2010-09-12, 20:08
Medlem
dwgs avatar
Är det nån tävling vem som är supporter nu?
Är jag bara 50% supporter nu när jag bara går på alla hemma matcherna och 2,3 borta nu för tiden?
Har man familj eller pluggar eller pengar så är man inte lika mycket supporter?

För missade jag högst 1-2 matcher per år. Nu är jag gift och har barn så tiden finns inte längre.
Är jag inte supporter längre?

Skön seger idag med att avgöra på 3min. Men med det övertaget så hade det varit
jobbigt att torska.
Citera
2010-09-12, 20:11
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Är det nån tävling vem som är supporter nu?
Är jag bara 50% supporter nu när jag bara går på alla hemma matcherna och 2,3 borta nu för tiden?
Har man familj eller pluggar eller pengar så är man inte lika mycket supporter?

För missade jag högst 1-2 matcher per år. Nu är jag gift och har barn så tiden finns inte längre.
Är jag inte supporter längre?

Skön seger idag med att avgöra på 3min. Men med det övertaget så hade det varit
jobbigt att torska.

Precis!
Alla har vi våra anledningar. Och ingen jävel ska ifrågasätta ens lojalitet.
Citera
2010-09-12, 20:57
Medlem
Shuyins avatar
Lördagens Skåne match måste varit bland de sämsta i AIK: s historia. Räcker att säga så om detta, vi vinner ju aldrig där heller så hade väl inte förväntat mig det.

All fokus på att hänga kvar nu, verkligen. Ta poängen på Råsunda så bör vi klara av det, bortaplan - ingen chans. Finns mycket att diskutera och tycka om, men det får man ta efter säsongen. Men faktumet att en av de bästa AIK årgångarna 2009 har totalt raderats ut på mindre än ett år. En stor skandal.
Citera
2010-09-12, 21:18
Medlem
LastCaresss avatar
En så jävla underbar och rättvis seger
Citera
2010-09-12, 21:20
Medlem
AndrewRyans avatar
DIF - ÖSK var en ganska underhållande historia för en neutral åskådare.
Citera
2010-09-12, 21:50
Medlem
FuckRealitys avatar
Dagens match (andra halvlek i synnerhet) var nog det bästa jag sett DIF prestera sedan 2005 rent spelmässigt. Kändes riktigt tryggt 90 minuter + tillägg och till och med vid underläge kunde man njuta av spelet.

Nu gäller det dock att inte sväva iväg, för 5 omgångar sedan låg vi botten, utan fortsätta på den inslagna vägen, med lite flyt kan det otroligt nog räcka till Europaplats!
Citera
2010-09-12, 22:11
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewRyan
DIF - ÖSK var en ganska underhållande historia för en neutral åskådare.
Kan tänka mig det, den bästa matchen jag har sett i år, då med blårandiga ögon iofs.
Citat:
Ursprungligen postat av FuckReality
Dagens match (andra halvlek i synnerhet) var nog det bästa jag sett DIF prestera sedan 2005 rent spelmässigt. Kändes riktigt tryggt 90 minuter + tillägg och till och med vid underläge kunde man njuta av spelet.

Nu gäller det dock att inte sväva iväg, för 5 omgångar sedan låg vi botten, utan fortsätta på den inslagna vägen, med lite flyt kan det otroligt nog räcka till Europaplats!
Verkligen. Publiken var också fantastisk fast än klackledaren gnällde hela jävla kvällen på att ingen sjöng, jag tyckte alla sjöng! Sjukt drag! Nån annan som var där som reagerade på publiksiffran? Typ 8000. Kändes och såg ut som 10000. Räknas inte alla AB-biljetter typ "gå 2 för 1" mm mm?? Sjukt skön seger iaf, hes och bakis i morgon
Citera
2010-09-12, 22:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Kan tänka mig det, den bästa matchen jag har sett i år, då med blårandiga ögon iofs.

Verkligen. Publiken var också fantastisk fast än klackledaren gnällde hela jävla kvällen på att ingen sjöng, jag tyckte alla sjöng! Sjukt drag! Nån annan som var där som reagerade på publiksiffran? Typ 8000. Kändes och såg ut som 10000. Räknas inte alla AB-biljetter typ "gå 2 för 1" mm mm?? Sjukt skön seger iaf, hes och bakis i morgon

Jag tror jag och en snubbe starta 3 eller 4 ramsor på F. Men fixk inte med oss så många tyvärr, mne bättre drag var det än senast, ja
Citera
2010-09-12, 22:22
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tror jag och en snubbe starta 3 eller 4 ramsor på F. Men fixk inte med oss så många tyvärr, mne bättre drag var det än senast, ja
Tyckte det var sjukt drag! Som på guldåren
Citera
2010-09-12, 22:33
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret

Tycker att det varit så flera gånger den här säsongen. Har reagerat ett par gånger tidigare på att publiksiffran verkar tveksam. Kunde verkligen 6000 till fått plats idag? T o m halvfylld bortasektion (cred Örebro).

Fast idag spelar det ingen som helst roll. Matchen är den skönaste på länge på Stadion. Gammal klassisk Stadionstämning med jävlaranamma, ordentliga ljudtoppar och hets. Både stå- och sittplats var på tårna. Spelarna forcerade bara gång på gång och trots bedrövlig domarinsats stundtals så skulle det bara bli seger. Sjukt skön vinst!

Hämäläinen växer varje match i mina ögon. Jag hoppas verkligen att vi får ha kvar honom till kommande säsong och Kebba spelar med sånt självförtroende att han måste vara skitjobbig att möta. Inte konstigt att Gambia gillade honom. Touma blandar och ger den här säsongen. I början av andra slår han bort boll efter boll när allt plötsligt vänder och han avgör matchen. Har svårt för honom pga hans historia men det är svårt att inte medge att han är viktig för oss.
Citera
2010-09-12, 22:36
Medlem
csts avatar
Helvete vilken ångest det var till och från idag. Men tre pinnar smakar alltid bra. Vi var helt enkelt förtjänta av den här segern över ÖSK. Vi lämnar resten därhän.
Citera
2010-09-12, 22:41
Medlem
FuckRealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Tycker att det varit så flera gånger den här säsongen. Har reagerat ett par gånger tidigare på att publiksiffran verkar tveksam. Kunde verkligen 6000 till fått plats idag? T o m halvfylld bortasektion (cred Örebro).

Fast idag spelar det ingen som helst roll. Matchen är den skönaste på länge på Stadion. Gammal klassisk Stadionstämning med jävlaranamma, ordentliga ljudtoppar och hets. Både stå- och sittplats var på tårna. Spelarna forcerade bara gång på gång och trots bedrövlig domarinsats stundtals så skulle det bara bli seger. Sjukt skön vinst!

Hämäläinen växer varje match i mina ögon. Jag hoppas verkligen att vi får ha kvar honom till kommande säsong och Kebba spelar med sånt självförtroende att han måste vara skitjobbig att möta. Inte konstigt att Gambia gillade honom. Touma blandar och ger den här säsongen. I början av andra slår han bort boll efter boll när allt plötsligt vänder och han avgör matchen. Har svårt för honom pga hans historia men det är svårt att inte medge att han är viktig för oss.

Kan inte göra annat än att hålla med gällande Hämäläinen, Källström-klass på hans insats idag!

Ställer mig också frågande till publiksiffran, svårt att se från Sofia men långsidorna kändes betydligt mer välfyllda än "vanligt" och det var ju till och med en del folk på fonden idag!

EDIT: Repris av matchen på C+ om dryga kvarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in