2010-01-03, 10:24
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Exakt vad är det jag "övertolkar"?

"En bil parkerad? Var det inte fullt av bilar?"

Vad menar du med detta:
Att det var fler bilar parkerade? ja, så klart.
Att det var fler bilar parkerade som ägs av dömda våldsverkare? kanske?

Förstår bara inte vad det är som är så konstigt med expressens artikel i detta avseende. Det är naturlig svenska att skriva så som EXP gjort. Vad är det som gör dig så förvånad?

Mvh
Citera
2010-01-03, 10:28
Medlem
antonivanssons avatar
'''''
Oj vad glad jag är att jag lämnade det här sjunkande skeppet igår! Sedan dess har denna tråd fyllts av ännu mer ingenting och medan jag ägnat mig åt annat har ni slösat er tid på att diskutera, inte bara alla dessa oväsentligheter, utan det värsta är att ni även diskuterar och undrar över saker som redan fastställts! Totalt meningslöst. Läs sammanfattningen och de artiklar som finns innan ni skriver! Ni går i en evig ringdans och kommer ingenstans, om inte bara längre och längre från målet. Så fort någon sagt något felaktigt blir det en sanning och sen är ni helt fel ute efter bara några poster. Det blir bara värre och värre. Saker som när hon gick, var hon gick, med vem, vem hon ringde, vad polisen sagt, att de letar foton (gammal nyhet), osv.. Slösa inte tid på att ta reda på saker som redan finns information om. Otroligt frustrerande och meningslöst!
'''''

Det jag däremot är intresserad av att prata om är vem som är GM
Jag presenterade min teori redan i början av tråden och det är kul att nu fler kommit till insikt om att detta är den mest troliga teorin, synd bara att ni inte kom på det redan då... Det är däremot bra att det framkommit uppgifterna om återvinningsstationen. Jag är övertygad om att flaskan plockats upp och nu blir det bara mer klart varifrån den plockades upp.
Detta är platsen att fokusera på, för omkring detta område startade förföljelsen och samtalet tog vid.

Vid denna plats stod Volvon som bärgades och här ligger också huset där mannen med våldsamt förflutet bor och som tagits till förhör. Att han släpptes tyder antingen på brist på bevis eller på att han är oskyldig, det vet vi inget om än..
Jag kollade adressen och första längan torde vara Bergsgårdsgärdet 1-7, ev. fler nummer.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...5rdsg%e4rdet+1
Klicka på gatubild så kan ni även gå omkring i området.

Vid denna plats (precis vid återvinningsstationen) greps i december också tre rånare, är det någon som vet om de sitter inne eller är på fri fot? De har en historia av att kunna hoppa på kvinnor. http://www.expressen.se/nyheter/1.18...vag-i-goteborg

På denna adress (1an) träffades också en rånarliga och delade upp pengar http://www.notisum.se/rnp/domar/hd/HD999025.htm

I 2008 inträffade en händelse på andra sidan stan som involverade en volvo:
http://frianyheter.wordpress.com/200...-valdtaktsman/

Det var allt jag kunnat få fram för nu. Vänligen försök också fokusera på vem som är GM och ägna inte mer tid till oväsentligheter och att spekulera i saker som ni i stället lätt kan kontrollera fakta på. Kom igen nu....
Senast redigerad av antonivansson 2010-01-03 kl. 11:15.
Citera
2010-01-03, 10:30
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
"En bil parkerad? Var det inte fullt av bilar?"

Vad menar du med detta:
Att det var fler bilar parkerade? ja, så klart.
Att det var fler bilar parkerade som ägs av dömda våldsverkare? kanske?

Förstår bara inte vad det är som är så konstigt med expressens artikel i detta avseende. Det är naturlig svenska att skriva så som EXP gjort. Vad är det som gör dig så förvånad?

Mvh

Det är rätt viktigt hur många bilar som stod parkerade och var de var parkerade. Som det är uttryckt låter det som om bilens placering var av intresse i sig självt och att det inte bara var dess ägare som bidrog till intresset för bilen, men det är säkert bara en dåligt skriven artikel.

