2016-04-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Tänk att galna muslimer och den arge vite mannen har så mycket gemensamt.

Jag är fortfarande rätt ny på forumet men nu märker jag att alla dårarna här börjar känna igen min doft.. :0

Jag kommer vara lite tråkig å inte gå igång på vartenda sinnesjukt påhopp som inte är intressant för diskussionen..
Citera
2016-04-05, 15:53
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det är inte särskilt intressant huruvida något är lagligt eller inte. Vad som är intressant är huruvida det förekommer, och jag har inte träffat en enda feminist som framför det gamla vanliga tugget som du för fram nu om att våldtäkt var tillåtet som kunnat peka på en enda släkting som varit drabbad. Jag har faktiskt inte ens läst om något som helst fall av våldtäkt inom hemmet överhuvudtaget där våldtäktsmannen inte varit antingen alkoholist, knarkare eller psykiskt störd.

Var är alla anekdoter? Alla bekännelser? All statistik? Var? Det finns inget konkret! Alltså är din "poäng" ingen poäng, utan förvillande skitsnack.

Här diskuterar vi feminism och inte en massa anekdoter från någon gammal käring man känt. Om en lag tillåter att man våldtar sin partner så säger det något om samhällsordning. Fattar man inte det är det något riktigt fel i huvudet.
Citera
2016-04-05, 15:55
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Jag är fortfarande rätt ny på forumet men nu märker jag att alla dårarna här börjar känna igen min doft.. :0

Jag kommer vara lite tråkig å inte gå igång på vartenda sinnesjukt påhopp som inte är intressant för diskussionen..

Ja, det luktar onekligen "idiot" genom skärmen just nu

Om du fortsätter producera inlägg där du nedvärderar kvinnor så kommer jag iallafall placera dig i samma hög som kvinnoföraktande muslimer, nazister och annat slödder.
Citera
2016-04-05, 16:00
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70

Aldrig sett dig innan, känner inte igen dig.
Men av det du skriver i tråden kan både du och jag konstatera att din kvinnosyn påminner en del om mäns från muslimska länder. Detta är inte ett sinnessjukt påhopp och inte det de andra har skrivit om dig heller.
Citera
2016-04-05, 16:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det är inte särskilt intressant huruvida något är lagligt eller inte. Vad som är intressant är huruvida det förekommer, och jag har inte träffat en enda feminist som framför det gamla vanliga tugget som du för fram nu om att våldtäkt var tillåtet som kunnat peka på en enda släkting som varit drabbad. Jag har faktiskt inte ens läst om något som helst fall av våldtäkt inom hemmet överhuvudtaget där våldtäktsmannen inte varit antingen alkoholist, knarkare eller psykiskt störd.

Var är alla anekdoter? Alla bekännelser? All statistik? Var? Det finns inget konkret! Alltså är din "poäng" ingen poäng, utan förvillande skitsnack.

Jag känner inte någon kvinna som blivit våldtagen, vad jag vet, alltså finns inte våldtäkt i Sverige idag.

"För mannen gällde att en allmän skötsamhet i livet gjorde honom mindre trolig som förövare. I våldtäktsmål där ord ofta stod mot ord räckte det alltså för män att vara kända som skötsamma för att frias i en rättegång - eller för att anmälan inte skulle leda till rättegång"
http://www.svd.se/gradvisa-framsteg-i-synen-pa-valdtakt
Citera
2016-04-05, 16:27
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Då borde alltså länder där män dominerar totalt och kvinnor inte har rösträtt styras optimalt, t.ex. Saudiarabien till alldeles nyligen eller Afghanistan. Är världens mest patriarkala länder även de mest logiskt styrda?
Nu antar jag att svaret blir att dessa män är inavlade och har låg IQ, (även om de borde vara rätt testosteronstinna), men är manlig dominans alltid en garanti för logiskt styre och om inte, i så fall varför? Vilka historiska exempel kan TS ge på logiskt styrda samhällen?

Så hade sannolikt varit fallet om inte islam varit inblandat, man ska väl heller inte glömma att medel-IQ.n är väsentligt lägre i dom här delarna av världen.

Kombinationen av låg IQ och islam är förödande oavsett vilket kön som styr skutan.

Dock är det ett faktum att vårt land och samtliga andra moderna västländer hade fungerat bättre om endast män fick rösta och ha beslutsfattande positioner, mångkultur, flumskola, feminism, genuspedagogik och annat trams hade inte existerat.
Citera
2016-04-05, 16:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Aldrig sett dig innan, känner inte igen dig.
Men av det du skriver i tråden kan både du och jag konstatera att din kvinnosyn påminner en del om mäns från muslimska länder. Detta är inte ett sinnessjukt påhopp och inte det de andra har skrivit om dig heller.
Jag har aldrig sett dig heller, men att öppna med du verkar sinnessjuk kan vara ett mindre smart drag. Här råder ännu ingen konsensus på vad som "är korrekt kvinnosyn", så du får nog ta och formulera lite exempel här så du inte åker ner på ändan av avbytarbänken.
Citera
2016-04-05, 16:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Så hade sannolikt varit fallet om inte islam varit inblandat, man ska väl heller inte glömma att medel-IQ.n är väsentligt lägre i dom här delarna av världen.

