2010-01-11, 22:07
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man glömmer snabbt hur man själv var förut. Eller vänta, det var innan du börja hålla på sAik
Förstår inte vad du menar?
Citera
2010-01-11, 22:18
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Å andra sidan, hur många trodde att AIK skulle komma före Djurgården 2006?

Ingen aning.
Citera
2010-01-11, 23:23
Medlem
Tror 2010 blir Malmö FFs år.
Citera
2010-01-12, 01:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vi berör nästan mer än vad jag trodde
Inte för att jag bryr mig så mycket, men det får tyst på dryga fittor som du. Finns fan inget värre än att höra en gnagare mala på om hur stort, fint och vackert aik är.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Det är lite skillnad på att hoppas att sina rivaler åker ur, en att hoppas på att man kommer före dem även om man själv kommer på 13onde plats i Allsvenskan
På vilket sätt då?

Lika lite som du unnar oss ett guld unnar jag dig en placering före oss i tabellen. Jag förstår inte hur det kan vara så förbannat svårt att förstå det resonemanget.

Med tanke på hur jämn allsvenskan är så finns alla möjligheter att vi kommer före gnaget nästa år och det är väl lite av charmen med den här gärdsgårdsligan?
Citera
2010-01-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Inte för att jag bryr mig så mycket, men det får tyst på dryga fittor som du. Finns fan inget värre än att höra en gnagare mala på om hur stort, fint och vackert aik är.

På vilket sätt då?

Lika lite som du unnar oss ett guld unnar jag dig en placering före oss i tabellen. Jag förstår inte hur det kan vara så förbannat svårt att förstå det resonemanget.

Med tanke på hur jämn allsvenskan är så finns alla möjligheter att vi kommer före gnaget nästa år och det är väl lite av charmen med den här gärdsgårdsligan?

Men ni har ju samma trupp, fast sämre. Och denna trupp hamnade på kvalplats... Don't get you'r hopes up!
Citera
2010-01-12, 02:04
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

På vilket sätt då?

Sååå jämn är den inte så att ni har chans mot oss

Håller med om att det är charmigt att flertalet klubbar, AIK,ifk,mff,kff,ife slåss om guldet.
Citera
2010-01-12, 11:25
Medlem
50-öring.s avatar
Vad är det som gör att så många tror att det kommer gå så pass bra för Malmö i år? Jag önskar jag vore lika positiv.

Vi har två anfallare som man inte riktigt vet var man har. Ofere levererar bara i slutet av säsongerna. Larsson har bara levererat ordentligt i slutet på en enda allsvensk säsong.

Vet att många inte gillar D. Andersson men han är trots allt den som gett stabilitet till vårt mittfält och nu ska han inte spela där längre. Förra gången han spelade back var det inte så övertygande.

Miljan ska ta över mittfältet, en spelare som såg väldigt lovande men varit skadad/rehab över en hel säsong. Vår bästa vänsterback är skadad och man vet aldrig hur länge han kommer vara borta och hur pass bra han kommer vara när han kommer tillbaka. Vår högerback, Ulrich, var inte bra förra säsongen och nu är han ytterligare ett år äldre.

Jag drömmer också om guld, precis som dom allra flesta här inne skulle jag tro, men min pessimistiska sida säger att vi hamnar på en tråkig, anonym mittenplacering igen.
Citera
2010-01-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Vad är det som gör att så många tror att det kommer gå så pass bra för Malmö i år? Jag önskar jag vore lika positiv.

Vi har två anfallare som man inte riktigt vet var man har. Ofere levererar bara i slutet av säsongerna. Larsson har bara levererat ordentligt i slutet på en enda allsvensk säsong.

Vet att många inte gillar D. Andersson men han är trots allt den som gett stabilitet till vårt mittfält och nu ska han inte spela där längre. Förra gången han spelade back var det inte så övertygande.

Miljan ska ta över mittfältet, en spelare som såg väldigt lovande men varit skadad/rehab över en hel säsong. Vår bästa vänsterback är skadad och man vet aldrig hur länge han kommer vara borta och hur pass bra han kommer vara när han kommer tillbaka. Vår högerback, Ulrich, var inte bra förra säsongen och nu är han ytterligare ett år äldre.

Jag drömmer också om guld, precis som dom allra flesta här inne skulle jag tro, men min pessimistiska sida säger att vi hamnar på en tråkig, anonym mittenplacering igen.

MFF har varit favoriter i många år men ändå floppat. Men någon gång borde allt klaffa känns det som. Personligen anser jag att MFF var det ända laget som jag blev imponerad av förra året.
Om det beror på att erat spel passar AIK extremt dåligt vet jag inte men våran bortamatch mot er (0-0) var spel mot ett mål från eran sida.
Jos Hooiveld sa att hade AIK gjort ett mål i slutet som vi var nära att göra hade vi blivit efterlysta för rån

Får ni en bra start kan ni alla gånger vara med och slåss om guldet.
Citera
2010-01-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.

Det finns ju en gräns för hur länge en klubb kan underprestera också. Och ni hade en väldigt bra backlinje förra året, om ni kan behålla ert defensiva spel och spela bättre offensivt kan det gå långt.
Citera
2010-01-12, 13:14
Medlem
Cruachans avatar
Saken är ju den att Malmö blandar och ger allt för mycket. Vi kan spela ut AIK efter noter ena matchen, för att bara matchen senare förlora mot ett gäng träben. Långa speluppehåll verkar även vara särskilt problematiskt för Malmö och man brukar först komma igång igen på hösten, men då är det allt som oftast för sent.

I övrigt håller jag med 50-öring. Jag är pessimistisk och tror på en mittenplacering. Finns helt enkelt allt för många frågetecken.
Citera
2010-01-12, 13:34
Medlem
En av dom bästa bloggarna tippar TFF på 3dje plats vilket värmer i hjärtat att läsa faktiskt. Att någon äntligen fått upp ögonen för oss och att alla inte bara tror "Aja tack var Prahls spelarbuss så kan väll TFF komma 10-11 om dom har en riktigt bra säsong".

http://blogg.expressen.se/orrenius/entry.jsp?messid=569830
Citera
2010-01-12, 13:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
En av dom bästa bloggarna tippar TFF på 3dje plats vilket värmer i hjärtat att läsa faktiskt. Att någon äntligen fått upp ögonen för oss och att alla inte bara tror "Aja tack var Prahls spelarbuss så kan väll TFF komma 10-11 om dom har en riktigt bra säsong".

http://blogg.expressen.se/orrenius/entry.jsp?messid=569830

Vad gör honom till en av dom bästa bloggarna? Jag tycker faktiskt de flesta av hans inlägg känns helt random och osammanhängande så jag förstår inte storheten med honom?

Men visst, kul för TFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in