2016-04-05, 20:55
  #313
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hindue
Testosteron i rätt mängder jag är extremt maskulin i ansiktet, tänker logiskt inte mycket känslor, samtidigt som jag bryr mig om människor så gör jag det inte.. Det beror på om jag vinner eller förlorar. Hade situationen uppstått att behöva döda råna osv så hade jag gjort det och bara tänk "meh what ever eran jävla idioter som inte gör likadant".

Jag pratar varken om för höga doser eller irrationellt handlande. Folk i civiliserade samhällen lär sig att kontrollera sitt temperament oavsett med låga eller optimala testonivåer. Det handlar om uppväxt och kultur. Folk med dålig impulskontroll finns i alla kulturer. De som inte klarar att kontrollera sig sitter som regel i fängelse.

Det finns mängder av riktiga karlakarlar i norden fullproppade med naturliga testonivåer som är snälla, högutbildade, civilicerade och kan beté sig, även de som de tar anabola steroider.

Ta en titt på isländska landsbygden tex. Där kan det dyka upp karlar du knappt trodde existerade, men de är alltid väldigt trevliga och snälla. De är släkt med vikingarna som erövrade Island i rakt nedstigande led, om än något uppblandade, men ändå fått leva i generationer av bra kost och utan strukturell feminism.

Så det är en myt att testostereon ensamt bidrar till kriminellt beteende. Om det missbrukas av fel personer ja, men inte pga normala nivåer. Vi vet med säkerhet att testostereonproduktionen minskat bland män sedan 70-talet, och är nivåerna för låga däremot kan det yttra sig i diverse problem.

Det vi ser i Sverige idag är en mycket ohälsosam och skadlig feminisering av män som för varje dag dräneras ytterligare på testostereon. Det förändrar männens sätt att tänka, vilket kommer bli svenskarnas förfall.

De sovande generna kan naturligtvis väckas relativt lätt efter några generationer, men då måste hela konceptet med feminism upphöra helt, och män måste tillåtas och uppmuntras att vara riktiga män, istället för att mobbas. Både fysiska attribut och det som kan klassas som typiskt manligt beteende, inte bara i garaget, men även i relationer och i interaktioner med andra människor. Men det kommer förmodligen inte att ske på väldigt länge.

I Sverige har det gått så långt att det anses vara manligt att kunna visa sina känslor tex gråta till film. Sånna myter växer vi upp med. Jag säger inte att det är en dålig egenskap, men kalla det för guds skull inte för manlighet.
Citera
2016-04-05, 21:09
  #314
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har aldrig sett dig heller, men att öppna med du verkar sinnessjuk kan vara ett mindre smart drag. Här råder ännu ingen konsensus på vad som "är korrekt kvinnosyn", så du får nog ta och formulera lite exempel här så du inte åker ner på ändan av avbytarbänken.
Var detta menat till mig? Jag har nämligen inte skrivit något om att jag skulle vara varken ny eller gammal här, jag har inte heller skrivit något om att någon ska vara sinnessjuk och till sist har jag inte heller påstått att det finns en "korrekt kvinnosyn", jag har inte ens nämnt det.
Citera
2016-04-05, 22:12
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Bitch please, jag sitter på Flashback och skulle inte göra det om alla delarna i min person var korrekt placerade. Så hur står det till själv med bristande karaktärsdrag?

Skryt och skryt, det är helt enkelt bara sanning. Du skulle förstå om du genom livet tvingats ha med än population där människor som regel inte förstår det du säger och som regel två pressar felaktiga analyser som slutsatser över dig.

Istället för att be andra hålla något stängt (annars är det tummen och inte käften jag skriver med om vi ska likt dig nu tolka ordagrann innebörd) då kan du försöka anstränga dig att tänka.

Som sagt, i umgänge märks intelligens av och huruvida IQ förekommer eller inte så var det först ett par år sedan jag började publicera resultaten (om lika lätt för alla skulle fler göra detsamma) och handlade enbart om att mupparna som försöker håna och nedvärdera främmande kvinnor på nätet, vid en blick inte bara ska analysera med kuken utan inse att de är i underläge. Och att jag är medveten om det, även trots att jag är trevlig.

