2010-02-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Kim har aldrig gjort någon hemlighet av att han har hjärtat på rätt ställe

eller så hittar han hem till Göteborg där han har sitt ursprung
Citera
2010-02-09, 14:17
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag vill minnas att även vi hade en korsbandsperiod i början av 2000-talet. Med Anita Andersson i spetsen. Han var knappast ung.

Jag vill även minnas att det i den vändan diskuterades huruvida det var slump eller ett bevis på bristande fys osv. Men som jag minns det så var det ingen som kunde visa på att det var något annat än en ren slump. Jag tror helt enkelt att det är ren otur, som att bryta benet eller så. Förjävla surt måste det iaf vara för alla dessa unga spelare.

Lyckligtvis blir man sällan helt träningsinvalid som vid ett benbrott eller så. Oftast kan de iaf cykla och annat tråkigt under rehabtiden

Visst och så har vi ju även Özkans återkommande skador. Folk jag talat med som följt honom sen ungdomen påstår att han själv alltid slarvat med fysträningen och att det nu visar sig genom de ständiga skadorna... Kevin Walkers skadehelvete har ju däremot haft lite andra orsaker. Har stora förhoppningar på den killen!

Annars är väl jag och alla andra som såg träningsmatchen mot Peking i lördags rätt övertygade om att vi sett en ny stjärna födas i Pontus Engblom. Men även där vore det ju så jävla typiskt om han åker på en långtidsskada direkt under våren...
Citera
2010-02-09, 14:31
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
eller så hittar han hem till Göteborg där han har sitt ursprung

Ja, det är just det som är "rätt ställe"
Citera
2010-02-09, 15:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Sen tänkte jag bara fråga alla ifkare en sak. Vilka spelare i blåvitt sitter på kontrakt som går ut i sommar? Och pågår det förhandlingar med dessa isåfall.

Ingen av de spelare som kan tänkas vara aktuella för en startelva har så vitt jag vet kontrakt som går ut i sommar. Det närmsta är väl Kim Christensens kontrakt går ut efter säsongen men där hoppas man nog kunna förlänga.

/feldgrau
Citera
2010-02-09, 15:54
Medlem
Casabas avatar
Ska bli intressant med en träningsmatch för Malmö som kan liknas en riktig Allsvensk match för första gången i år. Skönt att inte behöva se två helt olika laguppställningar från en halvlek till en annan, även första gången nya ass. tränaren är på match och säsongsdebut för Molins. Känns dock inte som att det kommer bli någon speciellt trevlig match att se på, typ 6 minus, kl 7 på kvällen och isigt jäkla konstgräs, men men ska bli kul att få perspektiv till speciellt förra träningsmatchen och försöka förstå hur det kunde ske.

Tydligen är Wanderson petad från gais då han inte håller måttet fysiskt. Tråkigt, hade varit intressant att få se hur Daniel Andersson klarar sig mot sådan press.
Senast redigerad av Casaba 2010-02-09 kl. 15:57.
Citera
2010-02-09, 15:58
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ska bli intressant med en träningsmatch för Malmö som kan liknas en riktig Allsvensk match för första gången i år. Skönt att inte behöva se två helt olika laguppställningar från en halvlek till en annan, även första gången nya ass. tränaren är på match och säsongsdebut för Molins. Känns dock inte som att det kommer bli någon speciellt trevlig match att se på, typ 6 minus, kl 7 på kvällen och isigt jäkla konstgräs, men men ska bli kul att få perspektiv till speciellt förra träningsmatchen och försöka förstå hur det kunde ske.
Utan att flytta diskussionen till supportertråden undrar jag bara om du kan höfta hur många som kan tänkas dyka upp?

Ang. Daniel Andersson så har vi ju Romario som ska verka väldigt lovande. Tror nog du få se lite spex ändå.

Ska bli jäkla kul det här, även om jag tror på torsk.
Citera
2010-02-09, 16:07
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Utan att flytta diskussionen till supportertråden undrar jag bara om du kan höfta hur många som kan tänkas dyka upp?

