Citat:
Ursprungligen postat av 76jonas
Vet vi överhuvudtaget att de haft hennes mobil?
Den här historien om IG som är ute på promenad kommer ju trots allt från en ganska tvivelaktig källa.
Jag har för mig att innan nån planterade denna obekräftade(?) fakta att en minst lika trolig teori var att någon ringt upp AA från N:s mobil. Alltså mobilen har kunnat spåras till honom, därmed inte sagt att han gripits med mobilen i näven direkt.
Det är kanske detta som gör att de bara är misstänkt för skyddande av brottsling och inte mordet.
Vid lunch tid idag skulle en av killarna ha gripits i Backa. Är den uppgift helt bekräftad som felaktig eller vad?
Alltså vad har kommit fram som korrekt bekräftade uppgifter under kvällen egentligen?
Den uppgiften blev väl bekräftad att någon greps efter att ha spårats till Hisingsbacka...
Sedan tror jag inte mycket av det som spånats om här just har bekräftats av polisen.. eller tidningar...
Däremot var det ju mycket som pekade mot bloggmordsteorin där ett tag, och det verkade köra ihop sig mer och mer för dom som nämnts därigenom... Sedan har det varit stiltje, och vi har spånat..