2010-10-19, 22:48
Medlem
CrimsonIdols avatar
Blir ju inte klok heller på Batistas och Laguertas lilla sidospår som inte verkar ha NÅT med NÅT att göra(än så länge).
Men många kommentarer om att hon ger det bästa "sugjobbet" får man iaf..
Till vilken nytta?

Nåt skumt där?
Nåt skumt med nannyn?
Nåt skumt med kvinnliga polisen som hjälper Debra?

Man hoppas att dom har nån övergripande tanke, så det inte blir som senaste säsongen av True Blood...dvs så att man i slutändan bara vill sparka på närmaste baby för att avreagera sig

//Crimson
Citera
2010-10-19, 23:56
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Blir ju inte klok heller på Batistas och Laguertas lilla sidospår som inte verkar ha NÅT med NÅT att göra(än så länge).
Men många kommentarer om att hon ger det bästa "sugjobbet" får man iaf..
Till vilken nytta?

Nåt skumt där?
Nåt skumt med nannyn?
Nåt skumt med kvinnliga polisen som hjälper Debra?

Man hoppas att dom har nån övergripande tanke, så det inte blir som senaste säsongen av True Blood...dvs så att man i slutändan bara vill sparka på närmaste baby för att avreagera sig

//Crimson
Lumen kommer under Dexters faderliga hand att bli en mindre inkompetent version av Valerie Solanas, och de kommer att bygga ett blodigt samarbete fyllt av hållhakar. Innebandy-Quinns utredning av Dexter kommer att sätta Dexter i skiten på allvar, och Dexter kommer eventuellt att bli häktad. Ingen inser att Dexter har en sidekick, och när han har alibi så kommer Lumen att rädda honom ur skiten genom att begå ett eller flera mord med Dexters signatur.
För att den tråden ska hålla så måste ungjäveln ur vägen för Dexter, och därför behövs Sonya. För att det ska bli trovärdigt så måste hon och Dexters relation bli lite speciell, och den byggs upp nu på ett sätt som får henne att verka lite skum.
För att höja seriens runkabilitet efter Julie Benz bortfall så kommer en het lesbisk intrig mellan Debra och Cira att blossa upp, och för att amerikanska hemmafruar med för mycket fritid inte ska skriva för mycket arga brev till Showtime så kompenseras all kommande homoerotik med en moraliskt uppbygglig och skittråkig tråd med Batista och Laguerta.

Gissar jag.
Citera
2010-10-20, 00:11
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Lumen kommer under Dexters faderliga hand att bli en mindre inkompetent version av Valerie Solanas, och de kommer att bygga ett blodigt samarbete fyllt av hållhakar. Innebandy-Quinns utredning av Dexter kommer att sätta Dexter i skiten på allvar, och Dexter kommer eventuellt att bli häktad. Ingen inser att Dexter har en sidekick, och när han har alibi så kommer Lumen att rädda honom ur skiten genom att begå ett eller flera mord med Dexters signatur.
För att den tråden ska hålla så måste ungjäveln ur vägen för Dexter, och därför behövs Sonya. För att det ska bli trovärdigt så måste hon och Dexters relation bli lite speciell, och den byggs upp nu på ett sätt som får henne att verka lite skum.
För att höja seriens runkabilitet efter Julie Benz bortfall så kommer en het lesbisk intrig mellan Debra och Cira att blossa upp, och för att amerikanska hemmafruar med för mycket fritid inte ska skriva för mycket arga brev till Showtime så kompenseras all kommande homoerotik med en moraliskt uppbygglig och skittråkig tråd med Batista och Laguerta.

Gissar jag.

Jag utesluter INGET
Ser även en stor fet djävla orgie, med alla inblandade, med blod och kroppsvätskor runt slutet av säsong 7?

Seriöst, så låter inte din gissning helt osannolik...Varför INTE, med lite tweakningar som tar hänsyn till manusförfattarnas annorlunda fantasi...
Varför INTE?

