Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Väldigt intressanta spekulationer! Jag nämnde tidigare precis som du att GM kan ha kommit från sidan, den sista eller näst sista parkeringen tror jag mycket på! Men då är frågan vad GM gjorde där? Det kan inte vara normalt eller vanligt att brutalt misshandla någon så nära intill sin bostad? Har därför väldigt svårt att tro att GM bodde alldeles i närheten.. men definitivt en nära koppling till platsen.
Vi vet ännu inte om flaskan var mordvapnet, om vi antar det: då kan vi direkt påstå att mordet var oplanerat, en impulshandling. Men vad gör man med en så stor Pommac-flaska ute vid den tiden? Var den tom? eller fanns man spår? Skulle tro att GM har varit någonstans (antingen med bil eller gående) och är på väg hem med den i princip tomma (?) Pommac-flaskan och får syn på flickan.
Nog borde någon kunna koppla Pommac-flaskan till en viss person, speciellt med tanke på plats - tidpunkt - mord.
Sen vet vi ju inte om det var en eller flera GM, men det mesta hittills pekar på en. Väldigt mystiskt fall.
En annan intressant fråga är varför han släpar offret till skogsdungen? Imo avslöjar det att han bor i närheten och ville gömma kroppen så gott det går. En person som ska iväg med bil hade nog inte brytt sig om det och försökt vinna tid. Vi kan konstatera att GM var rätt iskall, tar tid på sig att dölja kroppen medan han vet att Nancy precis innan pratat med någon i tel. som kan vara i närheten.
Är det någon som vet om det öht förekom alkohol på festen Nancy var på? Det är ju inte helt ovanligt att festa utan att dricka alkohol inom en del grupper. Ang Pommacflaskan kan hon ju isf ha haft den med sig från festen. Kanske som försvar, eller så kanske hon köpt den och den fortfarande var oöppnad så hon ville ta med sig den hem.
Jag tänkte på detta inlägg dessutom ;
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=721
ang att hon skulle ha bett om mer läsk. Annars (och ja..jag dömer efter mig själv

) skulle väl de flesta ha bett om mer öl/champagne/vin och inte just läsk.
Det hade varit intressant att veta om hon var berusad/hade druckit.