Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Vad Miran en gång har gjort i en annan liga är för mig helt ointressant just nu. Han kan inte få fortsätta att leva på gamla meriter utan måste börja leverera. Han kommer aldrig att vara i närheten av att vinna skytteligan tror jag. Jag hoppas ju självklart att jag har helt uppåt väggarna fel, men tyvärr så har han inte visat mycket kvalitet. Visst, han har varit mycket skadad osv. Men det hjälps inte när han inte tar chanserna när han väl får visa upp sig.
Uppenbarligen har ju våra tränare sett något annat i honom. Och det kanske finns där inne. Men tills dess så ser jag ingen som helst mening med att låta en yngre spelare, som är nyttigare för laget och är i form, sitta på bänken för att Miran eventuellt ska få åka till Sydafrika under uppehållet.
Fast han hann bevisa något även i AIK. Under hans första säsong, då han gjorde 5 mål på 13 matcher, det är därför många håller honom högt. Sedan börjde skademardrömmen tyvärr. Det märktes vilken blick och målkänsla han hade under den relativt korta tiden. Men han har varit skadad länge nu så kan nog ta ett tag att hitta tillbaka till formen.
Om vi har tur kan Engblom utvecklas ytligare innan säsongen börjar, så konkurrerar han på allvar om en startplats. Sen att kalla det form eter en bra insats tycker jag är lite snett. Låt oss se hur det går nästkommande matcher först
I övrigt känns det bra inför säsongen, jag hoppas dock få se mer av Backman som jag tror kan bli riktigt bra. Finns många ungdomar som knackar på dörren till A-laget såsom Lundberg, Gustavsson, Walker, Engblom och även Väsby talangerna. Hoppas de får mycket speltid tycker Lundberg visade prov på fina spetsegenskaper i de matcher han fick spela förra året, särskilt hans skott! Tuff konkurrens på mittfältet dock...