Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Jag känner inte någon kvinna som blivit våldtagen, vad jag vet, alltså finns inte våldtäkt i Sverige idag.
"För mannen gällde att en allmän skötsamhet i livet gjorde honom mindre trolig som förövare. I våldtäktsmål där ord ofta stod mot ord räckte det alltså för män att vara kända som skötsamma för att frias i en rättegång - eller för att anmälan inte skulle leda till rättegång"
http://www.svd.se/gradvisa-framsteg-i-synen-pa-valdtakt
Tråkigt nog finns det fullt med kvinnor som blivit våldtagna, och det vittnar historien om att det alltid funnits. Men våldtäkter inom hemmet, när och var hittar du dessa? Eftersom ingen bevisligen kunde dömas så inställer sig frågan, var är alla anekdoter? För det är allt vi kan gå på. Var är dem? Och särskiljer sig dessa förövare från andra våldtäktsmän? Eller från befolkningen i stort?
Vad gäller artikeln så tycker jag att avslutningen sammanfattar väldigt bra vilken typ av syn artikelförfattaren har:
" När "svenska" män mördar sina hustrur har det aldrig med heder eller svenskhet att göra - detta förlägger vi bekvämt till Invandrarna och deras hedersmord. Kvinnoförtryck blir som bekant något som talibaner, inte svenska män, utövar. Och våldtäkt blir något som invandrare, inte svenskar, sysslar med. Om vi skall tro våra tidningar. Statistiken förtäljer en annan historia."
Det är inte tidningarna som hävdar detta. Tidningarna och andra proffstyckare hävdar tvärtom motsatsen vilket är varför ett av de vanligaste påståendena från
mediapersonligheter i
media om
medias rapportering av våldtäkter och annan invandrarbrottslighet är att den är snedvriden och utpekar invandrare som de gärningsmän de är. Vilket är helt absurt. Brottsstatistiken talar däremot klarspråk och motsäger artikelförfattarens tes. Och jag blir väldigt skeptisk till hur pass trovärdig en tolkning av historien är från en person som har en så ideologiskt färgad syn.