Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Håller med om att Bojan och Mutumba måste börja få ut mer av sitt spel.
Framför allt Bojan passar bättre att spela centralt eller till vänster. Igår, på högerkanten, fick han inte mycket uträttat. Men så fort han tog ett par kliv in i banan och började spela bollen på djupet så blev det en helt annan fart i anfallsspelet. Särskilt då med Engblom som visade på både styrka, spelsinne och snabbhet när han gick i djupet.
Atta tycker jag gjorde en okej match. Har inte sett en enda dålig match med honom. Men han är lite tung i fötterna tycker jag. Står för mycket på hälarna och hänger inte riktigt med i markeringen när anfallaren rycker.
För övrigt så pratades det för några veckor sedan om att jag, bland annat, ville ha in en vänsterfotad back. Varpå någon sade att Backman (tror jag) var vänsterfotad. Men både Backman och Atta är högerfotade såg jag. Alltså, en vänsterfotad back är för lite enligt mig....
Lorentzon var bra. Pigg, bestämd och få misstag både i försvar och anfall. Någon som dock var mer än lovligt kass (som vanligt) var Miran. Det finns säkert någon som har någon ursäkt till varför han spelade 25 minuter men bara rörde bollen typ tre gånger. Framfall, motvind, skoskav, för lite publik, för mycket publik, för hårt pumpad boll, för grönt konstgräs, whatever.... Han gör fan ingen glad. Är mer än lovligt trött på honom nu.