2010-03-19, 10:48
Medlem
erikbes avatar
Har ni investerat i några allsvenska guider? Jag bojkottar kvällstidningarnas bilagor och har istället beställt Elitfotbollsguiden istället. Jag kikar fortfarande i fjolårets upplaga
Citera
2010-03-19, 10:50
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Har ni investerat i några allsvenska guider? Jag bojkottar kvällstidningarnas bilagor och har istället beställt Elitfotbollsguiden istället. Jag kikar fortfarande i fjolårets upplaga

Vad är det för guide? Låter intressant!
Ja, jag köpte faktiskt Aftonbladets. Tycker den var rätt beige.
Citera
2010-03-19, 11:00
Medlem
Paulinho Guara klar för ÖSK

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/orebrosk/article6806351.ab

Någon som har koll hur det kom sig? Varför ÖSK? Kan han fortfarande göra mål? Om han håller samma nivå kan han nog tillföra en hel del till ÖSKs redan stabila trupp.

Visste inte om detta borde gå under silly season, flytta gärna isf.
Citera
2010-03-19, 11:05
Medlem
Vicious_s avatar
Bra värvning av mitt kära ÖSK!
Kim Olsen vs Paulinho är ingen dålig konkurrens i laget!
Citera
2010-03-19, 11:17
Medlem
Alltså Kim Olsen är ju en måltjuv av rang trots att han har två träben men Paulinho verkar ju både ha näsa för mål och en bra teknik. Undrar om det enbart är för att höja konkurrensen eller om dem kommer byta spelsystem?
Citera
2010-03-19, 11:23
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Bra värvning av mitt kära ÖSK!
Kim Olsen vs Paulinho är ingen dålig konkurrens i laget!

Känns som att ÖSK blir livsfarliga
Citera
2010-03-19, 11:49
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragboll
Alltså Kim Olsen är ju en måltjuv av rang trots att han har två träben men Paulinho verkar ju både ha näsa för mål och en bra teknik. Undrar om det enbart är för att höja konkurrensen eller om dem kommer byta spelsystem?
Sixten Boström är väldigt konsekvent. Jag sätter min vänstra hand på att grunduppställningen fortfarande är 4-3-3, vilket betyder att värvningen av Paulinho är endast en konkurrenshöjare.
Bakom Kim finns i nuläget endast en skadebenägen Robin Staaf och någon ungdomspelare.

-----------------Alvbåge----------------
Anttonen----Almebäck---Wikström--Wowoah
-------Gerzic-----Nordback----Bedoya------
------Astvald---Kim/Paulinho---Porokara---

Uppställningen är på pappret otroligt stark.
Lägg därtill att ÖSK testar den offensiva spelaren "Danny" Uchechi från Nigeria.
Uppfostrad i Charltons ungdomsakademi och erbjuden kontrakt av West Ham innan han blev utvisad från England pga strul med uppehållstillstånd.
Citera
2010-03-19, 11:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Paulinho är helt klart en gammal Örgrytefavorit för mig. Men tveksam till hur han funkar i ÖSK:s spelsystem måste jag säga. Har svårt att se honom spela som ensam spets och ute på kanten känns det inte som om man använder hans kvalitéer ordentligt...

EDIT: Och så måste jag kommentera aftonbladets sedvanliga briljans. Årets övergångsbomb? Inte riktigt kanske..
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2010-03-19 kl. 11:57.
Citera
2010-03-19, 12:26
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Läste igenom aftonhorans hos en kompis förra helgen. Duger gott till att starta en mysig brasan i kaminen vid dessa kyliga vårdagar, inte mycket mer.
Citera
2010-03-19, 12:46
Medlem
Rocky69s avatar
Hörde att det har kollats resor mellan Sthlm och Örebro.
Ett gäng 40-kilos valpar med huvan uppfälld skall åka ner och markera sitt ogillande på Paulinhos första träning.
Citera
2010-03-19, 12:56
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Är det inte SVFF som bedömer kvalitén på grimstas matta också då? Känns ju inte som att BP sitter i en bra båt att förhandla om man säger så.
BP har ingen matta. Den håller på att läggas om till konstgräs. De började med det för ett par veckor sedan och den ska vara klar första April. Det är därför matchen spelas på Råsunda.
Citera
2010-03-19, 13:23
Medlem
erikbes avatar
Här kommer en länk till Elitfotbollguiden. Tyvärr är inte sidan uppdaterad

http://www.elitfotbollsguiden.se

PM:a mig för att få mailadress till han som jag beställt min av. Den har precis gått i tryck tydligen

Observera att detta inte är någon form av reklam utan bara ett tips på en suverän guide. Min ligger i fikarummet på jobbet året om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in