Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
Jag håller med dig att utan ditt "tjat" om våldtäkt hade du passat in mer som GM. Men du kanske skulle ta dig en funderar över hur lättprovocerad du faktiskt är.
Varför du nu kommer med "OnT" efter det här vet jag inte. Kan dock säga att det finns en lista på saker man gör innan man frågar "vem är du och vad vill du" när man befinner sig i livsfara. Jag står fast vid att det är provocerande frågor, därför att det är dumma frågor som förutsätter att den som blir utsatt för frågorna är, ja just det, dum.
Det är därför jag är intresserad av att få fram vad som egentligen hände innan hon blev mördad. Jag ser det alltså som troligt att hon varit bitchig och dissat någon på festen, som sedan smög sig på henne.
Men jag bygger inte det enbart på hennes kaxande med GM, utan även på följande faktor. Min fråga är vem som ger sig ut i ödemarken och sitter och lurkar i buskarna en hel natt på vinst och förlust. Det verkar inte som ett smart drag om man är ute efter att mörda, våldta eller grovt misshandla någon, att sätta sig någonstans där det antingen passerar för många eller för få människor. Vad var det för väg hon tog, och utifrån det, hur rimligt är det att någon bara plockat henne som ett random offer?
Jag tror att någon var ute efter
henne, att någon förföljde just henne. Jag tror att det var någon tämligen jämnårig person, dvs. någon som visste vem hon var.
Hennes till synes märkliga frågor var därmed ett sätt att freda sig själv. Hennes strategi när hon började fråga, istället för att bara omgående springa, var att på så vis pacificera GM, och låtsas att denne var helt främmande för henne och att hon inte hade någon aaaning om vad som kunde föranleda att han förföljde henne. Förmodligen någon som stalkat henne i skolan, osv., någon halvmobbad skolmassaker-kille som tagit illa upp när hans stirrande inte blivit besvarat med den vänlighet han hade önskat.
Citat:
OnT: hur kan tidningarna komma med så olika uppgifter hela tiden. Tänker främst på när de hade olika uppgifter om hon gick själv från festen eller inte.