2010-08-29, 21:27
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Klev precis innanför dörren efter att ha sett en match som jag tycker AIK borde ha vunnit, men nu vart det inte så och nu får fan styrelsen ta sitt JÄVLA ansvar och avgå, hur fan kan man montera ner ett lag som vunnit ALLT förra året till ett lag som kandiderar till att spela i superettan nästa år?

DET ÄR INTE OKEJ

Ni skall nog hoppas att inte styrelsen avgår, vem skulle annars vilja ta jobbet att betala räkningarna før alla dessa hjärndøda idioters beteenden istället før att søka upp dem och slå in skallen på dem som ju är det uppenbara alternativet.

Det enda nedmonterade jag ser i AIK är effekterna av psykvårdens dito.
Citera
2010-08-29, 21:35
Medlem
Casabas avatar
Ja det var ju en trevlig vinst. Härligt att kunna vinna matcher när spelet inte sitter till hundra, det kändes som det mesta gick IFEs väg i första halvlek, både domslut och bollstudsar, dock lyckas de inte skapa något riktigt farligt, riktigt stabilt försvarsspel. Aubynn kändes inte riktigt klockren på sin kant, sprang bort en del bollar, Malmö har ett sanslöst slagkraftigt mittfält när både Durmaz och Hamad kan spela, alternativt Molins. Härligt för Ivo att få revansch av petningen från U21 i.o.m. att bli utsedd till matchens lirare, precis som i Halmstad.

Någon som såg matchen på TV eller som noterade vad Malmöspelarna fick för sig vid målet? Alla utom D.A och Yago stannade ju upp och tog sig för huvudet, för att sedan efter typ en halvminut springa ut och jubla till hörnflaggan. Antar att de trodde domaren hade vinkat för något.

Om vi inte stupar nu mot Åtvid. så kan det bli en skön parodi på HIFs "serieledarna"-banderoll den 15 september.
Citera
2010-08-29, 21:38
Medlem
General i götets avatar
En otroligt skön vinst mot Gnaget idag. Hoppas nu det håller i sig med tre poängerna så man slipper se laget färdas upp och ner som en boll i tabellen.
Citera
2010-08-29, 21:40
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ni skall nog hoppas att inte styrelsen avgår, vem skulle annars vilja ta jobbet att betala räkningarna før alla dessa hjärndøda idioters beteenden istället før att søka upp dem och slå in skallen på dem som ju är det uppenbara alternativet.

Det enda nedmonterade jag ser i AIK är effekterna av psykvårdens dito.

Snälla, Kastats saker har det alltid gjorts, både på spelare och på bussrutor från Bulgarien, det är heller inte endast ett AIK fenomen, det är något som händer i dom flesta stora klubbarna, det är bara en skillnad. MEDIA SKRIVER OM AIK.
Senast redigerad av Ratzz 2010-08-29 kl. 21:43.
Citera
2010-08-29, 21:46
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ja det var ju en trevlig vinst. Härligt att kunna vinna matcher när spelet inte sitter till hundra, det kändes som det mesta gick IFEs väg i första halvlek, både domslut och bollstudsar, dock lyckas de inte skapa något riktigt farligt, riktigt stabilt försvarsspel. Aubynn kändes inte riktigt klockren på sin kant, sprang bort en del bollar, Malmö har ett sanslöst slagkraftigt mittfält när både Durmaz och Hamad kan spela, alternativt Molins. Härligt för Ivo att få revansch av petningen från U21 i.o.m. att bli utsedd till matchens lirare, precis som i Halmstad.

Någon som såg matchen på TV eller som noterade vad Malmöspelarna fick för sig vid målet? Alla utom D.A och Yago stannade ju upp och tog sig för huvudet, för att sedan efter typ en halvminut springa ut och jubla till hörnflaggan. Antar att de trodde domaren hade vinkat för något.

Om vi inte stupar nu mot Åtvid. så kan det bli en skön parodi på HIFs "serieledarna"-banderoll den 15 september.

Tycker helt tvärtom. Aubynn var fan planens gigant. Riktigt, riktigt bra tyckte jag han var.

