2010-02-24, 16:52
Medlem
Casabas avatar
MFF - IFE 1-3 (1-1)

Orättvist resultat skulle jag säga, men rättvist med vinst för Elfsborg var det nog ändå. Tycker inte något av lagen hade direkt övertag, det var mycket böljande spel med Elfsborg hade dock mycket lättare att komma till avslut, beror kanske på att Ofere (mfl.) var borta och man hade väl egentligen ingen riktig att lägga upp bollen på och få den att stanna där. Tror Dahlin hade tagit något av målen också, 18årige tredje målvakten som stod. Domaren var dock ett stort skämt, två straffar, minst en, skulle Malmö haft på grund av två solklara hands. Många galna avblåsningar förutom det också.
Citera
2010-02-24, 17:08
Medlem
Igloons avatar
100 års jubilet kommer spegla säsongen för MFF tror jag.. Blir en 7e plats iår igen..
Citera
2010-02-24, 18:39
Medlem
P3RK3L3s avatar
Hundra år idag! Grattis! Det firas med en 1-3 förlust mot Borås Fotboll.

Kommentarer av MFF:are eller IFE:are på plats? Rättvist resultat?
Citera
2010-02-24, 18:41
Medlem
Så har fotbollsförbundet gjort det igen
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2300

Spela alla matcher 08:30 på vardagar istället så blir det säkert ännu mindre publik.
Citera
2010-02-24, 18:45
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tridde

Spela alla matcher 08:30 på vardagar istället så blir det säkert ännu mindre publik.
Fruktansvärt pinsamt och korkat av fotbollsförbundet. Det enda i AS som håller hög klass är supporterkulturen och den försöker man återigen motarbeta.
Citera
2010-02-24, 18:47
Medlem
Blaha2k2s avatar
Samma sak med IFK Göteborg - Helsingborg säsong '09. 12.30 på en söndag. Kan säga att det var ganska segt på läktaren.
Citera
2010-02-24, 18:49
Medlem
csts avatar
Citat:

Kan vi inte gemensamt organisera en bojkott av matchen? Det kan väl inte finnas en jävel som vill kolla fotboll klockan 12.30 en lördag? Om de ska finnas något argument ska arenan fan vara fullsatt av barnfamiljer.
Citera
2010-02-24, 18:57
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Kan vi inte gemensamt organisera en bojkott av matchen? Det kan väl inte finnas en jävel som vill kolla fotboll klockan 12.30 en lördag? Om de ska finnas något argument ska arenan fan vara fullsatt av barnfamiljer.
Frågan är om en bojkott är rätt väg att gå. Det är roligare om folk är bakfulla och allmänt jävla odrägliga under hela tillställningen
Citera
2010-02-24, 18:57
Medlem
benzins avatar
Säsongspremiär för 08 fotboll idag, sevärt som alltid.
Synd bara att bittra John Holmström inte var där, skulle varit kul att höra vad han har att säga om Eguren.

http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=1087
Citera
2010-02-24, 19:00
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hundra år idag! Grattis! Det firas med en 1-3 förlust mot Borås Fotboll.

Kommentarer av MFF:are eller IFE:are på plats? Rättvist resultat?

Elfsborg hade typ tre målchanser och gjorde mål på dom. Tycker att Daniel kom fel på första, och de andra två var också lätta. Garaca borde kanske tagit något mål. I övrigt imponerade inte det reservbetonade MFF mot ett reservbetonat IFE. Vi etablerade överhuvudtaget inget tryck och ja, spelade dåligt tyvärr. Daniel Larsson och Agon ser inte alls ut till att vara ett alternativt anfallspar.

Duktiga idag var Elanga, Ivo Pekalski och i viss mån Aubynn och Jiloan Hamad.

Trist förlust på en sådan här dag.

Edit: Malmö hade i och för sig mycket av första halvlek, kanske mycket p.g.a. Elfsborgs tidiga mål. Halvleken avslutades i alla fall bra och inför andra kändes det som att Malmö skulle kunna spela ut, men snöpligt nog gjorde Elfsborg ett enkelt mål redan i andra minuten i andra. Efter det kändes det som att luften gick ur, och Malmö kom aldrig riktigt igång igen.
Senast redigerad av Cruachan 2010-02-24 kl. 19:20.
Citera
2010-02-24, 19:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Jag betalar av tradition inte aik för att se på matchen så för min del är det lugnt.
Citera
2010-02-24, 19:49
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
+Micke Borgqvist, Jesper Blomkvist, Kim Bergstrand, Lolo Chanko, Alexander Östlund.
Kort sagt så håller jag med dig men tycker att Egurenfallet fått lite väl stora proportioner. Jag hade köpt ilskan mer om vi tog han direkt ifrån Bajen.

Mjae...snackar man om att barnen skall spela i Bajen...och hälsar krossa aik när man lämnar kan jag nog tycka att det är klart en viss besvikelse uppstår...

fast dumt att ge ikonstatus till en knarkare som bråkar med tränare runt om i världen iof...hmmm...nu känner jag att jag lagt upp en straffspark...Bajen, knarkare etc ...men den bjuder jag på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in