2010-09-22, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Detta kanske redan har diskuterats.

Men TFF har ju problem med ekonomin och blir ner flyttade till SE.

Jag undrar då, kommer det kanske komma upp 4 SE lag då eller kommer laget som är på kvalplats slippa kvala och får stanna kvar i allsvenskan och trean i SE kommer också upp utan kval?

Källa?
Citera
2010-09-22, 13:07
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Detta kanske redan har diskuterats.

Men TFF har ju problem med ekonomin och blir ner flyttade till SE.

Jag undrar då, kommer det kanske komma upp 4 SE lag då eller kommer laget som är på kvalplats slippa kvala och får stanna kvar i allsvenskan och trean i SE kommer också upp utan kval?
Det är ett handbollslag i Trelleborg som blir nerflyttade pga dålig ekonomi, TFF har ju någon finansman som går in och täcker svarta hål.
Citera
2010-09-22, 13:13
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så. Dahlin borta resten av säsongen verkar det som. Ingen höjdare för MFF. Och kanske inte världens bästa för Rolle heller som borde ångra att han i stort sett skyllde förlusten mot DIF på Garaca.. Ska vi tippa på att det räcker för att HIF ska ta guldet nu?
Det kan bli riktigt tungt för MFF men samtidigt så ska ett guldlag inte vara så beroende av en spelare. Vi såg ju mot HIF i Derbyt när ordinarie spelare var avstängda kom andra in och visade vad det gick för. Det viktigaste i AS är väl att ha bredd i truppen. Sen tyckte jag Garaca gjorde en hyffsad match på stadion hade lätt kunnat rinna iväg till 2-0, 3-0 i första perioden annars.

Men vi får se, som sagt, jag ser hellre MFF vinna guldet än HIF eftersom MFF har en stark ekonomi och har råd att ha kvar ett par nyckelspelare till Europa spel osv.
Citera
2010-09-22, 13:21
Medlem
Idag är en sådan där typisk dag där man inte förväntar sig ett skit och så helt plötsligt spelar AIK säsongens bästa fotboll. Hoppas på en 1-0 seger och mål i 91 minuten.

Citat:
Truppen består av: 2 Niklas Backman, 5 Robert Åhman Persson, 7 Helgi Daníelsson, 8 Daniel Tjernström, 9 Goran Ljubojević, 11 Antônio Flávio, 12 Tomi Maanoja, 13 Kyriakos Stamatopoulos, 14 Kenny Pavey, 16 Martin Lorentzson, 17 Saihou Jagne, 18 Niklas Maripuu, 20 Mohamed Bangura, 21 Admir Ćatović, 23 Christoffer Eriksson, 24 Daniel Gustavsson, 26 Pontus Engblom, 27 Ivan Turina, 28 Viktor Lundberg och 30 Dulee Johnson.

Mycket ungt, vilket är bra, det såg vi senast mot Häcken. Vad Goran och Flavio gör i truppen är ett mysterium, men det är väl brist på bänkvärmare.
Citera
2010-09-22, 13:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Mycket ungt, vilket är bra, det såg vi senast mot Häcken. Vad Goran och Flavio gör i truppen är ett mysterium, men det är väl brist på bänkvärmare.
Kanske för att dom är dom enda offensiva spelarna ni har?

Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Det kan bli riktigt tungt för MFF men samtidigt så ska ett guldlag inte vara så beroende av en spelare. Vi såg ju mot HIF i Derbyt när ordinarie spelare var avstängda kom andra in och visade vad det gick för. Det viktigaste i AS är väl att ha bredd i truppen. Sen tyckte jag Garaca gjorde en hyffsad match på stadion hade lätt kunnat rinna iväg till 2-0, 3-0 i första perioden annars.
Ja jag tyckte inte han gjorde det så väldigt illa heller men ett antal av grejerna som uppstod var han ju faktiskt själv orsak till.. Säkerheten fanns där definitivt inte.

Och det är skillnad på en utespelare där man vet att det kommer hända saker under året. Där ska man alltid ha bra uppbackning. I detta fallet är både första och andramålvakten borta.. Du är DIF:are va? Hur skulle du tycka om er tredjemålvakt fick stå resten av säsongen?
Citera
2010-09-22, 13:34
Medlem
Amex88s avatar
Citat:

Ja jag tyckte inte han gjorde det så väldigt illa heller men ett antal av grejerna som uppstod var han ju faktiskt själv orsak till.. Säkerheten fanns där definitivt inte.

Och det är skillnad på en utespelare där man vet att det kommer hända saker under året. Där ska man alltid ha bra uppbackning. I detta fallet är både första och andramålvakten borta.. Du är DIF:are va? Hur skulle du tycka om er tredjemålvakt fick stå resten av säsongen?
Haha ja det är sant vi hade antagligen skitit ner oss om Christoffer Matwiejew skulle stå resten av säsongen. Jag trodde dock Garaca var andramålvakten så det kanske blir lite mer problem då. Trist för if if.
Citera
2010-09-22, 14:19
Medlem
Citat:

Nej. Engblom, Bangura, Jagne är anfallare, Lundberg skulle säkert kunna gå för en sådan också.
Citera
2010-09-22, 14:31
Medlem
feldgraus avatar
Härligt med en match där man verkligen inte förväntar sig någonting. Lyckas vi göra ett mål på plastgräset är jag nöjd. Lyckas vi därtill bara släppa in ett mål är jag övernöjd. Lyckas vi hålla nollan blir det fest hela natten.

/feldgrau
Citera
2010-09-22, 14:38
Medlem
Bornets avatar
Snacka om att man lever i en annan värld än skribenten ovan.

Allt annat än 3 poäng ger akut magknip och gråtindränkt snuttefilt.
Citera
2010-09-22, 14:45
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Kommer bli oavgjort. Sen förlorar dom mot häcken. I resterande matcher blir det en oavgjord till mot gefle borta och en vinst mot trelleborg hemma. Totalt hamnar vi på 30 poäng vilket innebär kval mot Landskrona, där vi förlorar vårat första kval sedan 95.
Citera
2010-09-22, 14:47
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Nå, det är (nästan) min verklighet varje match också. Utom just Elfsborg borta...

/feldgrau
Citera
2010-09-22, 14:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Jasså så du tror att till exempel MFF möter GAIS hemma och guldet står mellan er och IFK. Och IFK gör mål tror du jag skulle klappa händerna för det då? Ehhh NEJ!!!!!!!?

Och att DIF gör det mot Malmö visar bara hur jävla mycket MFF berör inte konstigt då vi är en storklubb jämfört med pissklubben heif..

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Flavio gjorde det helt okej förra matchen, hur jävla fet han än blivit.
Krossa Kalmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in