Ang. Daniel Andersson så har vi ju Romario som ska verka väldigt lovande. Tror nog du få se lite spex ändå.

Ska bli jäkla kul det här, även om jag tror på torsk.
Förra matchen mot Köln kl 13 på en söndag var det 2000, om det nu säger något. Det är i alla fall sittplats och tak på arenan och biljetterna släpps även till bortapremiärresan mot er med tåg, dit det endast finns 230 platser pga. inga fler tillgängliga, de kommer säljas slut så det kommer nog komma en del för att säkra biljetter. Men vi gissar väl på en 2000 igen då.
Citera
2010-02-09, 17:42
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Visst och så har vi ju även Özkans återkommande skador. Folk jag talat med som följt honom sen ungdomen påstår att han själv alltid slarvat med fysträningen och att det nu visar sig genom de ständiga skadorna... Kevin Walkers skadehelvete har ju däremot haft lite andra orsaker. Har stora förhoppningar på den killen!

Annars är väl jag och alla andra som såg träningsmatchen mot Peking i lördags rätt övertygade om att vi sett en ny stjärna födas i Pontus Engblom. Men även där vore det ju så jävla typiskt om han åker på en långtidsskada direkt under våren...
Jo men Gabbes skador är alla muskelskador. Det är ju inte riktigt samma sak som ett avslitet ledband.

Ja Engblom är i mina ögon det självklara valet bredvid Flavio när säsongen väl drar igång.
Citera
2010-02-09, 17:54
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Jo men Gabbes skador är alla muskelskador. Det är ju inte riktigt samma sak som ett avslitet ledband.

Ja Engblom är i mina ögon det självklara valet bredvid Flavio när säsongen väl drar igång.
Hur mycket har du sett av Engblom?
Citera
2010-02-09, 18:39
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:

Bra hype det blev efter bara 1 bra match på försäsongen. Tycker man ska avvakta och se hur han, Burgic och Jagne spelar i resterande träningsmatcher innan man ser han som given bredvid Flavio. Sen kan det ju anlända en nya brasse under försäsongen.
Citera
2010-02-09, 18:55
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hur mycket har du sett av Engblom?

Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Bra hype det blev efter bara 1 bra match på försäsongen. Tycker man ska avvakta och se hur han, Burgic och Jagne spelar i resterande träningsmatcher innan man ser han som given bredvid Flavio. Sen kan det ju anlända en nya brasse under försäsongen.
Jag har inte sett särskilt mycket alls. Och jag skulle inte påstå att jag hypar honom. Men enligt mig så har varken Miran eller CH imponerat. Så även om Engblom "bara" gjort en bra match. Så är det betydligt mer än vad Miran och CH har gjort i min mening. Alltså är han i mitt tycke given tills någon av de andra två visar någon kvalitet. Annars kan vi ju kanske peta in Gary på topp?
Citera
2010-02-09, 19:12
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Jag har inte sett särskilt mycket alls. Och jag skulle inte påstå att jag hypar honom. Men enligt mig så har varken Miran eller CH imponerat. Så även om Engblom "bara" gjort en bra match. Så är det betydligt mer än vad Miran och CH har gjort i min mening. Alltså är han i mitt tycke given tills någon av de andra två visar någon kvalitet. Annars kan vi ju kanske peta in Gary på topp?

Miran besitter ju sedan tidigare bevisad kvalitét(24 mål i slovenska ligan) sen har han ju fått sin AIK-karriär spolierad av envisa skador. Får han vara helt skadefri tror jag han kommer bli bra om han inte blir nedtyngd av "Obolo ersättar krav" de är annorlunda spelar typer. Miran är helt klart en potentiell skytteliga vinnare till skillnad från Obolo, som var mer utav en hårt arbetande target.
Jagne ser jag mer som en inhoppare eventuellt startman i matcher man vill utnyttja hans snabbhet.
Tycker Jagne har en för dålig första touch på bollen sedan jobbar han för lite.
Engblom har jag sett för lite av för att uttala mig men jag tror och hoppas han får många chanser i år att bevisa sin talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in