2009-12-31, 21:14
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Din första teori är sannolik: GM skulle mycket väl kunnat ha parkerat sin bil i parkeringsgaraget alt. utomhusparkeringen, på väg hem och då fått syn på BO. Då bör GM själv bo på Bergsgårdsgärdet eller möjligtvis i närheten av Hjällbo centrum (t.ex. på Skolspåret).
Det är mindre sannolikt att GM anlänt med spårvagn för att sedan på cykel ta sig vidare hem, i alla fall om personen bor i anslutning till Hjällbo. Bor man i Hjällbo är det relativt nära att gå till sitt hem från spårvagnen oavsett gata. Jag har dessutom svårt att tro att någon skulle vilja parkera sin cykel i Hjällbo utan tillsyn någon längre tid.

Okey..Du har säkert bättre lokalkännedom.
Var brukar cyklarna vara uppställda?

Vart kan man vara på väg om man passerat flickan bakifrån med cykel och anlänt med sista vagnen?
En del cyklister kan vara aggressiva och reta sej "självupptagna" gående med en mobil i örat som de cyklande måste väja för.
GM verkar vara en person med dålig impulskontroll och nåt kan ju utlöst hans irritation?

Är det nåt?
Citera
2009-12-31, 21:15
Medlem
Saturnfireflys avatar
Förresten.... inga kameror som fått händelsen på bild? Finns ju kameror runt om Hjällboskolan som förmodligen borde ha en ganska stor räckvidd.... annars så finns det ju kameror vid torget, Bostadsbolaget, osv. Om GM vandra omkring så borde de ha honom på bild nu. Om GM bor i Skolspåret eller något annat område så borde han definitivt fångats av någon kamera. Väninnan såg ju ingen när hon leta efter Nancy, så det finns en stor sannolikhet att han bor i den övre delen av Bergsgårdsgärdet, om han nu inte fångats på bild.
Citera
2009-12-31, 21:19
Medlem
Bengrots avatar
Jag är fullständigt övertygad om att det är en khatpåverkad Somalieneger som är skyldig. Tror inte ens att han har varit gömd utan han har bara glidit fram och tänkt våldta henne i tron att det är OK och när hon bjudit upp till motstånd så blev han förvirrad och slog ihjäl henne med en läskedrycksflaska.

Bli inte förvånad om jag säger: Vad var det jag sa - när allt det här är över.
Citera
2009-12-31, 21:25
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Okey..Du har säkert bättre lokalkännedom.
Var brukar cyklarna vara uppställda?

Vart kan man vara på väg om man passerat flickan bakifrån med cykel och anlänt med sista vagnen?
En del cyklister kan vara aggressiva och reta sej "självupptagna" gående med en mobil i örat som de cyklande måste väja för.
GM verkar vara en person med dålig impulskontroll och nåt kan ju utlöst hans irritation?

Är det nåt?
Det är osannolikt att någon som kommit med spårvagnen har en cykel parkerad i Hjällbo någonstans som han/hon tänkt fortsätta sin färd på.
Mig veterligen finns det ingen cykelparkering eller något allmänt cykelställ i Hjällbo. Risken att bli av med sin parkerade cykel i Hjällbo torde vara mycket stor, därför har jag svårt att se att någon skulle ha sin cykel parkerad helt öppet. De flesta förvarar nog sina cyklar i sitt förråd eller inne i sin lägenhet, möjligtvis i trappuppgången (trappuppgången dock ej så sannolikt).
Däremot kan ju en person ha kommit cyklande bakom BO (en person som dock ej kommit från spårvagnen) och blivit irriterad/intresserad/agiterad av en eller annan anledning.
Citera
2009-12-31, 21:27
Bannlyst
Även jag börjar övergå till...

...att detta skulle vara ett random överfall av någon eller några psykiskt störda berikare...

Detta då hennes, om dessa stämmer, utrop vid överfallet talar för detta. Berikare, varför då? Jo, vi befinner oss inom ett område där upp till 90% av habitatet bebos av invandrare, födda av invandrare, tredje "invasionens" invandrare osv.

Föga troligt att en ensam, eller flera okända svenskar skulle kunna "invadera" området utan att någon lagt märke till detta, eller hur! Etnicitet ganska självklar...

