2010-09-26, 19:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Jag tittade slängde ett öga på direktrapporteringen och när jag såg att Hysén hade gjort mål kunde jag föreställa mig hur det såg ut.
Gör inte IFK mål på ett annat vis? Långa bollar på Bengt?
Även fast avslutet var hysteriskt snyggt så är anfallen alltid så tråkiga.
Hade hållt med dig till 100% om du skrivit detta innan vm uppehållet.
Nu har vi ett mycket mer varierande spel offensivt jämfört med i våras
Citera
2010-09-26, 19:30
Bannlyst
Riktigt bra match idag tyckte jag även om IFK gick in för att hålla 0-0, snyggt mål av Hysén

JOHAN DAHLIN JOHAN DAHLIN JOHAN JOHAN JOHAN DAHLIN!
Citera
2010-09-26, 19:34
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Riktigt bra match idag tyckte jag även om IFK gick in för att hålla 0-0, snyggt mål av Hysén

JOHAN DAHLIN JOHAN DAHLIN JOHAN JOHAN JOHAN DAHLIN!

IFK gick in för att hålla 0-0? Lider du av mental ohälsa eller?
Vi tog ju för fan kommandot i första halvlek, och som kommentatorerna uttryckte det "styrde spelet"
Citera
2010-09-26, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vi tog ju för fan kommandot i första halvlek, och som kommentatorerna uttryckte det "styrde spelet"

Vilket spel? Långa bollar hela tiden, ok ni hade 2 anfall med bra passningsspel men inget mer

Fanns bara 1 fotbollslag på planen idag
Citera
2010-09-26, 19:51
Medlem
VonRofs avatar
Citat:

Hur kan ni förlora mot Malmö, kefft..

Imorn match mot Mjällby, ser det lite som uppvärmning till de 6 dagar, 20h och 40 min som återstår till det sista derbyt på ett tag. Kanske vi som ska passa på med att ta med oss näsdukar denna gång?
Citera
2010-09-26, 19:58
Medlem
funerals avatar
Citat:
Vilket spel? Långa bollar hela tiden, ok ni hade 2 anfall med bra passningsspel men inget mer

Om du inte såg att blåvitt är ett av väldigt få lag som gav er en rejäl match på hemmaplan samt att vi hade en 4-5 100% iga målchanser är det nåt som saknas.
I sådana fall kan man konstatera att dina tidigare "matchrapporter" om erat fantastiska spel i näst intill varje match får tas med en näve salt.
Citera
2010-09-26, 19:59
Medlem
Satan i gatans avatar
Citat:

Innan Malmös första, regelvidriga, mål var matchen jämn, och Blåvitt hade chanser att ta ledningen. efteråt tog Malmö över och vann rättvist.

Första målet var högst slumpartat och borde ha dömts bort för hands, sedan ska givetvis Blåvitts försvarare, i synnerhet Nicklas Carlsson, spela vidare till domaren blåser.

Andra behöver inte ens diskuteras. Det är omöjligt att vinna sådana här matcher om man ger bort mål och missar straffar, det är enkel fotbollslogik. Nu står hoppet till att Malmö tar allsvenskan och Helsingborg cupen så Blåvitt kan knipa fjärdeplatsen och kvalificera sig för Europa League och således rädda säsongen.
Citera
2010-09-26, 20:07
Medlem
funerals avatar
En fundering över blåvitts 5(!) raka missade straffar.
Hjalmar
Ragge
Elmar
T.Olsson
J.Johansson har sumpat varsinn.
Varför har man så många olika straffskyttar?
Varför Har man bevisligen inte tränat på straffar?(Straffen idag var bland det absolut sämsta jag sett)
Och varför i helvete har 2 backar och 3 mittfältare fått chansen som dessutom inte är några direkt vana målskyttar?
Hysén skulle givetvis fått fortsatt förtroende efter missen mot aik förra säsongen.
Alla poäng vi tappat på grund av detta får Olsson/Rehn ta på sig helt och hållet
Citera
2010-09-26, 20:11
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
En fundering över blåvitts 5(!) raka missade straffar.
Hjalmar
Ragge
Elmar
T.Olsson
J.Johansson har sumpat varsinn.
Varför har man så många olika straffskyttar?
Varför Har man bevisligen inte tränat på straffar?(Straffen idag var bland det absolut sämsta jag sett)
Och varför i helvete har 2 backar och 3 mittfältare fått chansen som dessutom inte är några direkt vana målskyttar?
Hysén skulle givetvis fått fortsatt förtroende efter missen mot aik förra säsongen.
Alla poäng vi tappat på grund av detta får Olsson/Rehn ta på sig helt och hållet

Det bisarra i sammanhanget är att det finns en viss herre som har drillat straffar varenda träning hela säsongen, med goda resultat ska tilläggas, dessutom fanns han för ovanlighetens skull på planen idag. Därmed säger jag inte att Sana skulle ha slagit straffen, bara att TO inte hade där att göra
Citera
2010-09-26, 20:26
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Det bisarra i sammanhanget är att det finns en viss herre som har drillat straffar varenda träning hela säsongen, med goda resultat ska tilläggas, dessutom fanns han för ovanlighetens skull på planen idag. Därmed säger jag inte att Sana skulle ha slagit straffen, bara att TO inte hade där att göra

Uppenbar idioti från tränaren. Ragnar skulle naturligtvis ha fått fortsatt förtroende efter sin miss(eller har han missat två? Minns inte) eftersom han haft ett bra facit. Och varför kliver inte Hysén som är den ende målfarlige spelaren i laget fram och skjuter?

I GP(fy) har Ulf Stenberg('spyan') skrivit om matchen. Detta citat av Hysén är roligt:

Citat:
Det påminner om när vi vann SM-guld 2007, då Bjärsmyr gjorde ett mål som inte var inne på Råsunda och bollen studsade vår väg i slutomgångarna.

Gott Gnaget, ni har väl alltid hävdat att det inte var mål...?

Edit: Läste vidare i artikeln och såg att Tobbe säger att Ragnar missat en.
Citera
2010-09-26, 21:16
Bannlyst
Citat:
Om du inte såg att blåvitt är ett av väldigt få lag som gav er en rejäl match på hemmaplan samt att vi hade en 4-5 100% iga målchanser är det nåt som saknas.
I sådana fall kan man konstatera att dina tidigare "matchrapporter" om erat fantastiska spel i näst intill varje match får tas med en näve salt.

Rejäl match? nej du.

Vet inte om ni ens vet vad Dahlins kapacitet ligger på? Vissa räddningar han gjorde idag var ganska enkla för han. Inte ens nära att gå i mål. Men visst, ni hade skott på mål.

Sen att blåvitt förlorar bollen 4 - 5 gånger under 30sek på deras egen planhalva är ett jävla under också.. svår match var det ja (y)

Kändes aldrig som att blowitt hade chansen att ta poäng ens. Men visst ni hade chanserna..

Snälla aik, krossa inavelskossorna från sündets pärla imorgon!
Citera
2010-09-26, 21:23
Bannlyst
Citat:

Ni var jättebra idag och var värda alla 3 poäng! MFF spelade inte på topp och vann ändå relativt enkelt säger väl mer om er än oss

Johan Dahlin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in