//Crimson
Citera
2010-10-20, 03:53
Medlem
Fargoths avatar
Någon mer som tror att Lumen manipulerar Dexter att ha ihjäl folk hon inte tycker om och som inte nödvändigtvis har gjort henne illa?
Citera
2010-10-20, 04:19
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Någon mer som tror att Lumen manipulerar Dexter att ha ihjäl folk hon inte tycker om och som inte nödvändigtvis har gjort henne illa?
Typ granngubben som körde över hennes hamster när hon var fjorton? Det tror jag då verkligen inte, men det skulle vara en skön twist ifall så vore, och Dexter sedan nackade henne efter att under något avsnitts grubblande ha konstaterat att Lumen är fair-game eftersom hon proxy-seriemördat förhållandevis oskyldigt folk.

EDIT: Dude! Sug ordentligt på den ovanligt krångliga sista meningen
Citera
2010-10-20, 04:23
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth

Nej, nej, nej...Svär inte i kyrkan...
Detta bryter mot "koden"

//Crimson
Citera
2010-10-20, 04:54
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Typ granngubben som körde över hennes hamster när hon var fjorton? Det tror jag då verkligen inte, men det skulle vara en skön twist ifall så vore, och Dexter sedan nackade henne efter att under något avsnitts grubblande ha konstaterat att Lumen är fair-game eftersom hon proxy-seriemördat förhållandevis oskyldigt folk.

EDIT: Dude! Sug ordentligt på den ovanligt krångliga sista meningen

Nej DUDE(? ), du bara ritualmördar horor och hyllar din egen förträfflighet då, och sånt vill vi inte veta av!

//Crimson
Citera
2010-10-20, 05:24
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Nej DUDE(? ), du bara ritualmördar horor och hyllar din egen förträfflighet då, och sånt vill vi inte veta av!

//Crimson
Nja... Oddsen ser faktiskt bättre ut för att jag ska hylla min egen förträfflighet ifall det visar sig att jag har rätt, än ifall Fargoths gissning stämmer. Jag förutsätter att motsatt förhållande gäller för Fargoth.
Och oavsett vem som har rätt så är det ju alltid läge för ett ritualmord eller två
Citera
2010-10-20, 05:44
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Nja... Oddsen ser faktiskt bättre ut för att jag ska hylla min egen förträfflighet ifall det visar sig att jag har rätt, än ifall Fargoths gissning stämmer. Jag förutsätter att motsatt förhållande gäller för Fargoth.
Och oavsett vem som har rätt så är det ju alltid läge för ett ritualmord eller två

Var inte så förbannat logisk i frågan!...Mina egna ritualmord utfördes i affekt..
Efter att kollat på detta klipp!(observera min avatar och "nick")
http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro

Jag kunde tyvärr inte hejda mig, jag ville bara DÖDA!

//Crimson
Citera
2010-10-20, 06:45
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Jag kunde tyvärr inte hejda mig, jag ville bara DÖDA!
Nå... Herr Öholm var ju bl.a. åtalad för otukt med barn och lite sådan skit som riktigt kristna ofta ägnar sig åt. Jag tror nog att många - kanske de flesta - lätt skulle DAMP:a loss med kniven på en sådan jävel om tajmingen vore rätt
Citera
2010-10-20, 07:25
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Nå... Herr Öholm var ju bl.a. åtalad för otukt med barn och lite sådan skit som riktigt kristna ofta ägnar sig åt. Jag tror nog att många - kanske de flesta - lätt skulle DAMP:a loss med kniven på en sådan jävel om tajmingen vore rätt

Där ser man, Siewert känns fan lite skum...som så många andra som går runt och dömer och pekar finger åt andra i Jesus namn
Jag var nio år när WAAASP exploderade..tyckte det var skitcoolt(vem kan klandra mig?)...
Hahaha, dom åt rått kött...yber,yber,yber-coolt
Än så länge har jag bara ritualmördat 4 st horor i Satans namn.
Så nån skada har jag INTE tagit.
Anders Tegner från OK är fortfarande min enda idol jag nånsin haft.
Lite "mancrush" på Blackie oxo...

//Crimson
Citera
2010-10-20, 14:26
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Nej, nej, nej...Svär inte i kyrkan...
Detta bryter mot "koden"

//Crimson

Givetvis hade Dexter inte visst om att han mördade oskyldiga, varav jag skrev att hon manipulerade honom. Med tanke på twisterna i föregående säsonger så är det inte en omöjlighet. Någon måste alltid vara Dexters nemesis och med tanke på vad vi har sett hittills är Lumen den enda kandidaten (om man inte räknar med Quinn såklart, men det tvivlar jag på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in