2010-09-26, 21:48
Medlem
mishimas avatar
Det kändes annars lite som ett topplag mot ett mittenlag som inte har så jättemycket att spela för. Vi hade all flax på vår sida. Vårt 2-0-mål var tur och straffen var urusel. Vi hade turen på vår sida och fixade de tre poängen. För ett år sedan var det tvärtom, IFK var ett topplag och vi ett mittenlag, och även då vann toppenlaget.
Citera
2010-09-26, 22:29
Medlem
Jämn match. Vi hade flyt idag, precis som Götet hade förra året när de var ett topplag. Men maken till gnällrövar i Göteborg har jag inte sett på länge. Selakovic, Lund och Bjarnson, vilka äckel. Ger smällar men kan inte ta några. Bjarnson, den tuffe islänningen, la sig ner så fort någon toucha ansiktet.
Tur att ni har Hysen för övrigt. Vågar inte han ta straffarna?

Fjellström, sa det bra. Ett starkt lag, men inga individualister, utom kanske Hysen.
Citera
2010-09-26, 22:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Jämn match. Vi hade flyt idag, precis som Götet hade förra året när de var ett topplag. Men maken till gnällrövar i Göteborg har jag inte sett på länge. Selakovic, Lund och Bjarnson, vilka äckel. Ger smällar men kan inte ta några. Bjarnson, den tuffe islänningen, la sig ner så fort någon toucha ansiktet.

Allvarligt, ni har Figueredo i laget... Ni bör ha munkavle på när det gäller gnällrövar när det går emot. Gnälligare spelare än honom finns fan inte.

Men men, kul att ni vann. Nu måste HIF gå för fullt imorgon och ge sorkarna en näsbränna innan derbyt.
Citera
2010-09-26, 23:05
Medlem
mishimas avatar
Har sett om matchens highlights och jag tycker både att Anderssons mål och straffen är rätt dömd. Domaren inledde rätt dåligt med flera tveksamma frisparkar men blev bättre och bättre tycker jag.
Citera
2010-09-26, 23:28
Bannlyst
Tänker inte gråta ut nu.. men försök vara lite mer partisk Vapendragare

Första halvlek dominerade vi, spelade stundtals riktigt bra. Ni fick 1-0 tack vare en domartavla och i andra halvlek så hände det något.. Passningsspelet var katastrof och tillslut fick ni in 2-0 via en målvaktstavla innan Hysen fick in 2-1 i slutet som var riktigt snyggt.

Ett rättvist resultat hade varit 1-1 / X

EDIT: Batterboy, haha herregud.. Du menar i slutet när Elmar fick en armbåge i ansiktet? Nej då alla spelare står upp där..
Citera
2010-09-26, 23:29
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Visserligen ser Handleds-Dannes mål rätt tveksamt ut, men ska man vinna SM-guld ska man ha tur med sig vad gäller regelvidriga mål. 2007 vann Blåvitt mot AIK efter en boll som kanske aldrig var inne. Samma år vann vi borta mot MFF efter att vi fick ett par tveksamma mål med oss samtidigt som MFF kanske skulle ha haft en straff. Sånt brukar jämna ut sig, åtminstone över några års sikt.

Till slut kan man ju bara konstatera att Blåvitt har en förbättringspotential inför nästa år. Sätt straffarna. Hur svårt kan det vara? Egentligen? (Nej, Jonas Olsson kan inte lastas för att fem olika spelare slår fem usla straffar.)
Citera
2010-09-26, 23:34
Medlem
Nayelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg
Tänker inte gråta ut nu.. men försök vara lite mer partisk Vapendragare

Första halvlek dominerade vi, spelade stundtals riktigt bra. Ni fick 1-0 tack vare en domartavla och i andra halvlek så hände det något.. Passningsspelet var katastrof och tillslut fick ni in 2-0 via en målvaktstavla innan Hysen fick in 2-1 i slutet som var riktigt snyggt.

Ett rättvist resultat hade varit 1-1 / X

EDIT: Batterboy, haha herregud.. Du menar i slutet när Elmar fick en armbåge i ansiktet? Nej då alla spelare står upp där..

Snälla... Dominerade första halvlek? Ni hade en bra period på tio-femton minuter efter att vi hade börjat bra. Sen jämnade det ut sig, målet kom (har inte sett någon repris som faktiskt visar att det var hands...) och ni säckade ihop totalt i slutet av första 45.
Citera
2010-09-26, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nayeli
Snälla... Dominerade första halvlek? Ni hade en bra period på tio-femton minuter efter att vi hade börjat bra. Sen jämnade det ut sig, målet kom (har inte sett någon repris som faktiskt visar att det var hands...) och ni säckade ihop totalt i slutet av första 45.
Vi var klart de bättre laget i nästan hela första halvlek, nu säger jag ju inte att malmö var dåliga men jag tycker iallafall att vi var det bättre laget i första och sedan blir överkörda i andra
Citera
2010-09-26, 23:52
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/allsvenskan/article7851233.ab

Sammandrag från matchen. Säger ganska mycket om hur det var.
Malmö var bästa laget på planen. Domaren kunde dock börjat dömma lite mer objektivt i frisparkssituationer..

Och sen, jag är inte säker men, säger inte regeln att det måste vara en medveten hands för att man ska kunna dömma det som hands?

Isåfall skulle det inte blivit straff..
Citera
2010-09-27, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/allsvenskan/article7851233.ab

Sammandrag från matchen. Säger ganska mycket om hur det var.
Malmö var bästa laget på planen. Domaren kunde dock börjat dömma lite mer objektivt i frisparkssituationer..

Och sen, jag är inte säker men, säger inte regeln att det måste vara en medveten hands för att man ska kunna dömma det som hands?

Isåfall skulle det inte blivit straff..
Nej, påverkar handen spelet så ska det bli blåst
Citera
2010-09-27, 00:01
Bannlyst
Citat:

Okej, tack, var som sagt inte säker.
Citera
2010-09-27, 00:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det där är ju faktiskt inte rätt. Enligt regelboken så ska det vara medvetet för att det ska räknas som hands. Oavsett var man har handen.. Sen att det inte finns en domare i hela Sverige som dömer likadant är ju en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in