I alla fall - om det skulle ha varit få bilar på parkeringen, något som jag antog att det inte var, skulle det minska chansen för en random Eklund-idiot eftersom personen då skulle sticka ut med sin bil...
Citera
2010-01-03, 10:34
Medlem
AgonyBoys avatar
Finns det möjlighet/att nån orkar kolla alla Nancys vänner på Facebook och sen se vilka som inte valt att bli medlemmar på hennes intressegrupp - http://www.facebook.com/group.php?v=...d=224079012004
För en GM skulle väl inte bli det? Är ni med?
Ganska långsökt och spekulativt men ändå.

Nån som orkar glo igenom hennes vänner och sen matcha det med de typ 7500 medlemmarna?
Citera
2010-01-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Miguel verkar vara väldigt mycket vid liv, dock verkar det som hans kusin dött förra veckan.. kan det vara han som var med vid olyckan?
Sorry, kan ha fått fel uppgifter. Men en Miguel omkom vid kraschen. Sorry om det är fel person som jag fått info om.
Men ändå är det fortfarande en olustig slump att alla tre verkar ha känt varandra.
Citera
2010-01-03, 10:37
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy
Finns det möjlighet/att nån orkar kolla alla Nancys vänner på Facebook och sen se vilka som inte valt att bli medlemmar på hennes intressegrupp - http://www.facebook.com/group.php?v=...d=224079012004
För en GM skulle väl inte bli det? Är ni med?
Ganska långsökt och spekulativt men ändå.

Nån som orkar glo igenom hennes vänner och sen matcha det med de typ 7500 medlemmarna?

Det är väl just det han skulle?
Det sista han vill nu så här efteråt skulle väl vara att "sticka ut" ??
Dessutom skulle en sån kontroll bara ge en massa falska napp, eftersom de skulle innefatta alla sådana som är bortresta, upptagna eller förhindrade från att använda internet av andra orsaker....

--
Citera
2010-01-03, 10:40
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
'''''
Oj vad glad jag är att jag lämnade det här sjunkande skeppet igår! Sedan dess har denna tråd fyllts av ännu mer ingenting och medan jag ägnat mig åt annat har ni slösat er tid på att diskutera, inte bara alla dessa oväsentligheter, utan det värsta är att ni även diskuterar och undrar över saker som redan fastställts! Totalt meningslöst. Läs sammanfattningen och de artiklar som finns innan ni skriver! Ni går i en evig ringdans och kommer ingenstans, om inte bara längre och längre från målet. Så fort någon sagt något felaktigt blir det en sanning och sen är ni helt fel ute efter bara några poster. Det blir bara värre och värre. Saker som när hon gick, var hon gick, med vem, vem hon ringde, vad polisen sagt, att de letar foton (gammal nyhet), osv.. Slösa inte tid på att ta reda på saker som redan finns information om. Otroligt frustrerande och meningslöst!
'''''

Det jag däremot är intresserad av att prata om är vem som är GM
Jag presenterade min teori redan i början av tråden och det är kul att nu fler kommit till insikt om att detta är den mest troliga teorin, synd bara att ni inte kom på det redan då... Det är däremot bra att det framkommit uppgifterna om återvinningsstationen. Jag är övertygad om att flaskan plockats upp och nu blir det bara mer klart varifrån den plockades upp.
Detta är platsen att fokusera på, för omkring detta område startade förföljelsen och samtalet tog vid.

Vid denna plats stod Volvon som bärgades och här ligger också huset där mannen med våldsamt förflutet bor och som tagits till förhör. Att han släpptes tyder antingen på brist på bevis eller på att han är oskyldig, det vet vi inget om än..
Jag kollade adressen och första längan torde vara Bergsgårdsgärdet 1-7, ev. fler nummer.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...5rdsg%e4rdet+1
Klicka på gatubild så kan ni även gå omkring i området.

