2010-01-03, 19:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej att det skulle vara GM som nu är anhållen tror inte jag heller, tänkte snarare i banorna medhjälp.

Tror du/ni förresten att man kommer att kunna få någon dömd för mord i det här fallet?
Jag är tveksam...

Min förhoppning är att det ligger till ungefär som jag skrev i mitt inlägg. Att polisen kanske har ganska mycket på fötterna men behöver den anhållnes vittnesmål.

Annars blir det nog svårare. Om den anhållne bara är ett "långskott" av polisen som egentligen inte har den minsta aning om någonting alls i detta fallet. Då blir det troligen, som du säger, svårt att få någon dömd för detta mord.
Citera
2010-01-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mycket troligt att ett skyddande omvandlas till ett medhjälp -- de två kan ligga nära varandra, beroende på vad man menar att personen gjort, hur nära denne varit i anslutning till brottet osv.

Då är vi på samma bana igen
Citera
Bannlyst
Den anhållne: Jag vet ingenting.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375698.ab
Citera
Medlem
pitbull85s avatar
Den anhållne vet inget: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375698.ab
Citera
2010-01-03, 19:11
Medlem
rZs avatar
Polisen är förtegen om detaljer kring gripandet och vill inte berätta på vilket sätt mannen skyddat gärningmannen eller gärningsmännen.

Mannen är misstänkt på den högre misstankegraden, sannolika skäl.

– Det är ett framsteg i rätt riktning. Han är viktig för oss, säger Thomas Fuxborg.

Tolkar det som att polisen har jävligt mycket att gå på.
Citera
2010-01-03, 19:12
Medlem
SD2010s avatar
Invandrare

Citat:
Ursprungligen postat av pitbull85
Den anhållne vet inget: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375698.ab

Då var det fastställt: Mannen som är anhållen är av utländsk härkomst.
Citera
2010-01-03, 19:13
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2010
Och? Det har hela tiden varit det mest troliga.
Citera
2010-01-03, 19:14
Medlem
JulJuls avatar
Citat:

Vart ser du det?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Hur kommer du fram till det? Skriver de frasen på bruten svenska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Tro vad du vill.
Det var hört på polisradion hela förloppet.
Tre killar kom ut från Sandspåret 59. De började springa varför man sprang efter - en med jeans och svart jacka, en klädd i helsvart och enl polisen var det i övrigt en vanlig syn i området (att folk sprang när de såg polisen). De fick fatt i en när de var vid Sandspåret 4-7, frågade varför han sprang och han sa jag vet inte. Sedan idkontrollerade de honom och gick därifrån. Födelsenumret skrevs på fb, varpå någon smarting här tyckte det var ok att börja söka på ratsit. Han fann omkring 15 personer på det numret i göteborg och några var tjejer, han drog slutsatsen att killen var från somalia (fråga mig inte hur..). Det var det hela.

Dessutom så hade killen som plockade inte inte svenskt id utan LMA-kort (den id-handling som asylsökande får).
Vilket innebär att han inte finns med på Ratsit!
Polispatrullen fick frågan om vilken nationalitet killen skulle kunna ha & på det svarade dom att han skulle kunna vara somalier.
Detta var inget dom verifierade över radion. Killen hade dessutom en mössa på sig med texten "Italia". Det var det enda som gick ut på radion.
Citera
2010-01-03, 19:15
Medlem
antonivanssons avatar
Kan de ha spårat mobilen till honom? Så de tror han haft kontakt med GM men vet inte vem GM är? Och han själv säger bara att han hittade mobilen ute?
Det måste vara något som de spårat till honom, alternativt att han setts på platsen.
Citera
2010-01-03, 19:15
Medlem
Citat:

Hur kom du fram till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in