2010-11-10, 15:26
Medlem
rokit55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
TFFs hemmatotal var mycket riktigt 43 658 tack vare ca 9000 hemma mot MFF då.

Sen är det ett långt land med. För en skåning är det ingen charm i att möta t.ex. AIK eller djurgården eller andra lag i norrland/svealand.

Göteborg är väl ett trevligt lag, men HIF-AIk och MFF-AIK är väl inga höjdarmatcher i våra ögon. Sen detta året har det ju bara varit skåne där dom spelat ordentlig fotboll, så det förklarar väl ännu mer TFFs minimala publik. Folk bryr sig helt enkelt inte om lagen norr om hallandsåsen. Ni kan hålla er till hockey, det är ni bra på! Om TFF tar guld 2011, kommer de ha ett hemmasnitt på en bra bit under 4000. Kanske 3300 eller något i den stilen.

Lite överdriven känsla, men delvis funkar det så. Precis som stockholmare mest är intresserade av superettan eller bottenstriden och sina derbyn.
Citera
2010-11-10, 15:37
Medlem
Spinnacers avatar
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste detta.

Citat:
Malmö FF får omkring 15 miljoner kronor för sin allsvenska guldmedalj i placerings- och publikbonusar från Svenska Spel och Fotbollförbundet.

http://fotboll.expressen.se/smguld2010/1.2207382/malmo-ff-klagar-pa-guldpengarna

Jag är ingen MFF supporter men detta var fan värre än jag trodde. Något incitament borde väl det finnas för att vinna? Jävla sossefotbollsförbundet, är det inte dags att sälja ut allsvenskan snart?

Drömmen hade förstås varit en skandinavisk liga (exklusive finland)..men men.
Citera
2010-11-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
Sen är det ett långt land med. För en skåning är det ingen charm i att möta t.ex. AIK eller djurgården eller andra lag i norrland/svealand.

Göteborg är väl ett trevligt lag, men HIF-AIk och MFF-AIK är väl inga höjdarmatcher i våra ögon. Sen detta året har det ju bara varit skåne där dom spelat ordentlig fotboll, så det förklarar väl ännu mer TFFs minimala publik. Folk bryr sig helt enkelt inte om lagen norr om hallandsåsen. Ni kan hålla er till hockey, det är ni bra på! Om TFF tar guld 2011, kommer de ha ett hemmasnitt på en bra bit under 4000. Kanske 3300 eller något i den stilen.

Lite överdriven känsla, men delvis funkar det så. Precis som stockholmare mest är intresserade av superettan eller bottenstriden och sina derbyn.

Vad kaxig man kan vara när Malmö vunnit guld och Trelleborg gjort sin bästa säsong. Ska vi räkna in Stockholm vs Skåne under 2000-talet? Hybris hybris...
Citera
2010-11-10, 16:21
Medlem
rokit55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Vad kaxig man kan vara när Malmö vunnit guld och Trelleborg gjort sin bästa säsong. Ska vi räkna in Stockholm vs Skåne under 2000-talet? Hybris hybris...

Hade AIK vunnit guld och djurgården tvåa ( ), så hade det inte varit så intressant ändå. Det är en för lång resa och för tråkigt väder. Geografin som ställer till det lite för vår fina allsvenska.
Citera
2010-11-10, 16:24
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste detta.

http://fotboll.expressen.se/smguld2010/1.2207382/malmo-ff-klagar-pa-guldpengarna

Jag är ingen MFF supporter men detta var fan värre än jag trodde. Något incitament borde väl det finnas för att vinna? Jävla sossefotbollsförbundet, är det inte dags att sälja ut allsvenskan snart?

Drömmen hade förstås varit en skandinavisk liga (exklusive finland)..men men.
Visst kan man tycka det, men man bör komma ihåg att summorna bestämdes av SvFF och SEF tillsammans efter att senaste tv-avtalet slöts, så när MFF kommer såhär i efterhand och gnäller blir det rätt löjligt då de själv varit med och godkänt avtalet. Det är ju knappast en tillfällighet att de går ut nu och inte efter förra årets nionde plats.
Citera
2010-11-10, 16:26
Medlem
Treehorns avatar
Jag blev mer förvånad över att det var så mycket som 15 miljoner, trodde faktiskt att det var betydligt mindre...
Citera
2010-11-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
Hade AIK vunnit guld och djurgården tvåa ( ), så hade det inte varit så intressant ändå. Det är en för lång resa och för tråkigt väder. Geografin som ställer till det lite för vår fina allsvenska.

För dig ja. Förra året hade vi publiklag som AIK och IFK Göteborg i toppen och djurgården och hammarby i botten och det var fanimej en intressant allsvenska i både topp och botten som berörde lag från Sveriges två största städer. Att man inte bryr sig i Trelleborg förstår jag, där bryr man sig ju inte om det egna laget ens.
Citera
2010-11-10, 16:40
Medlem
rokit55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
För dig ja. Förra året hade vi publiklag som AIK och IFK Göteborg i toppen och djurgården och hammarby i botten och det var fanimej en intressant allsvenska i både topp och botten som berörde lag från Sveriges två största städer. Att man inte bryr sig i Trelleborg förstår jag, där bryr man sig ju inte om det egna laget ens.

Det tror jag nog dom gör. På en säsong har dom en total publiksiffra som överstiger stadens befolkning ganska kraftigt.

Min uppfattning är att Malmö hatar HIF, HIF hatar Malmö, och Malmö och HIF tycker det är kul när det går bra för TFF, bara det inte är mot egna laget. Jag håller på alla tre ungefär.
Citera
2010-11-10, 17:42
Medlem
Qaas avatar
Mäktigt! Hela borgen deltar i växelsången

Peaken vid 1:00 kaoz
http://www.youtube.com/watch?v=B-wMQRFRey0
Citera
2010-11-10, 18:18
Medlem
rokit55s avatar
Sveriges i särklass finaste arena!
Citera
2010-11-10, 18:24
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Visst kan man tycka det, men man bör komma ihåg att summorna bestämdes av SvFF och SEF tillsammans efter att senaste tv-avtalet slöts, så när MFF kommer såhär i efterhand och gnäller blir det rätt löjligt då de själv varit med och godkänt avtalet. Det är ju knappast en tillfällighet att de går ut nu och inte efter förra årets nionde plats.

Det bästa för allsvenskan vore om de kommer på ett system för att belöna lagen som ökar intresset. Norrköping, Örebro, storstadslagen, Elfsborg, Helsingborg. Inte bara belöna publiksiffror och placering utan också mediaintresse, PPV-köp etc.

Säljer man namnet på ligan har man förlorat det enda som är bättre än i Danmark och Norge.

edit: med storstadslagen menar jag inte Häcken och BP. De borde straffas
Citera
2010-11-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Mäktigt! Hela borgen deltar i växelsången

Peaken vid 1:00 kaoz
http://www.youtube.com/watch?v=B-wMQRFRey0

Ja jävlar vilket tryckt det blev där i början.

Satt på sittplats bakom målet motsatt ståplats. Familjeläktaren. Alla skrek, även trebarn-morsorna och deras ungar.

Under hela ramsan så såg jag framför mig hur sången trängde sig djupt in i spelargången och omklädningsrummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in