2009-12-31, 03:19
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Hoppa fram 16-20 år istället och en ny seriemördare dyker upp, han är mycket duktig men tillslut lyckas dexter hitta honom. Det är hans son, cliffhanger slut och vänta tills säsong 6 som handlar om hans moraliska dilemma om att han måste döda sin egen son ^^

låter bra fast kanske blir lite jobbigt att behöva få han som spelar dexter att se 20 år äldre ut :/
Citera
2009-12-31, 09:32
Medlem
r2d2r2d2s avatar
Dröm

Jag tycker känslan i filmandet var lite "dreamy" när Dexter hittade Rita död. Kanske för att illustrera att han var i chock men det skulle inte förvåna mig om han vaknar med ett ryck ur sin dröm och Rita står i köket med nybakade scones

Kom ihåg var ni läste det!
Citera
2009-12-31, 15:36
Medlem
Såg klart sista avsnittet igår och blev smått chockad fastän man hört om Ritas död p.g.a. kompisar som inte kan hålla tyst och diverse forum. Det kändes lite framstressat med så mycket grejer som hände i ett enda avsnitt, men slutscenen var mycket stark ändå!

Hoppas som många andra skrivit att serien återgår till S01-stil, dvs lite mörkare stil. I S05 han nu inte har Rita som stöd och som håller honom mänsklig, vilket kan få honom att spåra ur. Jag undrar om Deb kommer komma på vem han är till slut?

Skulle ju varit synd om han blivit alltför mänsklig och lagt mördandet på hyllan, han är ju en psykopat trots allt. Att han till slut skulle åka fast och hamna i stolen skulle ju såklart vara mycket synd, men även ett mäktigt slut.
Senast redigerad av LineDancingMonk 2009-12-31 kl. 15:38.
Citera
2010-01-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineDancingMonk
Skulle ju varit synd om han blivit alltför mänsklig och lagt mördandet på hyllan, han är ju en psykopat trots allt. Att han till slut skulle åka fast och hamna i stolen skulle ju såklart vara mycket synd, men även ett mäktigt slut.

Tror det är sannolikt att Ritas död efter Dexters slutmonolog, då han i princip meddelar att mördandet för hans del kommer ta slut, fullständigt vänder på steken. Från att förhoppningsvis sluta, övergår det till en blodtörst utan dess like. Den blodtörsten kommer innebära slutet för Dexter.
Citera
2010-01-02, 19:17
Bannlyst
Brukar inte dödsfall i sådana här tv-serier (okej, Dexter är unikt men ändå lite åt action/thriller/drama-hållet, åtminstone enligt dvd-hyllan på Åhléns ) resultera i att skaparna hoppar fram lite i tiden. Oftast bara nåt år eller så för att undvika allt känslomässigt dravel med sorg och skit.
En mörkare serie med förstörda ungar, och en på nåt sätt drabbad Dexter (gillar idén med att han ballar ur) är ju då oundvikligt.
Bådar gott bådar gott...
Citera
2010-01-02, 22:28
Medlem
Hyllningar till TS. Hoppas att den här tråden kan bli en fristad från allt tjafs från efterblivet folk som går in i Dextertråden innan de har sett avsnitten.
Citera
2010-01-02, 23:43
Medlem
KryddAs avatar
Han kmr att få ta hand om barnen själv vilket försvårar hans dödande.
Citera
2010-01-03, 01:00
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r2d2r2d2
Jag tycker känslan i filmandet var lite "dreamy" när Dexter hittade Rita död. Kanske för att illustrera att han var i chock men det skulle inte förvåna mig om han vaknar med ett ryck ur sin dröm och Rita står i köket med nybakade scones

Kom ihåg var ni läste det!

Det är bekräftat av flera olika källor att hon är död.

Dock håller jag med om att det kändes lite "dreamy". Ljuset på Harrison tyckte jag påminde om alla scener när Dexter pratar med Harry.
Citera
2010-01-03, 03:33
Medlem
crewmatess avatar
Jag har inte läst hela denna diskussionstråd men jag har läst en 15 sidor lång på ett amerikansk forum och det mesta handlar om Rita, så jag kommer snöa in mig på om hennes död var dröm eller verklighet.

Vad som talar För att det var en dröm:

Trinity brukar aldrig lämna blod efter sig när han badkarsmördar (han använder t.o.m. en handduk för att inte något blod ska åka ner på golvet, se S04E01), nu lämnade han hela golvet fullt med blod.

Hur kunde Trinity veta att Dexter blev lämnad i en blodhög när han var barn?

Hur kommer det sig att Harrison inte började skrika förens efter att Dexter hade ringt Rits mobil? Jag utesluter att han blev drogad och vaknade upp precis när Dex kom hem med andledning till att han inte hade blod någon annanstans än på rumpan (och jag tror inte att han somnade sittandes)

Varför får Dexter sms'et om Ritas röstmeddelande först när han kommit in i huset och börjat packa? Han har haft mobilen påslagen hela tiden så det är inte därför han får sms'et sent. Man ser direkt efter att meddelandet spelas upp att han har full mottagning så det kan inte vara för att han saknade mottagning.

Vad som talar Emot att det är en dröm:

Skådespelarnas uttalanden efter finalen.

Det är inte samma ljus, samma dimma som när Dex drömmer.

Trinitys sista ord, där han förklarade att allt är över, inte bara för han själv utan också för Dexter.

Jag har missat en del detaljer men det här inlägget gjordes nattetid så förlåt mig. Spännande säsong btw! MVH

Edit: Jag måste lägga till att jag inte tror att det var en dröm och jag vet att det är bekräftat från flera håll men man behöver inte stänga alla dörrar för det
Senast redigerad av crewmates 2010-01-03 kl. 03:36.
Citera
2010-01-03, 20:16
Medlem
moviemovies avatar
Ganska kul att folk verkar tycka att döda Rita var en dålig idé och verkligen försöker komma på orsaker till att ta tillbaka henne/att det var en dröm.

Detta är inte riktat till förgående post. Utan till alla som tjatade i om att man borde göra sig av med Rita eller Deb för att de börjar bli så jobbiga. Sen när det väl händer vill alla ha tillbaka henne.

All mystik kring slutscenen tyder nog på att manusförfattarna vill ha en slags livlina till att det var en dröm och att man kan ta tillbaka Rita. Så brukar det vara.
Citera
2010-01-03, 21:22
Medlem
Vet inte om någon annan har varit inne på det, men i början av episod elva, när Trinity möter Dexter på stationen så går Batista förbi och sneglar lite på Trinity. Tror att det är något man kan spinna vidare på i säsong fem. Batista får veta hur Trinity ser ut och genast minns den där mannen som stod framför Dexter för att sedan bli lite misstänksam.
Citera
2010-01-03, 21:45
Medlem
SMD FBs avatar
När inte Rita är med Dexter så kommer Dexter knulla Trinitys dotter istället. Var rätt uppenbart att Dexter gillade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in