2010-11-07, 21:52
Medlem
funerals avatar
Av med hatten för Malmö. Helt klart värdiga mästare, kul att laget som spelar klart roligast fotboll oxå tar guldet.
Ser redan fram emot nästa säsong........eller inte
Citera
2010-11-07, 21:54
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Av med hatten för Malmö. Helt klart värdiga mästare, kul att laget som spelar klart roligast fotboll oxå tar guldet.
Ser redan fram emot nästa säsong........eller inte
Jag ser faktiskt fram emot nästa säsong,
även om vi avslutade rätt dåligt så har spelet sett riktigt bra ut under många stunder, får vi ha kvar lite spelare så har vi nog stora chanser att gå långt AS 2011.
Citera
2010-11-07, 22:07
Medlem
Sujoks avatar
Det hade varit emot alla naturlagar att HIF skulle vinna guldet. Det hade helt enkelt inte varit möjligt att HIF skulle vunnit Allsvenskan under MFFs 100 års jubileum och firat det på fotbollsgalan i MalmöArena. Det hade bara inte varit ok.
Citera
2010-11-07, 22:20
Medlem
gunseng2s avatar
Herregud att allt positivt som händer i Malmö måste bli till en kärleksförklaring till mångkulturen.

Men Birro åsido så grattis Malmö! Välförtjänt. Jag har i många år tyckt att Malmö har haft en grym trupp, men aldrig kunnat prestera. Kan man prestera det som materialet har potential för så kan man mycket väl gå långt i Europa. Men lik förbannat blir man väl uppköpt och är i kaos väl till sommaren.
Citera
2010-11-07, 22:49
Medlem
Rubarth23s avatar
Fan alltså, känns sjukt att se bilderna när Malmö pitchar och tänka att vi var i samma situation för ett år sen och tänka hur jävla underbart livet var då.
Tänker man tillbaka på årets pissäsong som kommer glömmas här och nu (tyvärr kommer jag inte klara det) så mår man bara dåligt.
Aja, grattis Malmö.
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Jo, nu börjar det bli dags för ett gruppspel, även om det inte känns speciellt troligt.

Edit. Vill även lägga till en liten hyllning å en av mina favoritspelares vägnar: Per "Texas" Johansson gjorde idag sin sista match i Halmstad och i allsvenskan efter tio år. Ingen rubrikernas spelare, men ett härligt hjärta. Kul att du fick avsluta med en seger!
Då vill jag hylla kungen, Daniel Tjernström som förmodligen inte får förlängt.
En av de största i AIKs historia, en sann hjälte.

Det som gäller just nu:
AVGÅ STYRELSEN!
Citera
2010-11-07, 23:06
Medlem
Keldons avatar
Gratulerar Malmö FF, värdiga vinnare av allsvenskan 2010. Jag är mycket glad för att Helsingborgs IF inte tog guldet. Tror MFF har bäst ootential för CL av alla svenska föreningar och klubbar faktiskt.

Noterbart är att Helsingborgs 65p hade vunnit serien både 2008 och 2009.
Citera
2010-11-07, 23:13
Medlem
Bornets avatar
Önskar alla malmöiter en jävligt underbar festnatt. Är det något 'storlag' som ska vinna så är det dom. Grattis.

Nästa år, då jävlar....

...åker vi ut.
Citera
2010-11-07, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Önskar alla malmöiter en jävligt underbar festnatt. Är det något 'storlag' som ska vinna så är det dom. Grattis.

Nästa år, då jävlar....

...åker vi ut.

Tackar!

Va inte så bitter, efter regn kommer solsken
Citera
2010-11-07, 23:33
Medlem
MrCrowleys avatar
Vilken underbar Malmödag. Himmelsblått och sol, den så kallade lasermannen gripen och SM-GULD!!!!
Åh vi älskar Malmö FF
Citera
2010-11-07, 23:55
Medlem
Grattis Malmö. Då är vi inte regerande mästare längre..

fan vad skönt med uppehåll i övrigt.
Citera
2010-11-07, 23:57
Medlem
Dragonauts avatar
Stort grattis till alla malmöfans.
Citera
2010-11-08, 00:11
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji