2016-04-05, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Är du dum i huvudet själv? Jag är utredd genom en mängd utredningar där IQ tester ingår, min syster också. Utöver det var jag alltid bland klassens duktigaste elever, den mest frånvarande också. Jag har sedan tidig ålder konstaterats som överbegåvad i förhållande mot andra barn/människor. Ett annat syskon också. Faktum är att de flesta i min släkt utmärker sig tidigt.

Jag är utredd av flertalet psykologer där mina resultat jämförts mot övrig popultions snitt, Einstein. Vi är konstaterade i våra begåvningar på olika vis. Utöver det så märks skillnad av sådant hyfsat snabbt.

Ditt sätt att skriva lämnar en del i övrigt att önska, och för en dumfitta som säger sig härstamma från en överintelligent och överempatisk släkt vet du löjeväckande lite om ödmjukhet. Att hävda sig på nätet måste vara ett lågvattenmärke även för lågintelligenta, och hur vanligt tror du själv det är att lyckade människor känner ett behov att skryta inför människor i allmänhet och anonyma främlingar i synnerhet? Gör oss alla en tjänst och håll käften stängd.

Alla vet att kvinnor som röstar är en bidragande orsak till det långtgående förfall som vilar över Sverige likt ett mörkt jävla moln.
Citera
2016-04-05, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Allmän rösträtt är, och har alltid varit, det största hotet mot demokratin.

Ja jag har märkt det efter 2 världskrig, kalla kriget, Vietnam, 22 krig i Mellanöstern. Krig i varenda hörn i världen. Män är som fredsduvor, fantastiskt logiska varelser.
Citera
2016-04-05, 07:45
Medlem
Ukiwazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Orkar inte läsa igenom länkarna men har konstaterat en mycket markant högre förmåga till empati. Gjorde nyss ett IQ test och tappade orken mot slutet och klickade bara rakt av på de sista frågorna och fick ändå 126 i IQ. Har låg uthållighet samt ork men som kvinna motsäger jag påståendet om att logik och empati är motpoler. Jag pallar aldrig oavsett vad, motstånd utan ger omedelbart upp. Om det inte är lätt, vill jag inte.

Jag t.ex avskyr att anstränga mig och tappar orken varpå jag aldrig kommer över 128 i tester. Det är ändock högre än snittet hos befolkningen. Morsan har 138, brorsan strax därunder, han är också mer utvecklad i empatin medan mamma har hög logisk förståelse inför känslor och situationer även om hon är sämre på ansiktsuttryck. (Något jag har haft mycket höga resultat på vid olika utvärderingar av psykologer) Andra syrran har omkring 116 i IQ och även där empatisk förmåga. De flesta i min släkt är överbegåvade och lika vanligt är vår högre nivå av empatisk kapacitet.

Man ska inte tro på allt man läser. IQ ärvs dessutom från mödernet främst vad det verkar som.

IQ-Test från hemmets journal.
Citera
2016-04-05, 08:03
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Orkar inte mer än att säga att du sysslar med det vi skeptiker kallar "cherry picking". Wikipediasidan är full av "kräver referenser". Sällan jag sett en så rödmarkerad sida på Wikipedia.

Nästa fel: Ja, det de såg var att deras empatiska förmåga varierade med hormoncykeln, men det har inget med logik att göra. Det ena utesluter inte det andra. Du läser studier som fan läser Bibeln.

Nästa är en länk till en blogg utan referenser till vetenskapliga studier. Ointressant dravel.

Sista är bara halva din slutsats rätt: Testosteron minskade deras förmåga att läsa ansiktsuttryck och därmed de sociala förmågorna. Har inget med logik att göra.

Du är ett praktexempel på dagens internetanvändare, som tror att du kan tolka studier och som saknar utbildning i vetenskaplig metodik.

Kunskap är faktiskt svårare än vad Google vill få dig att tro. Det kräver en rejäl bas att stå på för att kunna tolka och vara skeptisk.

Det är så här alternativmedicinare gör för att visa att kolloidalt silver, homeopati och annat skit skulle fungera.

Men behöver väl egentligen inte tillägga något i den här meningslösa trådstarten. Bra skrivet.
Citera
2016-04-05, 08:07
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
2/3 av kvinnor prioriterar känslor i sitt beslutsfattande och 1/3 av männen gör det. Med det menas att känslorna har veto "oavsett"(det beror på individ) vad logiken säger. Oftast är alla beslut som både män och kvinnor fattar en kompromiss mellan våra känslor och vårt resonerande.

Denna studie innehåller inte direkt något nytt rent konceptuellt men det blir ju betydligt mer konkret och lättsmält för gemene man när man kan peka på fysiska företeelser istället för "enbart" geniala analyser av Carl Jung m.m.

