2010-02-02, 01:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
En av AIKs poänger är väl att bli av med lånet dom tog på 7.7 miljoner förra året med 18% ränta och ersätta det med ett lån på 15 miljoner med 10% ränta. Så det är trots allt inte allt för dumt.

Näe, att ta lån för att betala andra lån är nog det smartaste man kan göra.
Citera
2010-02-02, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Hur mycket vinst kan dom tänkas gå på varje såld Dvd och guldtröja då?

På Guld-DVDerna gör de i alla fall 300 kr per skiva då kostnaderna är betalda av sponsorer. Tröjorna är oklart men en låg uppskattning borde vara 100 kr per tröja åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Näe, att ta lån för att betala andra lån är nog det smartaste man kan göra.

Om jag erbjuder dig 8% rabatt på ditt huslån om du lånar av mig istället, tar du det då?

Sen kan man givetvis ifrågasätta vad man ska med ytterligare 7 MSEK när man sagt att man inte ska satsa på CL. Hoppas på ett nytt brassekontrakt (indikationer finns) som AIK faktiskt äger till 100% samt en förlängning med Ortiz, där har vi mina önskeklappar.
Senast redigerad av Juuni 2010-02-02 kl. 01:52.
Citera
2010-02-02, 08:40
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
På Guld-DVDerna gör de i alla fall 300 kr per skiva då kostnaderna är betalda av sponsorer. Tröjorna är oklart men en låg uppskattning borde vara 100 kr per tröja åtminstone.

Om jag erbjuder dig 8% rabatt på ditt huslån om du lånar av mig istället, tar du det då?

Sen kan man givetvis ifrågasätta vad man ska med ytterligare 7 MSEK när man sagt att man inte ska satsa på CL. Hoppas på ett nytt brassekontrakt (indikationer finns) som AIK faktiskt äger till 100% samt en förlängning med Ortiz, där har vi mina önskeklappar.
Det har jag tyvärr ytterst svårt att tro att de skulle hända..
Citera
2010-02-02, 09:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Ingen lek om man har de marginalerna på tröjorna, men visst bör man göra några eller någon 100k.

Citat:

Självklart, men det är inte vad det handlar om. Aik hade ett krav att betala tillbaks monsterlånet (det gamla) en viss tid och blev alltså tvingade att ta ett annat lån för att klara situationen. Det är aldrig och kommer aldrig vara bra. Vad hände med att om man vann guldet så skulle ekonomin absolut inte var något problem?
Citera
2010-02-02, 09:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror nog att många lag gamblar med sin ekonomi, AIK kanske är lite väl öppna med vad de gör.
Självklart finns risken att man misslyckas kapitalt, men samtidigt är det allt annat än en "long shot". Har man tur i kvalet räcker ju nuvarande lag, värvar man 1-2 klasslirare så ska man kunna konkurrera mot Rosenborg & FCK som ses som de starkare lagen man kan möta i ett CL kval.
Jag tvivlar på att konkursen är nära, men man satsar mycket på ett kort, hoppat det betalar av sig bara.

Klart att många lag som tar risker, utom HEIF då som vänder sig till skattebetalarna och
får hjälp av dom i stället. Men AIK verkar lite desperata med tanke på lånandet?
Citera
2010-02-02, 10:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Klart att många lag som tar risker, utom HEIF då som vänder sig till skattebetalarna och
får hjälp av dom i stället. Men AIK verkar lite desperata med tanke på lånandet?

Kul att du tog upp det där, varför har det inte blivit mer skriverier om heif's jävla äckliga bögkommun som bjuckar på 20 millar? Är det för att det är en ickeklubb och ingen bryr sig eller? Jag blir fan trött bara jag tänker på det.
Citera
2010-02-02, 11:47
Medlem
erikbes avatar
Här kommer blåvitts mål mot FC Moskva. Det andra, gjort av Tobias Sana, är riktigt fint
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=9297
Citera
2010-02-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Här kommer blåvitts mål mot FC Moskva. Det andra, gjort av Tobias Sana, är riktigt fint
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=9297

Riktigt nice skott, även bra av Hysen vid första. Han är så giftig. Mest njöt jag dock av det sköna kvällsvädret på videon. Sitter och drömmer mig ner till varmare breddgrader,
Citera
2010-02-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Riktigt nice skott, även bra av Hysen vid första. Han är så giftig. Mest njöt jag dock av det sköna kvällsvädret på videon. Sitter och drömmer mig ner till varmare breddgrader,

Åh gud, det där såg förbaskat skönt ut.

Snygga mål btw.
Citera
2010-02-02, 12:36
Medlem
LastCaresss avatar
Kan väl länka till målen mellan DIF-DIF, Jonsons första är inget dåligt skott men Sanas i blåvitt var nog fan lite vassare.

http://www.youtube.com/user/DIFfotboll#p/a/u/0/uOcOYnxulYY
Citera
2010-02-02, 15:13
Medlem
RobEngströms avatar
Angående AIKs lån.

Tycker AIK gör helt rätt, om dom nu tar ett nytt lån med betydligt lägre ränta för att betala av ett dyrt lån med extremt hög ränta. Hade inte ni gjort detsamma för att sänka den totala kostnaden?
Citera
2010-02-02, 15:22
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Obolo gick väl för två tre mille i alla fall?
Ja fel av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in