2016-04-05, 18:23
  #301
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
....men det finns också gott om studier som pekar på att män tar känslomässiga beslut fast dom tror sig tycka ta rationella/logiska beslut

men du har helt rätt att de allra flesta beslut förmodligen är en kompromiss. Om folk bara tog logiska Eller känslomässiga beslut vore det nog slutet för mänskligheten.....fast på olika sätt.
Skulle vara intressant att få länk till denna studie!
Citera
2016-04-05, 18:31
  #302
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Skulle vara intressant att få länk till denna studie!

Den jag läst mest ifrån i frågan är Dan Ariely. Jag skrev dock fel innan, jag menade människor, inte män. Men jag har dock läst kortare artiklar som rörde specifikt män i maktpositioner inom bankväsendet.
Citera
2016-04-05, 18:39
  #303
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ja, det luktar onekligen "idiot" genom skärmen just nu

Om du fortsätter producera inlägg där du nedvärderar kvinnor så kommer jag iallafall placera dig i samma hög som kvinnoföraktande muslimer, nazister och annat slödder.


En till som är beredd att slänga sin meningsmotståndare i högen "slödder" . Varfär kan det då inte vara som så att naturen skapat oss för olika roller? Männen för den teknologiska logiken, "maskineriet" . Och kvinnan för det ömmande, omhändertagande och det tröstande?

jag får en känsla av att du är väldigt osäker i din könsroll, alternativt svagbegåvad. I vilket fall luktar det lite östrogen härinne, är du måhända "feminist" , Mp are, eller rentav kvinna?
Citera
2016-04-05, 18:41
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Oh wait, ingen kan tänka mer logiskt och rationellt än en robot. Robotar påverkas varken av empati, fördomar, irrationella begär, känsloutbrott eller känslor överhuvud taget, i motsats till mänskligheten. Varför inte stryka rösträtten för ALLA människor och låta robotar styra och bestämma allting, eftersom människor i allmänhet inte är tillförlitliga i sitt resonerade?
Eller psykopater istället för robotar.. Det vi har nu.
Om det mest logiska är att släppa en atombomb och döda miljarder för överlevnad så gör dom det.
__________________
Senast redigerad av Hindue 2016-04-05 kl. 18:49.
Citera
2016-04-05, 18:46
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag har sagt i minst 10 år att sveriges förfall kommer vara pga testostereonbrist.

Inte bara att kvinnor, som bygger sina beslut på känslor och är mycket lättpåverkade av propaganda, styr sverige i väldigt hög grad, men också att svenska män har genom åren blivit feminiserade. De har därför svårt att fatta tuffa men livsnödvändiga beslut. Sverige är i stort sätt helt dränerat på testostereon.

Testostereon har och kommer alltid vara människans bästa livvakt. Både på stenåldern och idag. Det var testostereonet som skyddade stammen från björnar och inkräktare. Idag yttrar det sig i att bevara sin kultur, bestämdhet, mod, inte ta skit och att skydda sina egna. Vissa kallar det rationellt eller logiskt tänkande, jag kallar det biologi. Svenskar som folkgrupp saknar allt av det och kommer därför inte överleva.

You might fool the Swedes, but not the nature!

Testosteron i rätt mängder jag är extremt maskulin i ansiktet, tänker logiskt inte mycket känslor, samtidigt som jag bryr mig om människor så gör jag det inte.. Det beror på om jag vinner eller förlorar. Hade situationen uppstått att behöva döda råna osv så hade jag gjort det och bara tänk "meh what ever eran jävla idioter som inte gör likadant".
Citera
2016-04-05, 18:57
  #306
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Här diskuterar vi feminism och inte en massa anekdoter från någon gammal käring man känt. Om en lag tillåter att man våldtar sin partner så säger det något om samhällsordning. Fattar man inte det är det något riktigt fel i huvudet.


Men din dumme fan. Att något inte är reglerat i lag kan lika gärna betyda att ingen ansåg att det behövdes. Ni vänsteråsnor för fram en massa påståenden som ni inte kan belägga för fem öre. Påstår du och de andra vänstervridna undermänniskorna här i tråden att våldtäkter inom äktenskapet utgjorde ett samhällsproblem innan lagstiftning kom så har ni bevisbördan. Hur svårt är det att fatta?
Citera
2016-04-05, 19:02
  #307
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Men din dumme fan. Att något inte är reglerat i lag kan lika gärna betyda att ingen ansåg att det behövdes. Ni vänsteråsnor för fram en massa påståenden som ni inte kan belägga för fem öre. Påstår du och de andra vänstervridna undermänniskorna här i tråden att våldtäkter inom äktenskapet utgjorde ett samhällsproblem innan lagstiftning kom så har ni bevisbördan. Hur svårt är det att fatta?
Är du helt omedveten om stigmat att förklara att man blivit våldtagen.
Det är först nu de sista åren då man faktiskt litar på en kvinna som säger sig blivit våldtagen.
Att få det att gå i bevis är inte samma sak.
Citera
2016-04-05, 19:17
  #308
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vem har nämnt intelligens? Tack för att du bekräftar tesen i ts.

Öh...testat att läsa trådens rubrik?
Citera
2016-04-05, 19:33
  #309
Moderator
MrFishboys avatar
Sammanfogat ämnen.

/Moderator
Citera
2016-04-05, 19:57
  #310
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är du helt omedveten om stigmat att förklara att man blivit våldtagen.
Det är först nu de sista åren då man faktiskt litar på en kvinna som säger sig blivit våldtagen.
Att få det att gå i bevis är inte samma sak.


Det går alldeles utmärkt att hävda att det fortfarande är ett stort stigma förknippat med det vilket Brå:s ganska färska rapport om det stora mörkertalet bekräftar. Men detta ändrar inte på bevisbördan förstår du.
Citera
2016-04-05, 20:00
  #311
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det går alldeles utmärkt att hävda att det fortfarande är ett stort stigma förknippat med det vilket Brå:s ganska färska rapport om det stora mörkertalet bekräftar. Men detta ändrar inte på bevisbördan förstår du.
Kan du bli lite mer konkret?
Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2016-04-05, 20:29
  #312
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kan du bli lite mer konkret?
Jag förstår inte vad du menar.


Ja, utifrån nedanstående så blir det alltså svårt att hävda att det inte är stigma förknippat med att anmäla väldtäkt även idag.

"Brottsförebyggande rådet tror att det sker ca 36 000 våldtäkter varje år – av dessa anmäls bara 6000. Kampanjen #hundraomdagen vill få fler att berätta."

http://socialaktion.nu/stort-morkertal-for-valdtakter-hundraomdagen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in