2010-02-17, 18:28
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Vad är europeisk klass?

Det där var kanske ett konstigt uttryck men att han är för bra för allsvenskan då.
Citera
2010-02-17, 19:49
Medlem
jansdieters avatar
Personligen känner jag mig kluven ang Eguren. Känns som att äventyra ekonomin för en spelare som ens inte kommer lira CL(?) ifall han kommer.

Skulle hellre se att man behåller truppen intakt fram till sommaren. Jag har faktiskt en ganska stor tilltro till våran nuvarande trupp. Och nej, jag börjar inte - såhär på förhand - gråta blod om nån skulle säga att vi slutar topp 3 och missar CL.
Det gäller att vara realistisk och det betyder främst att INGET är värt att äventyra en hel ekonomi för.

Been there, done that liksom.
Citera
2010-02-17, 21:20
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Ok, det kan man då göra tills dess att lånen överstiger tillgångarna? Efter ett tag måste de ju börja tvångssälja av sina tillgångar kan man tycka.
Japp, så länge tillgångarna är större än skulderna är det grönt.
Citera
2010-02-17, 21:30
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Personligen känner jag mig kluven ang Eguren. Känns som att äventyra ekonomin för en spelare som ens inte kommer lira CL(?) ifall han kommer.

Skulle hellre se att man behåller truppen intakt fram till sommaren. Jag har faktiskt en ganska stor tilltro till våran nuvarande trupp. Och nej, jag börjar inte - såhär på förhand - gråta blod om nån skulle säga att vi slutar topp 3 och missar CL.
Det gäller att vara realistisk och det betyder främst att INGET är värt att äventyra en hel ekonomi för.

Been there, done that liksom.

Varken Stahre eller Wesström är idioter, vi måste ha tilltro. Dessutom har jag svårt att se AIK signa honom på lån med en extrem lön.

Pratar vi däremot köp undrar jag hur det ska gå till, om inte A03 köper honom till 90%. Känns verkligen inte som att AIK anno 09-10 köper en 30-årig spelare för sådana priser. (Bajen fick väl 20 miljoner för honom?)
Citera
2010-02-18, 09:03
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Varken Stahre eller Wesström är idioter, vi måste ha tilltro. Dessutom har jag svårt att se AIK signa honom på lån med en extrem lön.

Pratar vi däremot köp undrar jag hur det ska gå till, om inte A03 köper honom till 90%. Känns verkligen inte som att AIK anno 09-10 köper en 30-årig spelare för sådana priser. (Bajen fick väl 20 miljoner för honom?)
Exakt. Vi är inte bajen
Citera
2010-02-18, 14:00
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen

Wesström är säkert än bra sportchef men jag undrar varför ni hyllar honom såpass mycket efter bara 1 år? Utvärdera efter något år till istället. Dessutom har AIK redan åkt på minor, CL-spel och allt vad de innebär i ekonomisk och medialvinning kan förblinda de flesta.
Citera
2010-02-18, 15:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Exakt. Vi är inte bajen
Fast hur många gånger har inte aik värvat folk med på tok för hög lön? *host* Andreas Andersson *host*
Citera
2010-02-18, 16:16
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fast hur många gånger har inte aik värvat folk med på tok för hög lön? *host* Andreas Andersson *host*
Jag vet, var inte särskilt seriös.
Citera
2010-02-18, 17:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Är det bara jag som ställer mig frågande till hur det skulle funka med ett 4-5-1 spel för AIK med det laget dom har nu? Med Eguren medräknad då alltså..

Dom har ingen fysisk spelare framåt som dom kan hänga upp bollen på. När bollen kommer fram är det alltså extremt viktigt att det väldigt snabbt fylls på med spelare bakifrån. Bojan/Eguren/Mutumba? Nej det känns inte så... Har dom spelarmaterialet att kunna föra alla matcher i allsvenskan så att dom näst intill ligger med ett 4-3-3 istället? Nej knappast..

Innebär det alltså att dom ska lira sig från straffområde till straffområde? Ja det har ju ofta varit en vinnande taktik. Fråga MFF förra året..

Eller har jag missat nått?
Citera
2010-02-18, 17:18
Medlem
Cleganes avatar
Kalla mig naiv men jag litar på Wesström och Stahre. Eguren är en spelare av mycket hög klass och lite för bra för att tacka nej till.
Dessutom är det ju hejdlöst underhållande att beskåda bajarnas reaktioner.
Citera
2010-02-18, 18:26
Medlem
feldgraus avatar
AIK gör negativt resultat (inklusive spelartransfers, dock inte Obolo och Jos som såldes efter nyår) både för fjärde kvartalet 2009 och för helåret, minus 6,3 mkr: http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2276

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-02-18 kl. 18:29.
Citera
2010-02-18, 18:37
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Kalla mig naiv men jag litar på Wesström och Stahre. Eguren är en spelare av mycket hög klass och lite för bra för att tacka nej till.
Dessutom är det ju hejdlöst underhållande att beskåda bajarnas reaktioner.
Allt beror ju på vad han kostar. Jag vet att Wesström inte är en idiot. Men mitt minne är tillräckligt bra för att minnas säsongerna 00-04. Att plocka in en spelare som eventuellt kostar skjortan och femti för en handfull matcher... Näe, jag är (i vanlig ordning) skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in