Berikarna är mer krigsskadade än vad vi är - kommer från MYCKET vanskligare socioekonomiska förhållanden och ergo: de för därmed oftast med sig fler problem, i form av social, etisk och moralisk anpassning osv. - inga konstigheter där, eller hur?!

Dessa blir sällan mottagna på ett korrekt sett heller... Dvs. satta i arbete, behöver lära sig språket, bosätta sig i icke-segregerade områden osv.

Med detta fastslaget så lutar jag fortfarande åt att detta har med en skev kvinnosyn att göra - jag tror inte denne/dessa psykopater skulle ge sig på en random man/kille! Tror fortfarande att detta har med ett misslyckat våldtäktsförsök att göra...

Kom ihåg att en våldtäkt absolut inte behöver ha att göra med att penetrering av penis i vaginan behöver ske... Det kan lika gärna vara så att gärningsmannen behöver känna makt och/eller kontroll över sitt offer - därmed är införandet av random föremål, i kvinnan, i vaginan och/eller någon annanstans av lika stor vikt för svinet, som ett genomfört "samlag"!

Kom ihåg att dessa djur inte tänker och/eller fungerar som "oss"! Och då menar jag inte etniskt sett, utan på våldtäktsmän i stort...!

Denne/de har dock inte klarat av att se allt blod som utgöts vid överfallet och/eller så blev de skrämda av väninnan och dennes pappa...!

De flydde alltså, som de fega svin de är och kommer troligtvis inte hamna hos den svenska "rättvisan" - de kommer falla offer för något "gängbråk" - hoppas kan man i alla fall, eller hur?! Ekonomiskt mest gynnsamt...

YNWA
Citera
2009-12-31, 21:36
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Då bör GM själv bo på Bergsgårdsgärdet eller möjligtvis i närheten av Hjällbo centrum (t.ex. på Skolspåret).
Vilket verkar vara ett rimligt antagande med bakgrund av vad som framkommit hittills. Och de boende på de gatorna återfinns på ratsit, bara att välja födelseår.
Citera
2009-12-31, 21:41
Medlem
Såvida inte GM e under 13 och/eller missbrukare så har han inte cyklat från platsen...
Citera
2009-12-31, 22:16
Medlem
danishgolds avatar
tror aldrig han kommer bli tagen, jo möjligtvis att dom har hans dna och om 10 år som kommer det bli lag att alla ska lämna in dna så polisen och samhället kan övervaka alla människor och då kommer han åka dit, men då är det väl ändå 10 år som gott så då blir det väldiga nåd och kanske bara tal om skadestånd
Citera
2009-12-31, 22:32
Medlem
Jävligt otrevlig historia. Och det är inte första gången det händer i Göteborgsområdet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5918749.ab

Kanske samma snubbe som löpt linan ut denna gång?
Citera
2009-12-31, 22:37
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ip
Jävligt otrevlig historia. Och det är inte första gången det händer i Göteborgsområdet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5918749.ab

Kanske samma snubbe som löpt linan ut denna gång?
Vem var den skyldiga i detta fallet, om det lösts ännu?
Citera
2009-12-31, 22:42
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vem var den skyldiga i detta fallet, om det lösts ännu?
De har inte fått fast honom, tycker fallen har många likheter.

Hon hade bara hunnit en liten bit på Egnahemsvägen då hon attackeras av en okänd man.

– Så får jag ett slag i huvet, tror jag, tror det är på sidan här, tror att jag ramlar och eventuellt kryper liten bit eller så ramlar jag rätt in i buskaget jag vet inte.
Citera
2009-12-31, 22:43
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
De har inte fått fast honom, tycker fallen har många likheter.

Hon hade bara hunnit en liten bit på Egnahemsvägen då hon attackeras av en okänd man.

– Så får jag ett slag i huvet, tror jag, tror det är på sidan här, tror att jag ramlar och eventuellt kryper liten bit eller så ramlar jag rätt in i buskaget jag vet inte.
"Lena har lyckats ge så pass många detaljer om mannen att man kunnat göra en fantombild."
Finns den bilden ute på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in