2010-09-15, 23:59
Bannlyst
Riktigt bra match idag
Lite dåligt av Lindström han borde ju fått rött kort och straff för MFF.

Jag hade bettat vinst för HeIF , trodde MFF skulle vara chanslösa utan sina anfallare, men tji fick jag.

Men tyckte dom gav den här matchen alldelles för mycket cred?!
Tyckte mig höra att detta skulle vara den bästa matchen under 2000 talet. Jag tycker fortfarande att IFK-AIK gnaget är den bästa matchen under 2000 talet. Inte resultatmässigt men att AS avgörs på ett sådant sätt.

Sedan tyckte jag att MFFs tifo förstördes lite när man brände av bengaler. Stilrent och snyggt, så kommer det massa rök som förstör, nej nej. Men cred till Malmoe
Citera
2010-09-16, 00:01
Medlem
Bengalerna var ju efter OH:n hade rullats ner. Tyckte att det såg grymt ut. Måste ha peppat spelarna som fan!
Citera
2010-09-16, 00:28
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Fast Pekalski ska vara jävlig glad att han fick vara kvar på plan. I första halvlek borde han åkt på ett gult och i andra var det solklart rött kort när han kapa Lantz.

... och Lindström skulle fått rött kort och Gische en straff, så domarens bedömningar gick lite åt båda håll.
Citera
2010-09-16, 01:54
Medlem
NordicVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Söderberg och andra fettot satt väl och kolla Aik - Linköping istället för årets match så Ivo får vi nog inte se i u21 landslaget nu i heller, fast han fullkomligt utraderade den enligt media bästa mittfältaren Lantz.

Lennartsson (heter väl fettot) var på plats. Så kanske har Ivo en chans på en plats i truppen nästa gång. Han är ju säkert för ung för att spela från start.
Citera
2010-09-16, 02:11
Medlem
Satan i gatans avatar
Tycker det är sällan stormatcher av dessa slag lever upp till de förväntningar en kan ställa på dem. Dagens match var emellertid en trevlig tillställning. Malmö vann rättvist och imponerade, framförallt med tanke på deras avbräck. Skulle bli förvånad om det inte är början på dödsstöten vi ser nu.
Citera
2010-09-16, 02:57
Medlem
50-öring.s avatar
Helvete vilken underbar match. Speciellt för oss himmelsblå såklart men tror ändå att andra tittare hade skoj. Även kul att domaren (glömt namnet just nu) tillät en hög, hård nivå. Visst missade han en del saker åt båda hållen, men hellre det än att han blåser sönder matchen. Ollonhuvudet Lindströms tackling var ju helskum. Va fan, slängde en blick på Molins och tokrusade mot honom. Även om man ville ha straff där kunde jag inte låta bli att skratta. Hade inte skrattat om Molins blivit skadad eller vi förlorat men nu går det bra att göra det.

Wilton var min kung idag. Han var överallt. Slet, dribblade, och allt möjligt. Kul att han även fick göra mål. Men kan ju inte skriva ett inlägg utan att nämna D-Rex! Alltid härligt när en nästintill ny kille kommer in och gör bra ifrån sig.

Tifot var fint, och måste slänga in lite credd till HIF:s också.

Sorry om inlägget kanske är lite huller om buller, lite för glad och en öl för mycket för att vara perfekt
Citera
2010-09-16, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Bengalerna var ju efter OH:n hade rullats ner. Tyckte att det såg grymt ut. Måste ha peppat spelarna som fan!
Jag menar den bengalen som drogs under OHn, såg ut som en bengal iallafall
Citera
2010-09-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IFKGBG1904
Jag menar den bengalen som drogs under OHn, såg ut som en bengal iallafall

Okej, i jämförelse med alla andra bengaler som drogs efteråt var den knappt nämnvärd. Såg också den men den försvann rätt snabbt, eller hur? Tyckte inte det förstörde helhetsintrycket iaf.
Citera
2010-09-16, 07:57
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Typ en av de härligaste vinsterna under 2000-talet. Fullsatt, snyggt tifo, bra tryck och en kanske avgörande vinst!

Hör ni sången HÄlsingborg?

Edit: Hur illa skadad blev egentligen Jago? Gick runt på kryckor senare.
Nu har jag hållt min del av dealen då fixar du så DIF vinner på måndag va? hehe,
men grym insats av Malmö faktiskt, ser riktigt lovande ut och truppen verkar vara sjukt bred.
Trist att Djurgården torskade mot åtvidaberg men man hade ju det ändå lite på känn, 4 matcher i rad var för bra. Hoppas vi kan ladda om och göra en lika bra match mot Malmö som mot Örebro på stadion.
Finns ju iaf en liten tröst för oss Djurgårdare att vi förlorade mot ÅFF
Citera
2010-09-16, 08:01
Medlem
NickaNyfikens avatar
Vad heter den där killen som pratar i en radioreklam som handlar om allsvenska supportrar och att man ska stå upp för sitt lag? Jag känner igen hans röst som bara den....
Citera
2010-09-16, 09:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Äkta Rosengårdare? Eller?

Jag tror inte det finns någon i MFF:s trupp som kommer från Rosengård. Rexhepi är uppväxt i Eslöv om någon undrar.
Citera
2010-09-16, 11:55
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte det finns någon i MFF:s trupp som kommer från Rosengård. Rexhepi är uppväxt i Eslöv om någon undrar.
Jag tror frågan gällde huruvida användaren var från Rosengård.

Det var riktigt kul att se Wilton efter målet och när matchen var slut, länge sen jag såg någon visa sån glädje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in