Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Vad är det som gör att så många tror att det kommer gå så pass bra för Malmö i år? Jag önskar jag vore lika positiv.
Vi har två anfallare som man inte riktigt vet var man har. Ofere levererar bara i slutet av säsongerna. Larsson har bara levererat ordentligt i slutet på en enda allsvensk säsong.
Vet att många inte gillar D. Andersson men han är trots allt den som gett stabilitet till vårt mittfält och nu ska han inte spela där längre. Förra gången han spelade back var det inte så övertygande.
Miljan ska ta över mittfältet, en spelare som såg väldigt lovande men varit skadad/rehab över en hel säsong. Vår bästa vänsterback är skadad och man vet aldrig hur länge han kommer vara borta och hur pass bra han kommer vara när han kommer tillbaka. Vår högerback, Ulrich, var inte bra förra säsongen och nu är han ytterligare ett år äldre.
Jag drömmer också om guld, precis som dom allra flesta här inne skulle jag tro, men min pessimistiska sida säger att vi hamnar på en tråkig, anonym mittenplacering igen.
MFF har varit favoriter i många år men ändå floppat. Men någon gång borde allt klaffa känns det som. Personligen anser jag att MFF var det ända laget som jag blev imponerad av förra året.
Om det beror på att erat spel passar AIK extremt dåligt vet jag inte men våran bortamatch mot er (0-0) var spel mot ett mål från eran sida.
Jos Hooiveld sa att hade AIK gjort ett mål i slutet som vi var nära att göra hade vi blivit efterlysta för rån
Får ni en bra start kan ni alla gånger vara med och slåss om guldet.