har visat på tidigare så blir det bara ette enda kaos när man ska sätta upp släkträd med hjälp av DNA.
Du har alldeles för lite kunskap för att ens börja ifrågasätta evolutionsteorin. Och det har du gemensamt med alla andra som ifrågasätter evolutionen - ni vet ingenting om den. Men så är det förstås: när man börjar förstå vad evolutionen handlar om så slutar man genast att vara kreationist...
Och du kan inte förvänta dig att få de vetenskapliga bevisen presenterade för dig på flashback, du kan få dem refererade och förklarade här, men du kan inte få de vetenskapliga artiklarna som ligger till grund för alltihop. Och du skulle inte heller förstå dem.