....men det finns också gott om studier som pekar på att män tar känslomässiga beslut fast dom tror sig tycka ta rationella/logiska beslut

men du har helt rätt att de allra flesta beslut förmodligen är en kompromiss. Om folk bara tog logiska Eller känslomässiga beslut vore det nog slutet för mänskligheten.....fast på olika sätt.
Citera
2016-04-05, 08:17
Bannlyst
Jag har åkt dit för ett ofredande då domaren och åklagaren (kvinnliga) inte förstod min plädering och att jag logiskt sett hade rätt även enligt sveriges lagbok men de har lagt in fri tolkning vilket är förödande med de föll på känsloargument och en manlig nämndeman vågade inte säga emot. På fritidshem var det svårt att passa in otydliga servil kommunikation det var en hönsgård som man inte i manliga sammanhang sticka ut och komma med ideer allt skulle hållas i gemenskap precis som i ett hönshus.
Om det kom in en tupp "man" i hönshuset/ på fritids var det ett helvete om man inte var en tillräckligt
bra tupp i deras ögon. Cornelis hönan Agda citat; Vi vill ha en tupp med sting den vi har han är ju ding skaffa oss en ny bemanning annars fixar vi äggstanning. I en grupp med kvinnor måste man vara hur för att överleva? Utseende som Måns Zelmerlöv längd som Lasse Berghagen Kuk som John Holmes??
Ska man vara ubermannlig förmodligen.. eller ska man försöka lyssna in och tala på kvinnors vis?
Senast redigerad av chimon 2016-04-05 kl. 09:02.
Citera
2016-04-05, 08:25
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Jag har åkt dit för ett ofredande då domaren och åklagaren inte förstod min plädering och att jag logiskt sett hade rätt med de föll på känsloargument och en manlig nämndeman vågade inte säga emot. På fritidshem var det samma sak det var en hönsgård som man fick man inte som i manliga sammanhang sticka ut och komma med ideer allt skulle hållas i gemenskap precis som i ett hönshus.
Om det kom in en tupp "man" i hönshuset/ på fritids var det ett helvete om man inte var en tillräckligt
bra tupp i deras ögon. Cornelis hönan Agda citat; Vi vill ha en tupp med sting den vi har han är ju ding skaffa oss en ny bemanning annars fixar vi äggstanning.

Kan ju rent teoretiskt vara så att du helt enkelt är en skitstövel utan att du inser det
Citera
2016-04-05, 08:28
Bannlyst
Känner mig autistisk när kvinnor talar om sina typiska saker och som jag tycker är ointressant flams.
Det kanske är att jag är mer manlig? Hoppas!
En konspirationsteori är att de stora matindustrierna är alierade med Soros mfl tillför kemiska ämnen som stör testosteronen hos männen så vi blir medgörliga. Folk som vill att vi inte ska bry oss om massinvandring. Något vi gick ut på slagfälten förr. Ett slags lågintensivt krig. Tänk om det är därför vi är som ett sovande folk enligt Reinfeldt att vi blir drogade via maten. Eller varför inte luften via chemical trails.
Senast redigerad av chimon 2016-04-05 kl. 08:35.
Citera
2016-04-05, 08:31
Medlem
knarknazists avatar
Ja, det vore bättre för samhället om rösträtten för kvinnor togs bort. Det vore även bättre för kvinnorna, de är ju först ut att drabbas när samhället blir skevt.
Citera
2016-04-05, 08:35
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Känner mig autistisk när kvinnor talar om sina typiska saker och som jag tycker är ointressant flams.
Det kanske är att jag är mer manlig? Hoppas!
En konspirationsteori är att de stora matindustrierna är alierade med Soros mfl tillför kemiska ämnen som stör testosteronen hos männen så vi blir medgörliga. Folk som vill att vi inte ska bry oss om massinvandring. Något vi gick ut på slagfälten förr. Ett slags lågintensivt krig. Tänk om det är därför vi är som ett sovande folk enligt Reinfeldt att vi blir drogade via maten. Eller varför inte luften via chemical trails.

haha det här vill jag rama in och sätta upp på väggen. Det visar så fint hur samhället inte längre prioriterar utbildning och kritiskt tänkande.
Citera
2016-04-05, 08:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelknullad
...

Kul att du gjorde denna tråden - vi har precis diskuterat i en annan tråd att kvinnor tänker mer emotionellt än män. Deras beteende verkar vara att undvika (emotionell) negativitet, medan män tittar på långsiktiga konsekvenser.

Tråd: (FB) Varför går kvinnor oemotsagda i 'riktiga livet'?
Citera
2016-04-05, 08:37
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarknazist
Ja, det vore bättre för samhället om rösträtten för kvinnor togs bort. Det vore även bättre för kvinnorna, de är ju först ut att drabbas när samhället blir skevt.

Det vore bättre om du gick ur skolan med godkänt betyg i historia. Kvinnor har saknat rösträtt och myndighet. Samhället var betydligt mer "skevt" då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in