Även om det skulle visa sig att du har hög IQ så kvarstår det faktum att du inte är intelligent per se, och trådstartar som denna (FB) Tillfälligt äktenskap med muslim! visar tydligt på din osäkerhet och ditt karaktäristiskt kvinnliga tänk, som ju, precis som denna tråd behandlar, kretsar kring känslor snarare än logik. Om du har hög IQ så har du säkerligen även en släng av autism, för vidare logisk är du bevisligen inte. Tröttsamt med narcissister som försöker höja sig själva till skyarna medan de bökar i samma lera som regelrätt s.k. white trash.
Citera
2016-04-05, 22:53
  #316
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWBR
Oftast när en kvinna fattar ett beslut, så grundar det sig på känslor och inte logik.

Av samma skäl tillåter man inte 16-åringar att rösta annat i skolval.

Kanske dags att gå tillbaks till 21-årsgränsen?
31?
41?
Citera
2016-04-05, 23:05
  #317
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Även om det skulle visa sig att du har hög IQ så kvarstår det faktum att du inte är intelligent per se, och trådstartar som denna (FB) Tillfälligt äktenskap med muslim! visar tydligt på din osäkerhet och ditt karaktäristiskt kvinnliga tänk, som ju, precis som denna tråd behandlar, kretsar kring känslor snarare än logik. Om du har hög IQ så har du säkerligen även en släng av autism, för vidare logisk är du bevisligen inte. Tröttsamt med narcissister som försöker höja sig själva till skyarna medan de bökar i samma lera som regelrätt s.k. white trash.
Goddag yxskaft! Ja jag är autistisk! Men med mycket högre förmåga än övrig befolkning gällande förmåga att avläsa andra. Jag är däremot varken narcissist eller histrionisk. Du nämnde autism själv, jag gillar att trotsa och skiter i att leka följa John så varför ska du psykplogisera mig som en jourhavande amatörpsykolog... Just ja, John var det.

Hur tusan vill du ha det, drivs jag av autistiska förmågor eller kvinnliga?

Dessutom säger mun tråd nada. Jag älskar terroristskämt och förutom att vara mycket social och trevlig som person fångades min uppmärksamhet av skämt om terror på hans fejja. Finns inget roligare än svart humor. Problemet med honom handlar snarare om eventuellt lägre begåvning + låg utbildningsnivå och mindre om min IQ men jo jag må låta hård men gillar de flesta människor trots egenheter och trots autism fixar jag lättare än många andra socialt umgänge med många olika slags människor.

Förövrigt skriver jag inte på Flashback för att framstå som smart, det vore patetiskt. Att studera fysik hade varit mer normalt då. WT eller inte IQ ärvs på mödernet och du hör samman med en dumbrud som inte kan mer än kanske passa ditt ego. Men tillsammans blir ni ingen.

Utöver allt så skriver jag bara i vilken stil eller ton jag känner för stunden. Alltså snubben tråkade ut mig men egentligen var han den mest "normala" och vi hade mycket kontakt innan vi sågs. Vilket vi gjorde för att jag ville avsluta kontakt. Tröttnar alltid på killar som börjar rinna ut i sanden. Och det kan vara fel, det med tillfälligt äktenskap då han inte erkänt det.
__________________
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-05 kl. 23:13.
Citera
2016-04-07, 17:53
  #318
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Begreppsförvirring råder som sagt, och det blir knappast bättre av forskare som hävdar att den empati de beskriver är "riktig".

I den forskning av Baron-Cohen som citeras i trådstarten avses inte den typen av empati som i din artikel utan kognitiv empati.

Men nu är Simon Baron-Cohen proffesor i utvecklandet av psychopatologi, och empati en liten del av hans kunskap. Medan Jacob har den som huvudämnet, och eftersom han forskar i det så måste han klart definiera begreppet annars är hans forskning helt världelös.

Empati sammanblandas med all möjligt, ska man forska i det så måste man vara säker på att man forskar på rätt sak, därav den klara definieringen, som är en vidareutveckling av den gamla benämningen som också jag har lärt mig.

För att det ska kallas empati så krävs det att det ingår en handling. Så många använder ordet empatisk för att det låter bra.
Citera
2016-04-07, 18:24
  #319
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag pratar varken om för höga doser eller irrationellt handlande. Folk i civiliserade samhällen lär sig att kontrollera sitt temperament oavsett med låga eller optimala testonivåer. Det handlar om uppväxt och kultur. Folk med dålig impulskontroll finns i alla kulturer. De som inte klarar att kontrollera sig sitter som regel i fängelse.

Det finns mängder av riktiga karlakarlar i norden fullproppade med naturliga testonivåer som är snälla, högutbildade, civilicerade och kan beté sig, även de som de tar anabola steroider.