Kombinationen av låg IQ och islam är förödande oavsett vilket kön som styr skutan.

Dock är det ett faktum att vårt land och samtliga andra moderna västländer hade fungerat bättre om endast män fick rösta och ha beslutsfattande positioner, mångkultur, flumskola, feminism, genuspedagogik och annat trams hade inte existerat.

Bra för vem, dig? Fakta är att alla länder i västvärlden som rankas högt är sekulariserade med relativt stark feministisk påverkan.
Din tro att ett ns-styrt europa skulle vara än mer framgångsrikt baseras endast på din förhoppning, ej på bevis.
Citera
2016-04-05, 16:58
Medlem
I fall nu kvinnor verkligen (jag tvivlar) besitter mer empati, varför i hela friden använder de aldrig sin förmåga till annat än att vinna fördelar och jävulskap?
Citera
2016-04-05, 17:03
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag känner inte någon kvinna som blivit våldtagen, vad jag vet, alltså finns inte våldtäkt i Sverige idag.

"För mannen gällde att en allmän skötsamhet i livet gjorde honom mindre trolig som förövare. I våldtäktsmål där ord ofta stod mot ord räckte det alltså för män att vara kända som skötsamma för att frias i en rättegång - eller för att anmälan inte skulle leda till rättegång"
http://www.svd.se/gradvisa-framsteg-i-synen-pa-valdtakt

Tråkigt nog finns det fullt med kvinnor som blivit våldtagna, och det vittnar historien om att det alltid funnits. Men våldtäkter inom hemmet, när och var hittar du dessa? Eftersom ingen bevisligen kunde dömas så inställer sig frågan, var är alla anekdoter? För det är allt vi kan gå på. Var är dem? Och särskiljer sig dessa förövare från andra våldtäktsmän? Eller från befolkningen i stort?

Vad gäller artikeln så tycker jag att avslutningen sammanfattar väldigt bra vilken typ av syn artikelförfattaren har:

" När "svenska" män mördar sina hustrur har det aldrig med heder eller svenskhet att göra - detta förlägger vi bekvämt till Invandrarna och deras hedersmord. Kvinnoförtryck blir som bekant något som talibaner, inte svenska män, utövar. Och våldtäkt blir något som invandrare, inte svenskar, sysslar med. Om vi skall tro våra tidningar. Statistiken förtäljer en annan historia."

Det är inte tidningarna som hävdar detta. Tidningarna och andra proffstyckare hävdar tvärtom motsatsen vilket är varför ett av de vanligaste påståendena från mediapersonligheter i media om medias rapportering av våldtäkter och annan invandrarbrottslighet är att den är snedvriden och utpekar invandrare som de gärningsmän de är. Vilket är helt absurt. Brottsstatistiken talar däremot klarspråk och motsäger artikelförfattarens tes. Och jag blir väldigt skeptisk till hur pass trovärdig en tolkning av historien är från en person som har en så ideologiskt färgad syn.
Senast redigerad av KlausStein 2016-04-05 kl. 17:05.
Citera
2016-04-05, 17:26
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bra för vem, dig? Fakta är att alla länder i västvärlden som rankas högt är sekulariserade med relativt stark feministisk påverkan.
Din tro att ett ns-styrt europa skulle vara än mer framgångsrikt baseras endast på din förhoppning, ej på bevis.

Det skulle vara bra för alla, ta mångkulturen tex. Avvecklandet av den skulle vara positivt för vartenda person i Sverige, kvinna som man, gammal som ung.

Kvinnligt mjäk har dessutom gjort landet till en enda stor brottsplats där ingen längre känner sig trygg, läste för bara fem minuter sig om en barnvåldtäktsman som bara fick samhällstjänst som straff istället för fängelse och utvisning. Detta är resultatet av kvinnligt inflytande över samhället.

Sverige rankas högt TROTS feministisk påverkan, inte på grund av den.
Citera
2016-04-05, 18:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det skulle vara bra för alla, ta mångkulturen tex. Avvecklandet av den skulle vara positivt för vartenda person i Sverige, kvinna som man, gammal som ung.

Kvinnligt mjäk har dessutom gjort landet till en enda stor brottsplats där ingen längre känner sig trygg, läste för bara fem minuter sig om en barnvåldtäktsman som bara fick samhällstjänst som straff istället för fängelse och utvisning. Detta är resultatet av kvinnligt inflytande över samhället.

Sverige rankas högt TROTS feministisk påverkan, inte på grund av den.

Well, lets agree to disagree.
Me luv dem ladies and me wanna hug em an a kiss em an a make a sweet luv all a day long. Och jag vill att de ska rösta precis som de vill rösta och samma gäller dig, du har min tillåtelse att rösta. Ja, jag säger att du är ok även om du inte är mogen för det utan kräver vallning av en stark ledare.
Nu ska jag slänga in en tvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in