2010-02-09, 19:43
Medlem
Brullas avatar
Håller nog med om att Engblom ska starta bredvid Flavio på topp. CH är fortfarande inte helt skadefri utan känner ännu av lårskadad lite. Frågan är om han hinner komma i matchform i tid till premiären? Miran har ju inte direkt imponerat än så länge. Om han spelar bra och göra några mål i de kommande matcherna tycker jag dock att han kanske ska starta. Han har ju tydligen lite problem med konstgräs vilket han själv har sagt i en intervju för ett tag sedan. Om en ny brasse ansluter inom den närmaste tiden blir det till att tänka om just nu är det iaf Flavio och Engblom som bör starta enligt mig.
Citera
2010-02-09, 20:35
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jo men Gabbes skador är alla muskelskador. Det är ju inte riktigt samma sak som ett avslitet ledband.

Ja Engblom är i mina ögon det självklara valet bredvid Flavio när säsongen väl drar igång.

Givetvis inte, det har jag heller inte hävdat utan vad jag säger är att hans ständiga muskelskador eller vad det nu är eventuellt har sina förklaringar i slarvigt skött fysträning genom åren...
Citera
2010-02-09, 20:47
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Håller nog med om att Engblom ska starta bredvid Flavio på topp. CH är fortfarande inte helt skadefri utan känner ännu av lårskadad lite. Frågan är om han hinner komma i matchform i tid till premiären? Miran har ju inte direkt imponerat än så länge. Om han spelar bra och göra några mål i de kommande matcherna tycker jag dock att han kanske ska starta. Han har ju tydligen lite problem med konstgräs vilket han själv har sagt i en intervju för ett tag sedan. Om en ny brasse ansluter inom den närmaste tiden blir det till att tänka om just nu är det iaf Flavio och Engblom som bör starta enligt mig.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1497048/2010/02/08/jagne_spetsar_konkurrensen_i_aik_s_anfall

Citera
2010-02-09, 21:08
Medlem
Mr. Majestyks avatar
MFF-GAIS 1-1. Mff var snäppet bättre, speciellt i första och inledningen av andra. Gött för GAIS att vi hade planens bäste spelare i Ayarna och att Björn Andersson målade. Han blir jobbig att tas med för många allsvenska försvar. Kyle Patterson såg rätt lovande ut. Kan nog fylla Lindströms skor. Och Dime var stabil. Verkar ta den ökade konkurrensen från nye finnen på rätt sätt. In med Angus och en Wanderson ikapptränad så skall vi nog minst fixa en elfteplats.
Citera
2010-02-09, 21:15
Medlem
RuterKungs avatar
Sitter och kollar på ellos-rbk nu. Alltså finns det något lag i AS som har mer reklam än ellos? Dra åt helvete alltså, ser ju för djävligt ut, jag räknar till 13(!) tryck bara det jag ser nu på tv. Bara på bröstet (alltså förutom det stora swedbank trycket) har man 4 stycken. Har det alltid varit så, kan inte minnas det.
Citera
2010-02-09, 21:36
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
MFF-GAIS 1-1. Mff var snäppet bättre, speciellt i första och inledningen av andra. Gött för GAIS att vi hade planens bäste spelare i Ayarna och att Björn Andersson målade. Han blir jobbig att tas med för många allsvenska försvar. Kyle Patterson såg rätt lovande ut. Kan nog fylla Lindströms skor. Och Dime var stabil. Verkar ta den ökade konkurrensen från nye finnen på rätt sätt. In med Angus och en Wanderson ikapptränad så skall vi nog minst fixa en elfteplats.
Jo... Fast ajg vet inte jag... Björn övertygade inte idag enl. mig. Han gör målet, men inte mycket mer.
Ayarna däremot. Herrejävlar vad lätt det är att förälska sig i den killen! Sliter hela tiden. Men det märks att värvningen utav Miller var viktigt, fan att det sprack. Lundén har tyvärr inte på en allsvensk plan att göra.

1-1 kändes sett till hela matchen rätt rättvist där MFF var det bättre laget men gav knappast sken utav att vara något topplag.
Citera
2010-02-09, 21:42
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jo... Fast ajg vet inte jag... Björn övertygade inte idag enl. mig. Han gör målet, men inte mycket mer.
Ayarna däremot. Herrejävlar vad lätt det är att förälska sig i den killen! Sliter hela tiden. Men det märks att värvningen utav Miller var viktigt, fan att det sprack. Lundén har tyvärr inte på en allsvensk plan att göra.

1-1 kändes sett till hela matchen rätt rättvist där MFF var det bättre laget men gav knappast sken utav att vara något topplag.

Nä, du har rätt, men jag vill intala mig att vi åtminstone har en duglig forward (Baldvinsson kan funka som ett rivjärn som kommer in och tokkutar sista tio, men det är ju tveksamt om han är kapabel till annat).

Ayarna ja... utsåg inte du honom till typ sämsta värvningen någonsin en gång i tiden?
Citera
2010-02-09, 21:47
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Nä, du har rätt, men jag vill intala mig att vi åtminstone har en duglig forward (Baldvinsson kan funka som ett rivjärn som kommer in och tokkutar sista tio, men det är ju tveksamt om han är kapabel till annat).