Ta en titt på isländska landsbygden tex. Där kan det dyka upp karlar du knappt trodde existerade, men de är alltid väldigt trevliga och snälla. De är släkt med vikingarna som erövrade Island i rakt nedstigande led, om än något uppblandade, men ändå fått leva i generationer av bra kost och utan strukturell feminism.

Så det är en myt att testostereon ensamt bidrar till kriminellt beteende. Om det missbrukas av fel personer ja, men inte pga normala nivåer. Vi vet med säkerhet att testostereonproduktionen minskat bland män sedan 70-talet, och är nivåerna för låga däremot kan det yttra sig i diverse problem.

Det vi ser i Sverige idag är en mycket ohälsosam och skadlig feminisering av män som för varje dag dräneras ytterligare på testostereon. Det förändrar männens sätt att tänka, vilket kommer bli svenskarnas förfall.

De sovande generna kan naturligtvis väckas relativt lätt efter några generationer, men då måste hela konceptet med feminism upphöra helt, och män måste tillåtas och uppmuntras att vara riktiga män, istället för att mobbas. Både fysiska attribut och det som kan klassas som typiskt manligt beteende, inte bara i garaget, men även i relationer och i interaktioner med andra människor. Men det kommer förmodligen inte att ske på väldigt länge.

Citat:
I Sverige har det gått så långt att det anses vara manligt att kunna visa sina känslor tex gråta till film. Sånna myter växer vi upp med. Jag säger inte att det är en dålig egenskap, men kalla det för guds skull inte för manlighet.

Jo, det är exakt vad du gör, du säger att ha ett känsloliv är en dålig egenskap.
__________________
Senast redigerad av thewellovedone 2016-04-07 kl. 18:33.
Citera
2016-04-07, 18:57
  #320
Bannlyst
Det argument mot kvinnors rösträtt som jag tycker är vettigast är att vid händelse av krig är det nästan uteslutande män som tvingas gå in i maskingevärs eld. De är alltså försvarare av nationen och bör således ha mer att säga till om. Se hur det är i USA, där är den manliga rösträtten inte självklar, utan det krävs att män som fyller 18 skriver in sig till militärens förfogande för att få åtnjuta rösträtt.

Jag är lite skeptisk till konceptet att rösträtt ska vara en fundamental rättighet. Till & med utvecklingsstörda får rösta.
Det borde vara krav på någon form av motprestation. Exempelvis att man måste uppbära någon form av arbete.
Citera
2016-04-07, 19:42
  #321
Medlem
Pansarveckets avatar
Muslimerna kanske har rätt, kvinnor kanske bara ska ha en halv röst?
(OBS, kan innehålla spår av ironi)
Citera
2016-04-07, 19:44
  #322
Medlem
Mooons avatar
Att ni orkar! Gå och säg till er morsan och hennes syrra att de inte är mogna att rösta och kom tillbaka och berätta vad de svarade.
Citera
2016-04-07, 20:17
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Det argument mot kvinnors rösträtt som jag tycker är vettigast är att vid händelse av krig är det nästan uteslutande män som tvingas gå in i maskingevärs eld. De är alltså försvarare av nationen och bör således ha mer att säga till om. Se hur det är i USA, där är den manliga rösträtten inte självklar, utan det krävs att män som fyller 18 skriver in sig till militärens förfogande för att få åtnjuta rösträtt.

Jag är lite skeptisk till konceptet att rösträtt ska vara en fundamental rättighet. Till & med utvecklingsstörda får rösta.
Det borde vara krav på någon form av motprestation. Exempelvis att man måste uppbära någon form av arbete.

Varför ska män ha mer att säga till om för att de deltar i krig varje 200 år?
Kvinnor försvarar människan från total utrotning via att föda, amma och ta hand om nästa generation, år ut och år in, borde väl rendera oss minst om inte mer rätt till rösträtt.
Citera
2016-04-07, 20:40
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför ska män ha mer att säga till om för att de deltar i krig varje 200 år?
Kvinnor försvarar människan från total utrotning via att föda, amma och ta hand om nästa generation, år ut och år in, borde väl rendera oss minst om inte mer rätt till rösträtt.

Att föda och ta hand om barn ses väl numer mer eller mindre som en kvinnohobby, alternativt som något kvinnor bara ska göra.

Kvinnor som föder barn har aldrig och kommer aldrig att få någon respekt. De är bara en börda för samhället.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-04-07 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in