En kantspelare som dock inte gjorde någonting rätt, var väl i sådana fall Jiloan. Förståeligt dock när han varit sjuk. Litet minus till Daniel Larsson också, tycker han varit relativt dålig ett par matcher nu.
Inte så att man ska bänka, men det finns mycket mer i honom.

Wilton borta mot Åtvid, men han hade väl stått över ändå. Skönt dock med Molins och Durmaz tillbaka.
Citera
2010-08-29, 21:48
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Såg ut som om Sidledsdanne gjorde en "Guds hand". Åtminstone ändrade bollen riktning på något. Men å andra sidan protesterade ju de omkringvarande Elfsborgarna inte särskilt mycket så det kanske var korrekt att godkänna målet ändå.

Grattis till SM-guldet förresten. Missar ni det här ska jag äta upp min gamla hatt.
Citera
2010-08-29, 21:52
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Såg ut som om Sidledsdanne gjorde en "Guds hand". Åtminstone ändrade bollen riktning på något. Men å andra sidan protesterade ju de omkringvarande Elfsborgarna inte särskilt mycket så det kanske var korrekt att godkänna målet ändå.

Grattis till SM-guldet förresten. Missar ni det här ska jag äta upp min gamla hatt.

Daniel nickade och bollen tog på Avdic i mål.

Fan vad Anders Svensson berömde Malmö och supportrarna efteråt förresten. Kanske han som skrivit på för Malmö

Lova nu inte för mycket. Långt kvar.
Citera
2010-08-29, 21:56
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Hohojaja, hemma från sthlm nu och vilken fantastiskt underbar vinst! 1-0 såg jag inte, såg bara bollen gå i mål, 2-0 kunde jag från södra inte se om den var i eller ej. Jag var så jävla nervös sista minutrarna efter gnagets reducering, den sista hörnan pallade jag knappt att se, men det gick vägen tamefan, så ofantligt gött! Sett till spelet tyckte jag Blåvitts första halvlek, efter avbrottet. var rent ut sagt usel. Andra blev en helt ok uppryckning och det kändes som vi kontrollerade matchen rätt bra, tyckte inte aik skapade nåt i andra fram tills reduceringen.

Hammarby här kommer gnaget!
Citera
2010-08-29, 21:58
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Daniel nickade och bollen tog på Avdic i mål.

Aha. Okej. TV-kommentatorn antydde att det var hands, det var väl därför jag fick för mig det.

Citat:
Lova nu inte för mycket. Långt kvar.

Jag försöker jinxa MFF så gott det går.

Å andra sidan gick det ju inte så bra med vissa andra jinx-projekt.

http://www.youtube.com/watch?v=iFGQMmQpNN4
Citera
2010-08-29, 22:01
Medlem
Smidvarks avatar
SERIELEDARNA, eller hur var det nu Helsingborg? Och folk ville inte ha Rolle som tränare...
Citera
2010-08-29, 22:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Snälla, Kastats saker har det alltid gjorts, både på spelare och på bussrutor från Bulgarien, det är heller inte endast ett AIK fenomen, det är något som händer i dom flesta stora klubbarna, det är bara en skillnad. MEDIA SKRIVER OM AIK.

Så det du menar är att alla andras supportrar gör bort sig minst lika mycket men ingen skriver om det? Snälla du, tillåt mig småle.
Citera
2010-08-29, 22:23
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Tycker helt tvärtom. Aubynn var fan planens gigant. Riktigt, riktigt bra tyckte jag han var.

En kantspelare som dock inte gjorde någonting rätt, var väl i sådana fall Jiloan. Förståeligt dock när han varit sjuk. Litet minus till Daniel Larsson också, tycker han varit relativt dålig ett par matcher nu.
Inte så att man ska bänka, men det finns mycket mer i honom.

Wilton borta mot Åtvid, men han hade väl stått över ändå. Skönt dock med Molins och Durmaz tillbaka.
Hehe ok, känns inte alltid som man får de bästa blickarna över spelet och spelarprestationer när man är på plats, så det är mycket möjligt. Kändes dock att det fanns några fina lägen där man kände att Durmaz hade kunnat få till något riktigt fint, så det blev väl mer en jämförelse mellan Aubynn och Durmaz än en rättvis bild av Aubynns prestation.

Ja, angående Wilton kändes det rätt uppgjort att han skulle ta det gula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in