Vid denna plats (precis vid återvinningsstationen) greps i december också tre rånare, är det någon som vet om de sitter inne eller är på fri fot? De har en historia av att kunna hoppa på kvinnor. http://www.expressen.se/nyheter/1.18...vag-i-goteborg

På denna adress (1an) träffades också en rånarliga och delade upp pengar, detta var dock väldigt länge sedan och troligen inte intressant, men ändå..

I 2008 inträffade en händelse på andra sidan stan som involverade en volvo:
http://frianyheter.wordpress.com/200...-valdtaktsman/

Det var allt jag kunnat få fram för nu. Vänligen försök också fokusera på vem som är GM och ägna inte mer tid till oväsentligheter och att spekulera i saker som ni i stället lätt kan kontrollera fakta på. Kom igen nu....

Oj, är du intresserad av vem som är GM - tänk, det är ingen annan här....en del tycker att vrida och vända på fakta är av intresse för att komma till botten av saker, andra kan ju ägna sig att vara självgoda. Sen kan du ju testa att sätta Ben-trollet på ignore om du vill minska tråden. Han står för 25% av innehållet och 80% av idiotierna.

Det var dock en intressant artikel du fiskat upp om våldtäktsmannen med Volvon. Tror inte att det är samma kille som den som bor i huset nära parkeringen, men kanske har en intressant observation av en ljusfärgad Volvo gjorts i området.
Citera
2010-01-03, 10:41
Medlem
AgonyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det är väl just det han skulle?
Det sista han vill nu så här efteråt skulle väl vara att "sticka ut" ??
Dessutom skulle en sån kontroll bara ge en massa falska napp, eftersom de skulle innefatta alla sådana som är bortresta, upptagna eller förhindrade från att använda internet av andra orsaker....

--

Jo, jag vet, bara en liten tanke. Att GM inte skulle orka engagera sig i sorgeprocessen efteråt och sånt men det kanske inte var så vattentätt som jag först tänkte.
Citera
2010-01-03, 10:45
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Oj, är du intresserad av vem som är GM - tänk, det är ingen annan här....en del tycker att vrida och vända på fakta är av intresse för att komma till botten av saker, andra kan ju ägna sig att vara självgoda. Sen kan du ju testa att sätta Ben-trollet på ignore om du vill minska tråden. Han står för 25% av innehållet och 80% av idiotierna.

Det var dock en intressant artikel du fiskat upp om våldtäktsmannen med Volvon. Tror inte att det är samma kille som den som bor i huset nära parkeringen, men kanske har en intressant observation av en ljusfärgad Volvo gjorts i området.

Den där sista, om våldtäktsförsöket i den gamla vita volvo combin är ju från mitten av 2008... skulle ju vara lite osannolikt att samma person fortfarande kör omkring i denna flera år senare...
Citera
2010-01-03, 10:47
Moderator
Pentyls avatar
En gripen i Hjällbomordet
Igår hämtades en person till förhör och efter förhöret blev personen anhållen för skyddande av brottsling av kammaråklagare Ulrika Åberg.

Mer information följer.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-hjallbomordet
Citera
2010-01-03, 10:49
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
En gripen i Hjällbomordet
Igår hämtades en person till förhör och efter förhöret blev personen anhållen för skyddande av brottsling av kammaråklagare Ulrika Åberg.

Mer information följer.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-hjallbomordet
Spännande.
Är det en person som innehar boendet där en misstänkt GM tagit skydd som nu gripits?
Citera
2010-01-03, 10:50
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Den där sista, om våldtäktsförsöket i den gamla vita volvo combin är ju från mitten av 2008... skulle ju vara lite osannolikt att samma person fortfarande kör omkring i denna flera år senare...

En våldtäktsman som använder samma bil med 1.5 års mellanrum? Mindre osannolikt än det mesta som föreslagits i tråden kan jag ju säga. Men det är en spekulation, varken mer eller mindre...det ska dock sägas att den Volvo som bogserades bort var en ljusfärgad combi. Tycker det var bra fiskat av anton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in