Ayarna ja... utsåg inte du honom till typ sämsta värvningen någonsin en gång i tiden?
Nej, asså det var min kompis som kom åt mitt lösenord. Jag lovar.
Citera
2010-02-09, 21:56
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
http://www.fotbollskanalen.se/1.1497048/2010/02/08/jagne_spetsar_konkurrensen_i_aik_s_anfall

Det är kul att han är på gång tillbaka men jag betvivlar samtidigt att han kan gå för fullt på match om han fortfarande känner av lårskadan. Jag tror att det kommer ta ca tre veckor innan han kan gå för fullt utan att känna av något. Han är ju dock onekligen en stor joker för oss. Förra våren (innan skadorna) var han inblandad i flera viktiga mål, bl.a. mot BP, Bajen och Häcken.
Citera
2010-02-10, 03:45
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Miran besitter ju sedan tidigare bevisad kvalitét(24 mål i slovenska ligan) sen har han ju fått sin AIK-karriär spolierad av envisa skador. Får han vara helt skadefri tror jag han kommer bli bra om han inte blir nedtyngd av "Obolo ersättar krav" de är annorlunda spelar typer. Miran är helt klart en potentiell skytteliga vinnare till skillnad från Obolo, som var mer utav en hårt arbetande target.
Jagne ser jag mer som en inhoppare eventuellt startman i matcher man vill utnyttja hans snabbhet.
Tycker Jagne har en för dålig första touch på bollen sedan jobbar han för lite.
Engblom har jag sett för lite av för att uttala mig men jag tror och hoppas han får många chanser i år att bevisa sin talang.
Vad Miran en gång har gjort i en annan liga är för mig helt ointressant just nu. Han kan inte få fortsätta att leva på gamla meriter utan måste börja leverera. Han kommer aldrig att vara i närheten av att vinna skytteligan tror jag. Jag hoppas ju självklart att jag har helt uppåt väggarna fel, men tyvärr så har han inte visat mycket kvalitet. Visst, han har varit mycket skadad osv. Men det hjälps inte när han inte tar chanserna när han väl får visa upp sig.

Uppenbarligen har ju våra tränare sett något annat i honom. Och det kanske finns där inne. Men tills dess så ser jag ingen som helst mening med att låta en yngre spelare, som är nyttigare för laget och är i form, sitta på bänken för att Miran eventuellt ska få åka till Sydafrika under uppehållet.
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Givetvis inte, det har jag heller inte hävdat utan vad jag säger är att hans ständiga muskelskador eller vad det nu är eventuellt har sina förklaringar i slarvigt skött fysträning genom åren...
Ja Gabbes skador på baksidan av låret beror på dålig fys är ju ingen hemlis. Han själv berättade ju i någon intervju om att det berodde på att han var för svag i arslet. Dvs hans baksida av låret fick kompensera för den svaga sätesmuskulaturen och därför blev överbelastad med bristningar som följd. Det är väl främst det han har haft problem med också. Den här grejen i magen vet jag inget om, men en sån som Gabbe behöver ju inte "oturs"-skador att lägga till de skadorna han redan har pga bristande fys.
Citera
2010-02-10, 06:10
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Vad Miran en gång har gjort i en annan liga är för mig helt ointressant just nu. Han kan inte få fortsätta att leva på gamla meriter utan måste börja leverera. Han kommer aldrig att vara i närheten av att vinna skytteligan tror jag. Jag hoppas ju självklart att jag har helt uppåt väggarna fel, men tyvärr så har han inte visat mycket kvalitet. Visst, han har varit mycket skadad osv. Men det hjälps inte när han inte tar chanserna när han väl får visa upp sig.

Uppenbarligen har ju våra tränare sett något annat i honom. Och det kanske finns där inne. Men tills dess så ser jag ingen som helst mening med att låta en yngre spelare, som är nyttigare för laget och är i form, sitta på bänken för att Miran eventuellt ska få åka till Sydafrika under uppehållet.

Fast han hann bevisa något även i AIK. Under hans första säsong, då han gjorde 5 mål på 13 matcher, det är därför många håller honom högt. Sedan börjde skademardrömmen tyvärr. Det märktes vilken blick och målkänsla han hade under den relativt korta tiden. Men han har varit skadad länge nu så kan nog ta ett tag att hitta tillbaka till formen.

Om vi har tur kan Engblom utvecklas ytligare innan säsongen börjar, så konkurrerar han på allvar om en startplats. Sen att kalla det form eter en bra insats tycker jag är lite snett. Låt oss se hur det går nästkommande matcher först

I övrigt känns det bra inför säsongen, jag hoppas dock få se mer av Backman som jag tror kan bli riktigt bra. Finns många ungdomar som knackar på dörren till A-laget såsom Lundberg, Gustavsson, Walker, Engblom och även Väsby talangerna. Hoppas de får mycket speltid tycker Lundberg visade prov på fina spetsegenskaper i de matcher han fick spela förra året, särskilt hans skott! Tuff konkurrens på mittfältet dock...
Citera
2010-02-10, 15:10
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström

Äntligen får vi tillbaka våran supersub!

Vad är oddset på att Risp blir korsbandsskadad innan VM-uppehållet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in