2010-09-12, 23:32
Medlem
Stålverks avatar
Måste säga att vi har en skön kapten. Kan inte tänka mig många andra lagkaptener ute i världen som kliver upp i sin klack efter matchen.

http://www.dif.se/diftv/default.asp?id=765
Citera
2010-09-13, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Måste säga att vi har en skön kapten. Kan inte tänka mig många andra lagkaptener ute i världen som kliver upp i sin klack efter matchen.

ja, det rullar på rätt bra nu för er så varför inte passa på
Citera
2010-09-13, 01:34
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
ja, det rullar på rätt bra nu för er så varför inte passa på
Dembo kör iofs. den där ramsan vid i stort sett varenda vinst (eller har iaf. gjort den här säsongen) så även om vi hade haft 3 raka förluster hade han nog kört den ändå.

Kamala!

Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo

Precis!
Alla har vi våra anledningar. Och ingen jävel ska ifrågasätta ens lojalitet.
Jo visst, men går man på enbart en match per år och följer resten framför TV:n så är man självklart inte lika "äkta" som en som går på varenda match.

Angående publiksiffran så lät det på TV-kommentatorerna att de var relativt säkra på att det var över 10 000, så blev förvånad när speakern sa 8000.
Senast redigerad av Kessler 2010-09-13 kl. 02:26.
Citera
2010-09-13, 02:20
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Angående publiksiffran så lät det på TV-kommentatorerna att de var relativt säkra på att det var över 10 000, så blev förvånad när de sa 8000.

Stadion är ruggigt lätt att bedöma publiksiffra på och jag brukar nästan aldrig ha fel på mer än 500 personer. Idag blev jag glatt överraskad då det såg ut som det var över 10000 med ganska bred marginal.
Men tydligen inte enligt speakern...

4 raka.
Citera
2010-09-13, 02:39
Medlem
Grymt härlig match på Stadion idag. I första halvlek tycker jag att lagen är jämnbra och skapar ungefär lika många chanser. Sen får Örebro in ett skitmål som hade svidit som fan om vi inte vänt matchen. I andra halvlek kommer Djurgården ut som ett nytt lag och spelar ut Örebro. Hade man satt alla chanser som man hade i andra halvlek hade matchen slutat minst 4-1, i alla fall.

Dom spelarna som var riktigt bra idag var Kebba, Kasper, Oremo och Dembo. Fantastiska insatser av dessa spelare. Fy fan vad Kebba har utvecklats under åren i Djurgården och det visar sig verkligen nu. Sharbel Touma gör inte så bra match egentligen, det är målet och assisten, men mer är det inte. Han tappade alldeles för mycket boll och såg riktigt loj ut i första halvlek.

Men, som sagt, en grymt rolig match på Stadion. Jag fick lite Malmö 2005-vibbar när hela Stadion sjöng efter 2-1-målet. Sen är det ju inget fel på firandet efter 1-1-målet heller: http://dif.se/diftv/default.asp?id=767

Lycka är att vara Djurgårdare!
Citera
2010-09-13, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk

Joo jag såg också det, lite roligt.

Tobbe klättrade iofs upp på räcket med en brandmans hatt och började dansa för oss på gnaget borta
Citera
2010-09-13, 07:35
Bannlyst
GAIS vinner ikväll 2-0
Citera
2010-09-13, 08:23
Medlem
feldgraus avatar
Härligt med ett fullsatt Gamla Ullevi igen (ett dussin biljetter kvar på vår nedre stå och runt 250 kvar på GAIS nedre stå).* Med tanke på vilken jävla skitsäsong det här varit kanske det kan bli en enkel vinst för en gångs skull? Så fort vi är med i toppen och ska möta GAIS låser ju sig spelet totalt, utan jättepress idag kan det kanske gå bättre. Tippar 3–0 med hjärtat, 0–0 med hjärnan...

* Annars får man ändå vara nöjd med årets publiksiffror. Bara två matcher under 10 000 (även om vi visserligen har fyra skitlag kvar att möta, lika få som MFF, AIK har fem under 10 000), samtidigt bara två matcher över 13 000. Ett jävligt jämnt snitt med andra ord. Om vi bara kan höja den här jämna nivån med 2-3 000 åskådare över de närmsta åren ser det ut som det borde göra.

/feldgrau
Citera
2010-09-13, 08:27
Medlem
Lill-Einars avatar
Jag tycker att DIF-ÖSK ska spelas om då det var solklar straff när Touma fälldes och domarn flyttar ut bollen till frispark fastän han stod bra placerad.
Citera
2010-09-13, 09:21
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Jag tycker att DIF-ÖSK ska spelas om då det var solklar straff när Touma fälldes och domarn flyttar ut bollen till frispark fastän han stod bra placerad.
Jag är angelägen om att hålla med dig...
Citera
2010-09-13, 11:44
Medlem
Bornets avatar
Orka bry sig om en match som är given förlust...
Citera
2010-09-13, 15:12
Medlem
Dagens händelse: Mjällby nämndes nyss på kinesiskt riksteve. Satte nudeln i halsen. Sitter här och slökollar på Kinas version av Fotbollskanalen i Europa när motsvarigheten till "grej of the day" kommer. Kineser som sitter och gör sig lustiga över Mjällbys spelardräkter. För mycket reklam, säger kinesen och skrockar, varefter han räknar till 7 olika företag. Här har man aldrig sett på maken. Kan bara hålla med iofs, ser horribelt ut. Det är väl inte speedway ni utövar på Listerlandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in